My Everyday Makeup Essentials - Mindennapi smink kedvencek 1. rész


Ha a sminkes kedvencekről van szó, én évek óta az arany középutat járom. Általában megvannak  a kedvenceim, amikhez ragaszkodom, de mindig akad 1-1 újdonság is amit szívesen használok hosszabb-rövidebb ideig. Alapozóból általában évszakonként másikat választok, igazodva a bőröm igényeihez és nagyon szeretek új palettákat és rúzsokat is felfedezni. 
Ebben a sorozatban az épp aktuális kedvenceimről írok nektek. Az első részben az arcra használt sminkes kedvenceket szedtem össze. 
Tehát ha kíváncsiak vagytok rá, miket használok mostanában, akkor olvassátok el a teljes bejegyzést. 




Az arcsmink rutinom tagjai most eléggé vegyesek, hiszen van olyan, amit csak pár hete használok, de olyan is akad, amit évek óta nagyon szeretek és sokszor újravettem már. Én abszolút támogatója vagyok a drogériás márkáknak és szívesen használom őket, de néha 1-1 drágább darabra is be szoktam ruházni, ha hasonló minőséget nem találok a pénztárcabarát kategóriában. 


Néhány info, ami talán magyarázatként szolgál, hogy mit miért választottam. A bőrtípusom vegyes, tavasszal és nyáron zsírosabb, de télen kifejezetten száraz és érzékeny. Ennek ellenére szerencsére nincsenek pattanásaim és mitesszereim, persze néha engem is meglep 1-1 csúnyaság. Az allergia miatt általában orr körüli pirossággal küzdök, illetve az arcszínem sem a legegyenletesebb. 
Szem alatti karikáim szerencsére nincsenek. A bőrszínem nagyon világos, általában mindenből a legvilágosabb színt választom, de nyáron mindig szerzek egy pici barnaságot, így általában ilyenkorra külön alapozóm van. Talán ennyit érdemes dióhéjban elmondanom, ami az arcsminkemhez kapcsolódik, de most jöjjön  a lényeg. 


Tavasszal és nyáron általában nem használok minden nap alapozót és púdert. Ha igen, akkor legtöbbször a Maybelline Fit Me Matte+Poreless és a L'Oréal Infallible Matte közül választok. 
A Maybelline alapozó fedése gyenge közepes. Itt írtam róla részletes tesztet. Én nagyon szeretem, mert tartós, szép, egységes bőrképet ad és nem oxidálódik. Érdemes rá figyelni, hogy nem a 105, hanem a 110 árnyalat a legvilágosabb. 

A L'Oréal Infallible Matte szintén nagy kedvencem, már a második tubust fogyasztottam el belőle. Télen a Porcelain árnyalatot használom, nyáron meg a Vanilla a színem. Ez egy erős közepes fedésű alapozó, amit nagyon szépen lehet építgetni. Általában valamilyen alkalomra szoktam használni, illetve ha nem voltam megelégedve a bőrömmel, akkor hétköznapokon is használtam. Szintén nagyon tartós és rajtam púder nélkül hat órát kibírt, de a nyári melegben mindig használok mellé primert és púdert is. Ha valaki zsíros bőrre keres erősebb fedésű alapozót, akkor szívből tudom ajánlani. Részletes tesztet itt olvashattok róla. 


Hétköznapokon alapozó helyett a Maybelline Fit Me korrektort szoktam használni. Általában ecsettel vagy sminkszivaccsal dolgozom el. Nem teljes a fedése, de az orr körüli pirosságot és a kisebb bőrhibákat el lehet vele takarni. Nagyon tartós és szépen bele lehet dolgozni a bőrbe. Itt írtam róla részletes tesztet. Azt külön megemlíteném itt is, hogy az árnyalatok számozása picit csalóka, mert nem a 10 hanem a 15 Fair kódú a legvilágosabb, erre érdemes figyelni a vásárlásnál. 

Ha bőrhibák elfedéséről van szó, nálam évek óta a Catrice tégelyes korrektora a nyerő. Ez a kis mennyiség nekem általában egy évre elegendő. Nagyon tartós, nagyon könnyű eldolgozni és tényleg verhetetlen a fedése. Itt írtam róla részletesen. 


A sminkrutinom viszonylag új tagja a MAC Prep+Prime Fix+, amiből az utazó méretet vettem meg. Ez a termék funkcióját tekintve egy sminkfixáló, arcfrissítő permet vitaminokkal és kamillával plusz egy csomó csuda jó dologgal. Részletes tesztet is fogok róla írni. 
Én sminkelés előtt és sminkfixálóként is használom. 


Kontúrozásra mostanában a TheBalm Bahama Mama bronzosítót használom, amiről itt olvashattok tesztet. Szemhéjpúdernek is szuper, illetve eredeti funkcióját tekintve, azaz bronzosítóként is nagyon bevált, bár erre a célra inkább majd télen fogom használni, ha a nyári *barnaság már csak szép emlék lesz. 

*barnaság: Amikor nem úgy festek, mint egy kiázott vizihulla. 


Amellett, hogy egy szuper termék, a csomagolása is nagyon mutatós és egy kis vidámságot visz az egyébként meglehetősen unalmas csomagolású darabjaim közé. 


Az utóbbi hónapokban, ha pirosítóról, bronzosítóról és highlighterről volt szó, nálam a Makeup Revolution palettái nyertek. reggelente nem volt kedvem 4-5 termék közül válogatni, csak elővettem ezeket a palettákat, amikben minden megtalálható. 
A kontúrpaletta kontúrszíne már majdnem elfogyott és még mindig nagyon szomorúnak tartom, hogy nem pótolhatóak az elhasznált színek. A bronzosítók közül az elsőt kedvelem a legjobban, mert ez egy natúrabb, rózsaszínes tónusú szín, ami az én bőrömhöz jobban passzol mint a narancsos árnyalatok, azaz a drogériás bronzosítók 90%-a. 

A Golden Sugar 2 palettáról még nem írtam részletesen, de az egyik leginkább szeretett palettámmá nőtte ki magát és általában ebből választok highlightert is. Ez tipikusan az a paletta, ami minden évszakban remek választás, hiszen a nyárias élénk színek mellett vannak benne natúrabb árnyalatok is. Ugyanezen okokból hétköznapi és alkalmibb sminkekhez is ideális. 

Ez volt tehát a sminkes kedvencek sorozat első része. Talán észrevettétek, hogy külön primer és púder nem szerepelt a felsorolásban. Én ezeket nem használom napi jelleggel, illetve a púderek között sincs igazán nagy kedvencem mostanában. 
Remélem, hogy hasznosnak és érdekesnek találtátok ezt a bejegyzést. 
A következő részben a szemöldökformázási kedvencekről, illetve a szemsmink kedvencekről írok majd részletesen. 

Ti milyen termékeket használtok mostanában? Mik az abszolút kedvenceitek? A fentiek közül kedvelitek-használjátok valamelyiket? 😊

Megjegyzések

  1. A Maybelline alapozót és a Catrice korrektort én is használom. Nekem az essence camouflage korrektora is bevált szem alá, illetve az Avon Deep Glow bronzosítója.
    Felkeltették a kiváncsiságom az MR paletták. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szuperek ezek a paletták, ha teheted szerezz be egyet. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Szia Kedves Olvasó! :) Nagyon köszönöm előre is, ha megtisztelsz a véleményed-hozzászólásod leírásával. Kérlek, ha a mondandó, negatív tartalmú, azt a többi olvasó érdekében kulturált stílusban fejezd ki. De legyen pozitív vagy negatív kritika, köszönöm, hogy szántál rám néhány percet az idődből! Gyere máskor is! ;)