Recept Sarok - Glutén és laktózmentes süti


 Imádok enni. Valamint szentül hiszem, hogy egészséges keretek között, kiegyensúlyozott táplálkozással is ehetünk finom ételeket. Több mint egy éve 80%-ban paleo (glutén és laktózmentes) keretek között eszem és főzök. Nem divatból, csak miután anyukám 15 kilót fogyott ezzel a táplálkozással, úgy hogy az első két hónapban 100%-ig, utána pedig 80-90%-ban tartotta be, pedig előtte 10 (!) évig semmilyen diéta, edzés nem működött nála, akkor szoktam rá. Akkor döntöttem el, hogy én magam is kipróbálom és miután éreztem a jótékony hatását, teljesen áttértem erre az életmódra. A 100% paleoban nem hiszek, és szerintem felesleges, kivéve, ha nagyon nagy súlytól szeretnénk megszabadulni, vagy egészségügyi okok miatt kényszerül rá valaki.
De arra figyelek, hogy a mindennapokban glutén és laktózmentes termékeket és alapanyagokat használjak. Néha egy jó pizza vagy egy finom sütemény belefér. Egyébként az édességek és a sütik a gyengéim, ezekről a legnehezebb lemondanom. Nemrég bukkantam erre a receptre, ami gyorsan, kb 5 perc alatt összedobható, glutén, laktóz, tojás és cukormentes és most kapaszkodjatok meg, isteni finom is. Omlós és szaftos mint egy brownie, csak épp százmillió kalória nélkül. Kipróbálnátok? A teljes bejegyzésben megtaláljátok a receptet. ;) 



Hozzávalók: 
  • 1 bögre gluténmentes zabpehely finomra őrölve. (Lehet sima is, de akkor már nem gluténmentes a sütink. Én innét rendeltem legutóbb. Én kávédarálóban szoktam őrölni de egy nagyobb teljesítményű aprító is jó, a lényeg, hogy ne legyen teljesen szemes. 
  • 2 evőkanál glutén mentes (vagy sima) zabpehely szemesen. 
  • fél teáskanál sütőpor
  • fél teáskanál szódabikarbóna 
  • 3 érett banán 
  • 1 teáskanál vaníliás nyírfacukor (házilag szoktam készíteni, te lehet készen is venni)
  • 2-3 evőkanál agaveszirup, méz vagy juharszirup 
  • 1 evőkanál kakaópor (natúr)
  • 1-2 evőkanál mandulatej vagy kókusztej (sima laktózmentes tej is jó) 
  • fél tábla laktózmentes-gluténmentes étcsoki apróra vágva. 
Elkészítés:

Az őrölt és a szemes zabpelyhet egy keverőtálba tesszük. Beleszitáljuk a kakaóport, hozzátesszük a sütőport és a szódabikarbónát. A banánokat az édesítőnkkel (én agave szirupot használok) a vaníliás nyírfacukorral és a tejjel (én mandula vagy kókusztejet használok) leturmixoljuk. Jó hozzá a botturmix is, vagy ha nincs, akkor egy villával törjük össze a banánt és ropotgéppel keverjük ki. 
A masszába forgassuk bele a zabos keveréket és keverjük simára. Tegyük hozzá a csokidarabokat. 
Egy kisebb tepsit béleljünk ki sütőpapírral (ez nagyon fontos, a kivajazott tepsi nem játszik) és kanalazzuk bele a masszát. 
Előmelegített sütőben, közepes lángon körülbelül 20 perc alatt megsütjük. Lehet, hogy több idő kell neki, lehet kevesebb 15 perc után érdemes fogpiszkálóval ellenőrizni a közepét. Ha tiszta marad a fogpiszkáló, akkor kész a süti. Nem lesz teljesen szilárd, de szeletelhető kell, hogy legyen. 
5-8 percig hűlni hagyjuk, majd a papírral együtt kiemeljük és egy tálcára fordítjuk. A papírt le tudjuk róla húzni és már ehetjük is. :) Finom, omlós-szaftos sütit kapunk. 

Tippek: A kakaóport ki lehet hagyni, vagy helyette tehetünk bele darált vagy durvára vágott mandulát, kesut, mogyorót, diót. Tehetünk bele kókuszreszeléket vagy aszalt gyümölcsöt is. Ritka, ha nálunk másnapra marad belőle, ha mégis akkor én natúr joghurtba darabolva szoktam enni reggelire. :P


Remélem, hogy tetszett Nektek a recept és kipróbáljátok. :)

Megjegyzések

  1. Köszi a receptet. Nagyon jól néz ki. Mindenképp elkészítem. :)

    VálaszTörlés
  2. KOszi a receptet, nagyon jól néz ki a suti. Tuti, hogy kipróbálom majd egyszer. :))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Szia Kedves Olvasó! :) Nagyon köszönöm előre is, ha megtisztelsz a véleményed-hozzászólásod leírásával. Kérlek, ha a mondandó, negatív tartalmú, azt a többi olvasó érdekében kulturált stílusban fejezd ki. De legyen pozitív vagy negatív kritika, köszönöm, hogy szántál rám néhány percet az idődből! Gyere máskor is! ;)