2015. április 23., csütörtök

Vendégposzt - Csinifix: Lendülj formába még a nyár beköszönte előtt!


Nagyon megörültem, amikor Gerlinde, a Csinifix oldal szerkesztője megkeresett, hogy nem lenne e kedvem együttműködni velük. Az oldaluk változatos, tartalmas és szórakoztató és én magam is sok időt töltöttem már a böngészésével. Így nagyon örülök, hogy a jövőben én is publikálhatok az oldalon és a jövőben, bizonyos időközönként nálam is olvashattok majd írásokat tőlük. :) 
Elsőként egy nagyon aktuális téma került terítékre, vagyis a közelgő strandszezon. Habár a nyárig még több hét van hátra, a legtöbb strand már május 1-én kinyit, ami miatt szerintem sokak fejében megszólal a vészcsengettyű, hogy valamit lépni kellene a bikini alak érdekében.
A cikkben ehhez kaphattok pár nagyon hasznos tippet. Gerlinde nevében is nagyon örülnék, ha a bejegyzés végén véleményt írnátok a cikkről, esetleg leírnátok, hogy milyen témákról olvasnátok szívesen a jövőben. ;)


Hamarosan beköszönt a strandszezon, így a női társadalom jelentős része a bikinialak elérésével van elfoglalva. Bár a hátralévő időszakban már nem lehet drasztikus változást elérni, azért még van esély az úszógumi eltüntetésére. Az alábbi tippek segítséget nyújthatnak a fogyás beindításában és felgyorsításában.


A cél meghatározása

Ha reálisan szemléled a helyzetet, akkor sokkal nagyobb az esélyed arra, hogy akár rövid időn belül is látható eredményeket tudj felmutatni. Az előttünk álló néhány hét alatt is le tudsz dobni jó pár kilót, ha eléggé kitartó vagy, de ha eddig egyáltalán nem figyeltél oda az étkezésedre és nem is sportoltál, akkor nyilván nem lesz nyárra fitneszmodell alakod, de ez nem is baj. Az, hogy hány kilótól tudsz megszabadulni a nyaralásodig vagy a strandok megnyitásáig, számos tényezőtől, többek közt a kiinduló súlyodtól is függ, de átlagosan heti 0.5 – 1 kg mínusz számít egészségesnek. Ez alapján számold ki, hogy körülbelül mekkora súlyfelesleget tudsz ledolgozni az általad kitűzött határidőig, és törekedj az ésszerűen meghatározott célod elérésére. 
 


Étkezés

Nem titok, hogy a tökéletes alak kulcsa a megfelelő étrendben rejlik, hiszen helyes táplálkozás nélkül, az edzés mit sem ér. Sajnos manapság is sokan kezdenek extrém diétákba, amikor fogyni szeretnének, ám a túl alacsony szintre csökkentett kalóriabevitel drasztikusan lelassítja az anyagcserét, így a kezdeti eredmények után ismét visszaesik a fogyás mértéke, sőt akár plusz kilók is felszaladhatnak. Ennek oka, hogy az éhező üzemmódba kapcsolt szervezet minden egyes elfogyasztott falatot könnyen hasznosítható energiatartalékká, vagyis zsírrá alakít.

Tény, hogy a fogyáshoz némi kalóriadeficit szükséges, de sokkal több múlik az ételek minőségén, mint mennyiségén. Mivel elég kevés idő van hátra a fürdőruhaszezonig, próbáld meg kiiktatni a fehér lisztet, a cukrot, és a feldolgozott ételeket az étrendedből. Helyettük egyél több zöldséget, gyümölcsöt, sovány fehérjét és rostban gazdag, teljes kiőrlésű gabonákat.
Ha eddig gyakran étkeztél gyorséttermekben, és a filmeket is mindig magas cukor-, só- és zsírtartalmú nassolni valók kíséretében nézted, akkor az egészséges alternatívák előnyben részesítése is sokat fog javítani az anyagcseréden.
 

Oszd fel a napi ételadagod 6 étkezésre, vagyis a 3 főétkezés mellett, legyen 3 kisebb 'falatozás' is. A 2-3 óránkénti étkezés szintén rengeteget javít az emésztési folyamatokon, ráadásul így biztosan elkerülhető a korábban említett éhező üzemmód.


Mindezek mellett a vízfogyasztás is nagyon fontos szerepet játszik a fogyás beindításában és fenntartásában. Természetesen a cukros és szénsavas üdítőkről és az alkoholról is le kell mondanod, de a 100%-os gyümölcslevek sem jelentenek jó választást, hiszen rengeteg cukrot és minimális mennyiségű rostot tartalmaznak, így tényleg csak alkalmi desszertként tanácsolt ilyesmit fogyasztani. Ezek helyett igyál meg napi legalább 3 liter vizet és 2-3 bögre zsírégető italt, például zöld teát. Ha mostanáig nagyon kevés vizet ittál naponta, akkor növeld fokozatosan az adagod, és semmiképp se próbálj meg egyik napról a másikra 4-5 liter folyadékot lenyomni a torkodon.
 


Sport

Többnyire nem tanácsolt mindenen egyszerre változtatni, de a diéta mellett sportolnod is kell, ha formába szeretnél lendülni a strandolás előtt. Legegyszerűbb, ha egy olyan mozgásformát választasz, amit amúgy is élvezel, így nem fog olyan nehezedre esni az edzés, és nem fecséreled az időd az új mozdulatok begyakorlására. A kerékpározás és az úszás is remek választás lehet, de fontos, hogy hetente legalább 5 alkalommal és intenzíven hódolj az új hobbidnak.

Ha az önálló edzések mellett nehezen tudod megtartani a motivációd, akkor mindenképp válts bérletet egy fitneszterembe, ahol egy szakképzett tréner is a segítségedre lehet. Legjobb, ha intervallum edzéseket kombinálsz aerob mozgásformákkal, de bármit is sportolsz, az csak jót tehet az anyagcserédnek.
 


További tippek

Találj társra! Ha van egy olyan barátnőd, aki szintén a bikinialak megszerzésén szorgoskodik, akkor járjatok el együtt edzeni. Közösen sokkal könnyebb kitartani a kitűzött cél mellett, ráadásul mindig lesz valaki, aki visszahúz, amikor épp feladnád.

Vezess étkezési naplót! A nap végén jegyezz le mindent, amit ettél, ferdítés nélkül. Így pontosan tudni fogod, hogy miből eszel túl sokat és mik azok a gyengéid, amiket mindenképp ki kell iktatnod, ha fogyni szeretnél.

Csalj! Igen, jól olvasod! Ha már egy hete csak a csokitortán jár az eszed, akkor egyél meg egy kis szeletet. Heti egy bűnös fogás még nem fog keresztbe tenni a fogyókúrádnak, sőt, inkább a segítségedre lesz az akaraterőd megőrzésében.

Mérd az eredményeket! Ha csökken a mérlegen megjelenő szám, akkor az öröm és a büszkeség tovább fog hajtani az álomalak felé, ha pedig nő, akkor legalább tudni fogod, hogy valamin még változtatnod kell a célod érdekében.

Reméljük, hogy hasznosnak találtad a fenti tippeket! A Csinifix.hu oldal Fitnesz kategóriájában további diétás és edzés tanácsokat találsz. Ha a szépségápolásról is szívesen olvasnál, akkor látogass el a Facebook oldalunkra vagy a Youtube-csatornánkra!


Szép Napot Mindenkinek! :)  

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó cikk és pont jókor jött! Gratulálok a lehetőséghez, nagyon megérdemelted már hogy felfedezzenek!

    Aranka

    VálaszTörlés
  2. A víz adagomat próbálom feltornázni, de sokszor teljesen elfelejtkezek róla,hogy nem ittam eleget, ami lefekvés előtt jut eszembe...ezen próbálok változtatni.
    Szaladni szeretek és a parkban levő erőgépeken mozogni.
    A kajával meg igazából eddig nem törődtem, de most akkor arra is figyelek.
    Jó volna idén végre jól érezni magam bikiniben.
    Hasznos cikk, köszi! :) És gratulálok!

    VálaszTörlés
  3. Jó a cikk, bár egy reszet ennek már tudtam.
    Nekem régen az okozott problemát, igaz néha most is, hogy mi számít aerob illetve cardio edzesnek.
    Ha ezekről írnátok meg, az szerintem jó lenne.

    VálaszTörlés
  4. Vizet nagyon sokat próbálok mostmár inni de ha nem itthon vagyok akkor elmarad sajnos, itthon szoktam tornázgatni hasazni főleg meg kardio :)

    VálaszTörlés

Szia Kedves Olvasó! :) Nagyon köszönöm előre is, ha megtisztelsz a véleményed-hozzászólásod leírásával. Kérlek, ha a mondandó, negatív tartalmú, azt a többi olvasó érdekében kulturált stílusban fejezd ki. De legyen pozitív vagy negatív kritika, köszönöm, hogy szántál rám néhány percet az idődből! Gyere máskor is! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...