Rettenetesen finom sütik :D

Nagyon szeretek sütni és van egy állandó kedvenc kekszreceptem, amit mindig az aktuális évszakok-ünnepek szerint variálok. Szoktam Húsvéti nyuszis formában készíteni, nyáron virág alakúra szaggatom és tavaly sikerült beszereznem denevér, szellem és tök formájú szaggatókat is. :)

Én legtöbbször a citromos verziót szoktam készíteni belőle, amit néha egy pici narancshéjjal is megbolondítok.

Íme a recept:

  • 50dkg liszt
  • 25dkg margarin (szoba hőmérsékletű)
  • 25dkg porcukor
  • fél csomag sütőpor
  • 1 egész tojás és egy tojássárgája 
  • 1 citrom leve és héja
A hozzávalókat egy tálba mérem, majd elsőként a margarint morzsolom el a liszttel, ezután összegyúrom a tésztát. Ez eltarthat 10-15percig függően attól hogy mennyire vagy gyakorlott. A tésztának teljesen össze kell állnia, homogénnek kell lennie, szóval kitartás. ;) Ha ragad, akkor egy pici lisztet szórj a kezedre és morzsold le róla a felesleget. Ha a tészta teljesen összeállt, akkor tedd a hűtőbe legalább fél órára. Ezután alaposan belisztezett deszkán nyújtsd ki fél cm vastagra és szaggasd ki formákkal. A megmaradt tésztát gyúrt össze, majd újra nyújtsd ki és így tovább... Érdemes a tésztát négy részre osztani, és a többit visszatenni a hűtőbe, amíg sorra nem kerül.

Készítheted kakaós vagy vaníliás változatban is. Ebben az esetben a citromlé helyett 1-2 evőkanál tej kerüljön a tésztába.


 Kezdődhet a móka :D


 Boooo!!!!!! :D


 Ugye milyen rémségesen cukik? :)


Már mehetnek is a sütőbe! :)

A kekszek a sütőpor miatt picit meg fognak duzzadni. Én sütőpapírt használok a sütéshez. Függően a sütőtől kb. 10 perc után érdemes megnézni, akkor jó ha az alja megpirult egy picit.

Fogyaszthatod így is, nagyon kellemes citromos íze van. Én lekvárral szoktam őket összeragasztani, most is ez lesz a sorsa a tök alakúaknak, míg a denevérekre étcsoki, a szellemekre pedig fehércsoki kerül majd. :)

Kíváncsiak vagytok a kész sütikre is? :) Ti készítetek valami finomságot az ünnepre? :)

Megjegyzések

  1. Én is szoktam kekszeket sütögetni, elég sokat kipróbáltam már (legutoljára pilóta-kekszet sütöttem, ami majdnem olyan lett mint az eredeti), a tiedet is ki fogom próbálni:) nagyon cukik a halloween-formák.

    VálaszTörlés
  2. Jól néz ki, biztos fincsi is, lehet, hogy majd kipróbálom. Én nagyon sokszor sütök, heti 2-3 alkalommal.

    VálaszTörlés
  3. Jaj de jópofa! Nálunk most újra a muffin a nyerő :D

    VálaszTörlés
  4. Nyamiii! *-*

    szívesen megkóstolnám!! ;)

    VálaszTörlés
  5. Ilyet mi is szoktunk csinálni, csak mi karácsonyra :) Am. fini süti!!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon ügyes vagy, annyira mutatósak! :) Én is szoktam ilyet csinálni, főleg karácsonyra a csillag, hold, virág, szívecske formákkal. Nagyon egyszerű.

    VálaszTörlés
  7. én nem igazán vagyok otthon az ilyenekben, de nagyon cukik ezek a formák :DD

    VálaszTörlés
  8. Nagyon tetszenek ezek a süteménykiszúró-formák! :D Megkérdezhetem, hol vetted őket? :)

    VálaszTörlés
  9. engem is érdekelne honnan vannak :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon aranyosak, biztos nagyon finom lehetett.:)

    VálaszTörlés
  11. Azt hiszem a KIK-ből vannak. :)

    VálaszTörlés
  12. Nagyon jók lettek :))
    én pudingos muffint sütöttem, de mivel most csináltam ilyen először, kicsit szétestek, de attól még finom volt :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Szia Kedves Olvasó! :) Nagyon köszönöm előre is, ha megtisztelsz a véleményed-hozzászólásod leírásával. Kérlek, ha a mondandó, negatív tartalmú, azt a többi olvasó érdekében kulturált stílusban fejezd ki. De legyen pozitív vagy negatív kritika, köszönöm, hogy szántál rám néhány percet az idődből! Gyere máskor is! ;)