Christmas Home Decor - Karácsonyi Lakásdekorácó 2.

Remélem, hogy mindenkinek csodásan telt a Karácsony és sok szép emléket tudtatok gyűjteni a szeretteitek körében. Számomra ez az ünnep egyszerre volt boldog és szomorú. Boldog, mert a Karácsony a kedvenc ünnepem és nagyon szép emlékeim vannak a gyerekkoromból és az elmúlt évekből is és mindig szerettem ennek a néhány napnak a meghittségét. Szomorú, mert ez volt az első Karácsony a nagymamám nélkül és a hiánya végigkísért ezekben a napokban. Igyekeztem emlékeztetni magamat, hogy Ő sem szeretné, hogy szomorkodjak, hiszen ez az ünnep számára is fontos volt.Az ünnepi készülődés és dekorálás sokat segített ebben a nehéz időszakban és a hosszú decemberi estéken jól esett a feldíszített házban karácsonyi filmeket nézni és zenét hallgatni. Ebben a második részben megmutatom a karácsonyfáinkat és néhány saját készítésű díszt és mindenről mesélek egy picit részletesen. Remélem, hogy szórakoztatónak találjátok majd.


Ez a H&M tálaló szuper vétel volt és tényleg minden évszakban remekül tudtam vele dekorálni a lakást. Egyben nagyon praktikus is, mert ha helyre van szükségünk, könnyen el lehet rakni.
A karácsonyi-téli dekorról, amit készítettem vele, mesélek majd picit részletesen is, de most jöjjenek a díszpárnák.


Gyakran említettem már, hogy az évszakhoz passzoló dekorálás egyik legolcsóbb és legegyszerűbb módja, ha lecseréljük a díszpárnákat. Én szeretem keverni őket, sosem használok csak egy fajtát. A buffalo kockás párnákat Sheinről rendeltek, az arany flitteres párnahuzatokat pedig egy H&M leárazáson lőttem még pár éve. Nagyon szeretem őket a karácsonyi időszakban. A H&M egyébként csodaszép karácsonyi párnahuzatokat dob piacra minden évben és elkezdtem őket gyűjteni. Idén ezt a Winter Farm huzatot rendeltem meg és szerintem ez egy szuperül kombinálható darab. 

Az emeletes tálaló dekornál egy mesebeli téli erdőt képzeltem magam elé. Hóval, havas fenyőkkel, tobozokkal. A havas alapot sima vatta adta, erre kerültek a kis bottle brush fák, a tobozok, a kötött mintás gyertya, a kis hópelyhek és csillagok, a rénszarvas figura és a szeretett fagolyó girlandom, amit minden évszakban használok dekorként.


Az első részre került egy agancs is, amit jópár éve fehérre festettem és amit szintén minden télen használok a dekorációkban. A tobozok közül is van olyan, amit befestettem, ez remek módja a tartósításuknak is.


Ha kis felületen dekorálunk és sok dekor elemet használunk, akkor érdemes különböző méretű, magasságú ás textúrájú dekorelemeket használni. Így minden darab sokkal jobban érvényesül, hiszen nem olvadnak egybe.


Az előző posztban mutatott étekző asztalra készített emeletes tálaló dekorral ellentétben itt, most neutrális színeket használtam, kevés zölddel párosítva. Az egész nappaliban ez a téma köszön vissza a dekorban és helyenként használtam csak kevés zöldet és pirosat.


A Yankee Candle Singing Carols gyertyáról már tavaly sokat áradoztam Nektek. Számomra ennek teljesen karácsony-illata van. Fenyőfa és fűszerek, mandarin, eukaliptusz, egyszerűen csodás. Ez is helyett kapott a dekorban.


Ezt a kis akasztós fát több évvel ezelőtt csináltam. Ez is egy nagyjából 1000 Forintos DIY projekt volt, hiszen egy 400 Forintos égősort használtam hozzá és némi természetes zsineget. Az ágakat a tavaszi fa metszéskor tettem félre, majd méretre lettek vágva, a kis szalma díszek pedig a nagymamától voltak és már nem használtuk őket, így ezeket használtam fel. Szuper dekor nagyon fal felületek díszítésére és este nagyon hangulatos.


A kis sarokszekrényre a nagymamám horgolt terítői kerültek, amik olyan aprólékosak és finomak, mint a hópelyhek. Itt is tobozokat használtam, egy kis csillagos égősort és a felsőbb polcokra régi családi ereklyéket, téli-karácsonyi könyveket tettem. Mellé pedig egy padlóvázába egy csokor pampafű került.


A cserépkályhára egy piros bogyós kirland került, amire tettem egy égősort is. A girland Sheinről van és kb. 6 euróba került.


Szintén Shein szerzemény ez a makramé amit egész évben használok dekorként, de ezúttal a kis fánk mellé került, mert stílusban nagyon passzolt a kicsit bohém, természetközeli stílushoz amiben dekoráltam ezt a helységet. 


Nagyon szeretem ezt a képet, ami szintén a Sheinről van még tavalyról.


Szerintem a kép, a makramé és a fa hangulatosak együtt. Karácsonyfa-szoknyának egy régi terítőt használtam, amiben vannak horgolt részek is. 
Az egyik kedvenc dekor effektem a hópehely kivetítő, amit pár éve rendeltem ebayről nagyon olcsón és azóta is szuperül működik és szerintem igazán hangulosak a falra vetített hópelyhek nem csak kültéren, hanem beltéren is, ha valakinek nagyobb falfelületek állnak rendelkezésre.


Ez pedig a kicsi műfenyőnk. Műhő sprayen fújtam le néhány helyen a havas hatás érdekében és ezt pedig hajlakkal rögzítettem, így szinte alig potyogott díszítés közben.


A papír hópelyhes girland H&M-ről van, natúr barna és törtfehér színben volt elérhető. Egy kicsit borsos ára volt, de nem csak fadísznek lehet használni, hanem például ablakba, falra, kandallópárkányra, stb, így szerintem megérte költeni rá.  A kis alma dísz nagyon-nagyon régi, még gyerekkoromból maradt meg és minden évben felkerül valamelyik fánkra, emlékeztetve a régi idők karácsonyaira.
A fa golyós girlandot én csináltam. Ez szintén egy költségkímélő projekt volt. Egy webshopban láttam csak itthon ilyen girlandot, de egy 2 méteres girland ára 14 000 Forint volt, ami szerintem nevetségesen sok egy olyan dologért, amit magunk is el tudunk készíteni párezer Forintból. Egy sima növényi rost zsinegre fűztem fel egy fa játék webáruházban rendelt gyöngyöket, amihez mindegyik méretből 2 kis csomagnyit használtam fel. (560-700 Forintba került egy csomag fa fűzhető gyöngy.)


Az arany gömbök már évek óta megvoltak, a fa hópelyheket és a tobozra emlékeztető papírgömböket pedig Sinsayről rendeltem.


A papír díszek is H&M-ről vannak. Egyszer szeretnék majd sajátokat készíteni, de idén erre sajnos nem jutott időm.


A hosszúkás fa díszeket Pepcoban vettem, ezek is tobozra emlékeztetnek.


Az agancs alakú díszt egy kettes szettben rendeltem egy kézműves webshopból és már picit bánom, hogy nem rendeltem belőle többet, mert nagyon mutatós. Mivel több helyen is használtam agancsokat a dekorban, így a fára is szerettem volna belőle.


A cserépkályha melletti kis pad a cicák egyik kedvenc pihi helye. Itt van a kis kuckójuk, amit felváltva használnak, így ide csak egy díszpárnát tettem, amit Sheinről rendeltem még tavaly és szuper minőség. Nekem nagyon bejön ez a minimalista minta rajta.


Ezt a képet Puszedliről még meg akartam mutatni. Már esteledett és bekapcsoltak a led gyertyák és mécsesek és gyönyörűek voltak a fények. Nagyon szeretem ezeket a ledes gyertyákat, mert a villódzó fényük miatt szinte igazinak tűnnek és távirányítóval kapcsolhatóak, illetve időzítő is van rajtuk. A mécsesek is minden nap ugyanakkor kapcsolnak be, majd 6 óra elteltével automatikusan kikapcsolnak, így nem kell miattuk aggódnom és gyesével lekapcsolgatni őket. A többi helységbe nem tettem külön karácsonyi dekorációt, csak ilyen ledes gyertyákat, de ezek is nagyon hangulatosak esténként.


A komódunkra egy kis karácsonyi erdőt szerettem volna készíteni, amit a lenti kép ihletett. A bottbe brush fák mellett több saját készítésű fenyőt is kitettem, amihez fonalat, pompomokat és vattát használtam. A kis fehér házas égősor Sinsayről van és ez is egy olyan dekor, ami szerintem nem csupán Karácsonykor vagy télen mutatós.


Nagyon szeretem ezt a kis plakátot, ezt is Sheinről rendeltem tavalyé  sajnáltam, hogy idén nem volt a kínálatukban hasonló.


A Bath&Body Works Vanilla Balsam gyertyára már egy éve fájt a fogam, mert több külföldi oldalon és vlogban áradoztak róla, hogy milyen fantasztikusan igazi fenyő illata van. Normál esetben nem rajongok a fenyő illatú gyertyákért és illatosítókért, de mivel itt vaníliával van kombinálva, gondoltam teszek vele egy próbát és ha nem tetszik, akkor száműzöm majd a wc-be. De nagyon jól tettem, hogy megrendeltem, mert valóban igazi fenyőfa illata van, amit nagyon hiányolok a normand fenyő mellett. A vaníliával párosítva pedig egészen fantasztikus. Annyira intenzív az illata, hogy meg sem kell gyújtani és mégis érezni az egész szobában, ha pedig meggyújtom, az egész házat beillatosítja. Az sem elhanyagolható, hogy az üvege is csodaszép.


Nagyon szeretem ezt a kis sarkot a szobában. A kis kerámiaház is Sinsayről van, ebbe is ledes mécses került.


A középső sötétzöld bársonyfenyő is Sinsayről van és kissé meglepett a mérete, mert azt hittem, hogy fele ekkora lesz.


Az égősor is Sinsayről van. Nagyon szeretem az elemes égősorokat, mert azokat az ablakokat is szuperül lehet velük dekorálni, ahol nincs a közelben konnektor. 
A kis pompom girlandot én csináltam. Fehér fonalra egy tű segítségével felfűztem pompomokat két méretben. Szintén egy filléres DIY dekor, ami kb. 5 perc alatt készen volt. Egy Pinterest posztban láttam egy hasonló dekort, amiben pompomos égősorok és girlandok voltak egymás fölé téve és nagyon megtetszett ez a stílus.


Nagyon tetszik ez az égősor, mert napközben is mutatós az ablakban és tudom, hogy az év többi részében is tudom majd dekorként használni.


Az ágyunkra a kedvenc H&M ágytakaró került a cicák nagy örömére.


Imádnak itt lustizni. 


A díszpárnák közül a két piros bogyós H&M-ből van, még néhány évvel ezelőttről. A piros autós párna és a piros szőrös párna Shein még tavalyról, a karácsonyfás párnát pedig idén rendeltem.


Ez a piros párna annyira-de annyira puha.


Itt pedig épp Bucky élvezi az ágytakarón lustálkodást.


Ez a nagy horgolt, pompomos párna a Pepcoból van és szuper vétel volt.


Az én éjjeliszekrényemre egy piros teherautó került havas fenyőfával és egy kis Pepcos műfenyő.


Gergő pedig egy diótörőt szeretett volna. Sinsayről rendelem egyet, ami hatalmas, majdnem akkora mint a lámpánk.


Itt pedig az igazi fenyőnk a dekorral együtt.


Az idei évben fehér-zöld-piros színekkel díszítettem a fát és néhány nagyon különleges dísz is került rá, amiket a barátnőmtől kaptunk a neveinkkel és az összes cica és Odin nevével.


Ti szoktatok angyalt tenni a fára? Nálunk mindig van angyal-dísz a fán, amióta az eszemet tudom és mindig ez az első dísz ami felkerül.


Az egyik kedvenc díszem ez a candy cane dísz.


A piros és zöld bársony díszek Sinsayről vannak. Többféle méret is volt belőle és nagyon olcsók voltak, így nem tudtam ellenállni nekik, mert olyan kis különlegesek.


Ezek a díszek azért különlegesek, mert amikor anyukámmal anno a saját házunkba költöztünk, akkor ezek voltak az első díszeink. Mivel üvegdíszek, sok eltörött belőlük, de ami megmaradt, azokra nagyon vigyázok.


Itt pedig egy kép (majdnem) az egész fáról. Én nagyon szeretem az igazi fenyőket, mert bár nem olyan tökéletesek mint a műfenyők, de a hangulatuk mindig felidézi bennem gyerekkorom karácsonyait. 

Remélem, hogy tetszett Nektek ez a poszt és csodásan telt a karácsonyotok. Mindegyikőtöknek csodás új évet kívánok, egészséget és lelki békét, kitartást a céljaitok megvalósításához és türelmet a többi ember felé. Köszönöm, hogy itt voltak velem ebben az évben is. 💗

Nálatok hogy telt a Karácsony? Milyen volt idén a fátok? Van valamilyen hagyományotok az ünnephez kapcsolódóan, vagy használtok díszeket gyerekkorotokból?


Megjegyzések

  1. Nagyon hangulatos! Annyira jó volt olvasni, hogy mit miért tettél oda, és miért okoz neked örömöt. :)
    Szuper karácsonyunk volt, az első igazi nagy családos a saját házunkban. Műfenyőnk van, ami 170 cm magas és imádjuk. Persze, ha majd lesznek gyerekek szeretnénk rendes fenyőt is, hogy legyen változatos. Nekünk idén arany, rosegold és zöld lett a fa ( mindenki megdícsérte :D).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) Nekünk tavaly volt arany és rose gold, de most hogy írtad egy mentazölddel kombinálva én is el tudom képzelni. :) A műfenyő nagyon praktikus és már olyan szépek vannak.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Szia Kedves Olvasó! :) Nagyon köszönöm előre is, ha megtisztelsz a véleményed-hozzászólásod leírásával. Kérlek, ha a mondandó, negatív tartalmú, azt a többi olvasó érdekében kulturált stílusban fejezd ki. De legyen pozitív vagy negatív kritika, köszönöm, hogy szántál rám néhány percet az idődből! Gyere máskor is! ;)