2014. április 1., kedd

Fitt Április 1. rész (Felhívás Bloggerináknak!)


Sziasztok! :) Ahogy ígértem elkezdjük a fitt hónapunkat. :) Egy hónapon át, minden második nap érkeznek a bejegyzések edzéstervvel, receptekkel, ötletekkel és inspirációval.
Remélem tudok segíteni néhányotoknak. :)

A bloggerina-társaknak szólna egy felhívás is! :) Ha van kedvetek, csatlakozzatok a kihíváshoz és hetente-két hetente 1x (a hétvége fele) írhatnátok egy bejegyzést a tapasztalatokról, a kipróbált receptekről és az edzésekről. :) Szerintem szuper lenne minél több emberhez eljuttatni ezeket, így talán még többen rászánják magukat az életmód változtatásra. Ha valakit érdekelne a dolog, emailben vagy facebook-on írhattok nekem ezzel kapcsolatban. :) 



Kezdjük azonnal egy recepttel. A következő recept igazi jolly joker, mert reggelire, ebédre és vacsorára is szuper. Nagyon laktató, de egészséges is és szuperül lehet variálni.


Medvehagymás-Bébispenótos omlett





1 személyre

Hozzávalók: 

  • 2 tojás
  • 1 evőkanál teljes kiőrlésű liszt 
  • fél dl tej 
  • olívaolaj 
  • egy marék medvehagyma
  • két marék bébispenót (lehet más zöldség is. Gomba, póréhagyma, spárga, cukkini, brokkoli, akármi :D) 
  • csipet só
  • csipet bors
  • a tetejére lehet tenni tejfölt és sajtot, vagy morzsolt fetasajtot
Elkészítés: A medvehagymát és a spenótot megmossuk, majd olívaolajat öntünk egy lábasba és beleszórjuk. Hirtelen megfonnyasztjuk őket, hogy a színük haragos sötétzöld legyen. Félretesszük a lábast, de ne kapcsoljuk le a tűzhelyet.
Szétválasztjuk a tojásokat két edénybe. Felverjük a fehérjét, majd berakjuk a hűtőbe, hogy ne essen össze. A sárgájához hozzáadjuk a lisztet és a tejet, majd kikeverjük, hogy szép sima legyen. Sózzuk és borsozzuk. Elővesszük a fehér habot és egy lapáttal beleforgatjuk a lisztes-tejes keverékbe, óvatosan, hogy ne törjön össze a hab.
Visszatesszük a serpenyőt a tűzre, majd 1 perc múlva beleöntjük a tésztát a zöldségeinkre. Mérsékelt lángon megsütjük az egyik oldalát. Akkor jó, ha szép piros. Ha ügyesek vagytok, egyben is át lehet fordítani, de nekem mindig egyszerűbb négy darabra vágni egy lapáttal és úgy átfordítani.A másik oldalát is megsütjük.
Tálaláskor tehetünk rá zsírszegény tejfölt és sajtot, sima füstölt sajtot, de fetasajttal is nagyon finom.
Tápláló, egyszerű és jól variálható étel. Max 15 perc alatt készen van. :)

Néhány mondat a medvehagymáról: 


Nagyon finom, friss, enyhe fokhagyma aromájú zöldség. Igazi vitaminbomba a szervezetnek tavasszal. Tehetjük salátába, húsokra, tésztákra, pogácsába, le is fagyaszthatjuk, ehetjük szendvicsben is.

Sokan nem tudják, hogy a szabadban terem és nem csak a piacon lehet venni horror összegért. Erdős részeken, angolparkokban terem. A levele hasonlít a gyöngyvirágéra, de az illata miatt könnyű megkülönböztetni. Még kb. 2 hétig lehet majd szedni, szóval érdemes betárazni belőle, egy kirándulással egybekötve.

Egy kis ismertető az előnyeiről: 

"Fokozza az étvágyat és az emésztőrendszer működését. Vérnyomáscsökkentő és vérzsír csökkentő hatása ismert, C-vitamin tartalmának köszönhetően pedig javítja a szervezet ellenálló-képességét.
A népi orvoslás a medvehagymát termesztett társához hasonlóan felső légúti megbetegedések megelőzésére és a kialakult hurut súlyosságának csökkentésére, továbbá bélfertőtlenítő, emésztést javító tulajdonsága miatt egyes emésztési panaszok kezelésére alkalmazza.
Tudományos megfigyelések szerint vérnyomáscsökkentő hatású, lassítja a koleszterin lerakódások kialakulását az érfalban, javítja a végtagok keringését. Laboratóriumi körülmények között a fokhagyma és a medvehagyma a vérszérum koleszterin szintjét csökkentették az alkalmazott hagymaadagok, a kéntartalmú tioszulfinátok, ajoének és ditiinek mennyiségétől függően a koleszterin szintézis befolyásolása révén. Szerves oldószerekkel képzett hagymakivonatok a koleszterinszintézist jelentős mértékben (akár 40%-ban) mérsékelték. A hagyma rendszeres fogyasztása a koleszterinszint csökkentésének és így számos szív-érrendszeri megbetegedés megelőzésének természetes gyógymódja." - Házipatika


Folyadékbevitel

Sokak számára igaz mumus a megfelelő mennyiségű folyadék elfogyasztása. Most két szuper módot hoztam nektek, amivel hozzá tudjátok szoktatni magatokat. 

Kezdjük 1,5 literrel, mégpedig két igazi fogyasztó-csodaszer itallal: 

1 liter vízhez add hozzá fél citrom levét és egy kiskanál friss reszelt gyömbért. Nagyon finom, frissítő italt kapsz, ami könnyebben csúszik majd, mint a sima víz és a vitaminok mellett emésztés és anyagcsere javító hatású is.

Fél liter vízből készítsd zöld teát. Ízesítsd citromlével. A zöld teának számos pozitív hatása van: fogyaszt, jót tesz a bőrödnek, antioxidánsban gazdag, méregtelenít, immunrendszer erősítő és koffein tartalma miatt kávé helyett is iható.

Ezt a két italt idd minden nap. ha úgy érzed tudsz még ezen kívül inni, akkor hajrá. de ügyelj rá, hogy csak vizet, ásványvizet, 100%-os bio gyümölcslevelet, vagy teát fogyassz. 


Testedzés

Mivel csak most kezdjük a kihívást, bele kell rázódni mindenbe, így az edzésbe is. Én azt javaslom heti 3x edzetek. Heti 3x 20 perce mindenkinek van! :P Ha pedig úgy érzitek tudtok még többet is, akkor hajrá! :) De ez legyen a minimum. 

Kezdjük egy kis pilates-szel. Az utóbbi időben megint rákaptam, főleg a blogilatesnek köszönhetően. Szuper, mert a videók rövidek, jól érthetőek, nem kell hozzájuk túl sok hely és akkor csinálom, amikor időm és kedvem van hozzá. 

Ha nincs pilates szőnyeged akkor se intézd el, most azzal, hogy akkor felejtős. Csak teríts le egy szőnyegre egy nagy törülközőt vagy félbehajtott plédet. ;) 

Kezdjük egy bemelegítéssel. Ez a videó szuper sima reggeli tornának is. 


Érdemes minden gyakorlatot megtanulni és az egyes edzések vagy futás előtt végigcsinálni, akár csak 1-2 ismétléssel, mert szuperül átmozgatja a testet. :)

Na akkor most jön a komoly dolog. Egy kis cardio. Csak tíz perc az egész, de tuti meg fogtok halni a végére. Én meghaltam, amikor elkezdtem az edzéseket. :D



Egy kis tipp. Ha most kezded az edzést, akkor a fekvőtámaszos résznél hagyd ki a felugrást és a fekvőtámasz-oldalara ugrást. Ha elfáradsz, sose a videót állítsd le, csak az adott gyakorlatot hagyd félbe és fújd ki magad, majd haladj tovább a gyakorlatokkal. 

Most lehet azt hiszitek, 10 perc az semmi, még én is meg tudom csinálni, de nem. :D Komolyan, nagyon kemény edzés. Másnapra garantált az izomláz. Viszont ha úgy érzitek, bírnátok még, akkor meg lehet csinálni újra, elölről az egész videót.

De mivel most kezdtük csak az edzést, így én azt javaslom ne erőltessétek túl magatokat. Sok esetben az edzés és fogyókúra legnagyobb gyilkosa az, ha túl sokat akarunk egyszerre. Ha nagyon durva izomládaz van, akkor könnyen rávágod, hogy soha többé és egy alkalom után abbahagyod.

Épp ezért, a keddi napon edzés helyett inkább sétálj egy nagyot, vagy bicajozz. Így rádolgozol az izomlázra és kalóriát is égetsz, de közben pihenteted is a tested. ;)


Remélem hasznosnak találtátok ezt a bejegyzést és kipróbáljátok majd a recepteket és az edzést. Kommentárban várom a véleményeket, illetve üzenetben azokat a bloggerinákat, akik részt vennének a kihívásban, akár 1-2 beszámoló cikk erejéig is. :)

Mindenkinek szép napot és sok kitartást! :) Csütörtökön hozom a következő részt, egy szuper reggeli és egészséges nasi recepttel és egy nagyon hatásos fogyasztó-hasizom erősítő edzés videóval. ;)


13 megjegyzés:

  1. Jól összeszedett, és megírt bejegyzés. Sajnos nálam több ponton bukott el a "hozd magad formába április", a térdes balesetem miatt most 2-3 hétig térdmerevítőt kell hordanom, így a mozgás a sérülés miatt egy darabig kilőve. Pedig a napokban jöttem rá, hogy ki szeretném próbálni a spinninget.

    VálaszTörlés
  2. Engem ez most nem érint, mert szerencsére nem kell fogyókúráznom, de a hasizom videót majd megnézem :).

    VálaszTörlés
  3. De jó kis bejegyzés!
    Pont múlt héten döntöttem el, hogy akkor hétfőtől elkezdek szaladni és picit edzeni, mert rám fér! Erre fel, hétfőn este kiment a bokám, ami két hét gipszel társul....így lemondhatok az edzésekről egyelőre :((

    VálaszTörlés
  4. Nem rég kezdtem el olvasni a blogodat,és eddig ez a kedvenc bejegyzésem tőled!Jó sok tippet összegyűjtöttél,és lendületet adtál ahhoz,hogy én is elkezdjek rendszeresen tornázni. :)
    A videók linkjeit el tudnád küldeni kommentben?Nekem nem hozta be őket,csak a helyük van kihagyva,nálam lehet a bibi. :/
    Várom a holnapi bejegyzést! :)

    VálaszTörlés
  5. Dóri, itt vannak a linkek. :)

    https://www.youtube.com/watch?v=Qgz4o2lEXYQ

    https://www.youtube.com/watch?v=6ScZRVR5Fa4

    Nuss, Bogi nektek meg jobbulást. :) Remélem a recepteket azért kipróbáljátok! ;)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon tetszik, hogy ezzel is foglalkozol :) Én is most álltam neki a saját kis edzéstervemnek és a még tudatosabb életmód váltásnak, remélem jól fogok haladni vele. Várom majd nagyon a bejegyzéseidet ebben a témában is :)

    VálaszTörlés
  7. Na jó, most már tényleg neki kell állnom, azt hiszem megadtad a végső lökést ezzel a 10 perces videóval! :D Ennyire csak van időm+persze a bemelegítésre :) A folyadékbevitelem meg olyan szinten lent van, hogy nagyon, nem is merem leírni mennyit ittam ma, mert egy gyengébb idegzetű olvasó még a végén elájulna ettől az infótól :D egyébként pont a víz ízesítésében gondolkodtam a napokban, kezdetnek elég lesz a citrom, aztán majd meglátom :)

    VálaszTörlés
  8. Innom sikerült. Csinálnom is kéne valamit. Itt a jóidő, szerintem jön a bicikli. Tavaly hányszor voltam így Fehérváron. Kiszámoltam, hogy 564 ft , ha kocsival megyek be. Te tudod, nekem sajna többször kell mennem. Ha biciklivel megyek oda-vissza 15 km és a gyerek is elvan. Megvolt edzés, és spóroltam is.
    Napokban láttam egy lányt görkorcsolyázni és eszembe jutott tini korom. Nővéremnek volt egysoros. Mivel tollasozni egyedül nem megy, most erre kattantam rá.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szuper ez a bejegyzés!!! :)Én is életmódváltáson estem át, annyira boldog és büszke vagyok, hogy már több mint 10kg-tól sikerült megszabadulnom. És még szeretnék jó párat leadni. Várom a fitt április bejegyzéseit szívesen fogadom, az ötleteket. :D

    VálaszTörlés
  10. Zitu, az szuper! *.* Akkor sok kitartást kívánok még, az utolsó 1-2 kg a legnehezebb, de ha sikerül annál nincs szuperebb érzés. :)

    VálaszTörlés
  11. Szia!
    Itt a link a bejegyzésemről ha esetleg kíváncsi vagy rá! :) Nekem nagyon bejött az omlett.
    http://lethiavilaga.blogspot.hu/2014/04/fitt-aprilis-1-resz.html

    VálaszTörlés
  12. Nagyon tetszik ez a bejegyzés! :)
    Én is próbálom magam rászánni az egészségesebb életmódra. A mindennapos edzés már megvan már csak az egészséges étkezés kell :)

    VálaszTörlés
  13. Nagyon jól összeszedtél mindent, ami a kezdéshez kell. Nekem az egyik legnagyobb Mumus, az az ivás, így ezeket mindenképpen kipróbálom. Gondolkozok, hogy majd írok privátban, de eléggé el vagyok havazna, nem tudom, hogy férne most bele, de igyekszem úgy alakítani, hogy tudjak csatlakozni hozzád. :)

    VálaszTörlés

Szia Kedves Olvasó! :) Nagyon köszönöm előre is, ha megtisztelsz a véleményed-hozzászólásod leírásával. Kérlek, ha a mondandó, negatív tartalmú, azt a többi olvasó érdekében kulturált stílusban fejezd ki. De legyen pozitív vagy negatív kritika, köszönöm, hogy szántál rám néhány percet az idődből! Gyere máskor is! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...