Recept-Sarok: Quiche Lorraine


 Ma az egyik kedvenc ételem receptjét osztom meg veletek. Ez a franciák "pizzája", egyfajta zöldséges lepény, amit legalább olyan változatosan el lehet készíteni, mint olasz testvérkéjét. Ráadásul egészséges változatban is kivitelezhető, így a fogyókúrázók számára is ideális étel. Ha kíváncsiak vagytok rá, én hogyan készítem, nézzétek meg a teljes bejegyzést! ;) 


Néhány tudnivaló, tipp, stb. :

- Nem muszáj quiche formában sütni, néha én is tepsiben sütöm, főleg, mert a formában csak fél adagot tudok készíteni. A teljes adag egy közepes tepsibe fér bele.
- A tészta receptjével kapcsolatban sok változat létezik, én egy szakács ismerőst kérdeztem meg, ő így készíti. Van aki tesz bele tojást, el nem rontja az biztos, de én a tojásmentes verziót jobban kedvelem.
- Előző este is elkészíthető a tészta. Ebben az esetben használat előtt 1 órával vegyük ki a hűtőből és gyúrjuk át.


Hozzávalók:

A tésztához:
  • 30dkg liszt (lehet teljes kiőrlésű, gesztenyeliszt és fele-fele arányban zabliszt is) 
  • 10dkg margarin 
  • 8 evőkanál hidegvíz
  • Ez csak egy tipp, de nagyon finom ha a tésztába rozmaringot vagy oreganot is teszünk. 
Elkészítés:

A hozzávalókat összegyúrjuk, amíg homogén tésztát kapunk. Ez nekem általában 5-10 perc.A formában, amiben sütni fogjuk (fontos, hogy magas pereme legyen) kikenjük vajjal. Ha quiche formában sütjük, a tésztát elfelezzük, ha tepsiben, akkor az egészet felhasználjuk. A tésztát kézzel belenyomkodjuk a tepsibe hogy egyenletes felületet kapjunk és a szélénél peremet készítünk neki, ami legalább 2cm legyen. Ezután villával sűrűn megböködjük. Ez nagyon fontos, máskülönben a tészta púpos lesz. Ezután előmelegített sütőben, közepes fokozaton 15-20 percig sütjük.

A feltét (fél adagnál természetesen felezzük):

  • Bármilyen zöldség amit szeretünk, a képen látható verzióhoz én brokkolit, édesburgonyát, sárga cukkinit, zöldpaprikát és hagymát használtam. 
  • Sonka, szalonna, csirkehús, maradék sülthús
  • bors
  • egyéb fűszerek ízlés szerint, én ehhez friss kakukkfüvet és zsályát használtam. 
  • 2dl tejszín (lehet laktózmentes) 
  • 3 evőkanál tejföl (szintén lehet laktózmentes) 
  • 2 tojás
  • sajt (opcionális)
Amíg sül a tészta, az édesburgonyát (én egy nagy darab felét használtam el) megpucolom és vékony szeletekre vágom, majd olívaolajon megsütöm, amíg olyan puha nem lesz, hogy egy lapáttal könnyen ketté tudom vágni. (Kb. 10 perc)
Közben a brokkolit megfőzöm (ha mirelit lehet párolni is). A cukkinit vékony szeletekre vágom és abban a teflon serpenyőben, amiben előzőleg a burgonyát sütöttem, kb. 5-6 perc alatt megpárolom.
A tésztát kiveszem a sütőből és rálapátolom az édesburgonyát, a cukkinit, a brokkolit, a választott husit (ez opcionális, lehet csak zöldségekkel készíteni én most feketeerdő sonkát tettem rá) és rászóróm a fűszereket. 
A tojást, a tejszínt és a tejfölt kikeverem, sózom-borsozom, majd a tésztára öntöm. Rászóróm a karikákra vágott hagymát (kb. egy közepes fej negyedét) és ráteszem a sajtot.
Visszateszem a sütőbe és kb. 20-25 perc alatt megsütöm, amíg a teteje szépen meg nem pirul.


 Ha kivettük a sütőből, érdemes várni pár percet, mielőtt felszeleteljük. Az eredmény egyszerűen fenomenális. Krémes, kellemesen fűszeres, a széle pedig ropogós.


Néhány verzió ahogyan el szoktam készíteni: 

A tejfölös-tojásos-tejszínes keverék alap, ezt sose hagyjuk le róla!!!

- Az egyik kedvencem a krumplis, gyros-fűszeres csirkés, olivabogyós, hagymás, fetás. 

- Szoktam készíteni gombával, friss paradicsommal, baconnal és újhagymával. 

- Lényegében bármit tehetünk rá, amit szeretünk, a variációk száma végtelen. ;) 

Remélem tetszett nektek a recept és elkészítitek majd! :)

Kóstoltátok már a quiche-t? Van kedvencetek? :)

Megjegyzések

  1. Pár napja találtam a blogodra, még nem volt időm végigolvasni az első poszttól az utolsóig, de tervezem ;)
    Imádom a quiche-t, én csak cukkinisen próbáltam eddig, de nagyon izgalmasnak hangzik az édesburgonya is :) Szépek a képek is, ínycsiklandónak néz ki! :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is az egyik kedvenc kajám a quiche:) Tényleg ilyen bármi-mehet kaja, de a volt gimis franciatanárnőmnek isteni vega quiche receptje van, és még mindig nem kértem el tőle...

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszti! Soha nem ettem még és még nem is készítettem, de meghoztad hozzá a kedvemet, amint időm engedi kipróbálom:D

    VálaszTörlés
  4. Imádom, bármilyen formában. :)

    VálaszTörlés
  5. Még nem sütöttem Quiche-t, de már régóta tervezem, köszi, hogy megint előtérbe hoztad számomra, idővel csak rászánom magam :P És egyébként irtó guszta lett, amilyen éhes vagyok most együltő helyemben felfalnám :P

    VálaszTörlés
  6. Ez nagyon esélyes, mert nem kell dagasztani.
    Csináltam már kenyérlángost sütőben. Sikerült, pedig sokat aggódtam, mert nem igazán tudok dagasztani. Ezert szerintem nem volt elég hólyagos a tészta.

    VálaszTörlés
  7. Hmm ez is fincsinek tűnik, legközelebb szerintem valami brokkoli krémes csirkéset készítek. :3

    VálaszTörlés
  8. Én spárgásat csináltam még tavaly. Nekem nagyon ízlett, de egyedül vagyok a spárga-szeretettel. :D :( kipróbálok vmi húsos verziót is, úgy biztos nagyobb sikere lesz :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Szia Kedves Olvasó! :) Nagyon köszönöm előre is, ha megtisztelsz a véleményed-hozzászólásod leírásával. Kérlek, ha a mondandó, negatív tartalmú, azt a többi olvasó érdekében kulturált stílusban fejezd ki. De legyen pozitív vagy negatív kritika, köszönöm, hogy szántál rám néhány percet az idődből! Gyere máskor is! ;)