Parfüm Pillanatok: Zara - Dark Emerald


 Még ősz elején szereztem be a Zara egyik újabb illatát, amivel előtte már több hete szemezgettem. (Vagy mondjuk inkább, hogy orrozgattam?) Akárhányszor bementem a Zara üzletbe, mindig megszagoltam, és végül hazajött velem. 
Le fogom lőni  poént. Az egyik kedvenc parfümöm lett, pedig eléggé távol áll az általam korábban kedvelt őszi-téli illatoktól. De hogy miért is? Azt megtudhatjátok a teljes bejegyzésből! ;) 



 Én egy 30ml-es kiszerelést vásároltam meg, aminek az ára kb. 3000 Forint volt, szóval igazán pénztárcabarát vásárlás volt. 
A parfüm egy arany betűkkel  ékesített sötétzöld dobozt kapott, az üveg pedig egy gyönyörű, színátmenetes smaragd színben pompázik, amihez tökéletesen passzolnak az arany betűk. A kupak jól záródik, a lekerekített üveg pedig kellemes fogást biztosít. Tökéletes táskába-dobós darab.
Hogy valami negatívumot említsek, a szórófej katasztrófa. Permetez ugyan, de mindeközben nagy cseppeket is köpköd, szóval lehetetlen egyenletesen magunkra fújni. Korábban nem volt ilyen gondom a márka parfümjeivel, így nem tartom kizártnak, hogy csak az én példányom szórófeje selejtes kissé. 

Ha valaki esetleg még nem ismerné a Zara parfümjeit, akkor el kell árulnom, hogy rengeteg illatot kínálnak és a saját kreációk mellett nagyon sok híres parfüm dupe-ját is megtaláljuk köztük. A Dark Emerald konkrétan Marc Jacbos "Decadence" illatának nem egészen tökéletes hasonmása. 

A leírása szerint orientális-virágos, habár én inkább fűszeres-gyümölcsönsek nevezném. 
 Ezen besorolás ellenére abszolút őszi-téli illat és én inkább esti viseletre ajánlanám, bár a hideg napokon napközben is elviselem magamon. 

Fejillat: mandula, körte
Szívillat: jázmin, rózsa
Alapillat: vanília, pézsma 

Az alkotóelemek alapján nem tűnik egy komplex, bonyolult illatnak, de erre az első fújással rá is cáfol. 
Elsőre fanyar körte mutatkozik meg, a mandula kesernyés kissé marcipános aromájával, mai percekkel később édesebb, lágyabb köntösbe bújik a vanília által, hogy aztán átadja a helyét, de csak egészen halványan a jázmin és a rózsa tökéletes elegyének. Kicsivel később tovább fokozódik az édessége, miközben mögötte megbújik a pézsma testessége is, ami karaktert ad a parfümnek. Majd körülbelül egy óra elteltével egy lágyan gyümölcsös, picit édeskés, marcipános illatot viselünk magunkon.

A tartósságát tekintve sajnos kissé csalódtam benne, mert más Zara parfümökkel ellentétben csak 4-5 órán át érzem magamon, utána újra kell fújnom. De a méretét és az üveg tulajdonságait tekintve nem probléma magammal vinni akár munkába, akár utazásra. 


Ha összefoglaló véleményt kellene mondanom róla, akkor egy nagyon különleges, karakteres parfümnek nevezném. Megvan benne a gyümölcs frissessége, ugyanakkor édes és picit fűszeres is. Ha korcsoporthoz kell kötnöm, akkor 25-35 közötti korosztályt nevezném célközönségnek, mert ugyan egy könnyed illat, de mégis van benne karakter. Nagyon kellemes viselet a hidegebb hónapokban, annak ellenére is, hogy én korábban ilyenkor az édes-fűszeres illatokat kedveltem inkább, ám a parfüm teljesen levett a lábamról. Lehetne egy picivel tartósabb, de mivel egy 3000 Forintos illatról beszélünk, így nem fogok háborogni. Ha valaki esetleg kedveli Marc Jacobs "Decadence" illatát, de nem akar érte kiadni 15-20 ezer Forintot, akkor ez az illat jó alternatíva lehet.

Ha Zara üzletben jártok, mindenképp szagoljátok meg! :) 

Ismeritek ezt az illatot? Van kedvenc Zara parfümötök? :)

Megjegyzések

  1. Pár hónapja szemezgettem vele, viszont akkor még túl sok volt az orromnak. Azt vettem észre magamon,hogy egy két hete viszont ismét szeretném, sőt meg is akarom venni, nekem KELL ez a parfüm. Beégett a tudatalattimba. Ki érti ezt?!?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én értem, mert én is pontosan ezt éreztem. :D

      Törlés

Megjegyzés küldése

Szia Kedves Olvasó! :) Nagyon köszönöm előre is, ha megtisztelsz a véleményed-hozzászólásod leírásával. Kérlek, ha a mondandó, negatív tartalmú, azt a többi olvasó érdekében kulturált stílusban fejezd ki. De legyen pozitív vagy negatív kritika, köszönöm, hogy szántál rám néhány percet az idődből! Gyere máskor is! ;)