Karácsonyi TAG

Több blogon is láttam egy bizonyos TAG-et de nem akarom én is azt kitölteni, ezért kerestem egy másikat. :) Remélem ti is szántok majd néhány percet a kitöltésére, mert nagyon kíváncsi vagyok a válaszokra. ;)

1. Meddig hittél a Mikulásban-Jézuskában?
Azt hiszem 6-7 éves koromig. :)

2. Van valamilyen családi tradíciótok az ünneppel kapcsolatban?
Én minden évben kimegyek az erdőbe fenyőágakért, ez már hagyomány. :) Valamint a nagymamámmal minden évben elmeséltetem a gyerekkora és fiatalkora karácsonyainak történetét.

3. Korán beszerzed az ajándékokat vagy az utolsó pillanatra hagyod?
Ez minden évben változó. Ha van valami konkrét ötletem, akkor már november végén elkezdek vásárolni, de mindig akad pár apróság is, amit az utolsó pillanatban szerzek be. :D

4. Szeretsz ajándékot csomagolni?
Nem! :D Utálok! :D Az ajándéktáska a legjobb találmány a világon! :D Ha csomagolni kezdek akkor a végén általában valami borzalom kerekedik ami 10% csomagolópapírból és 90% ragasztószalagból áll. :D

5. Ki díszíti nálatok a fát?
Én. :) Néha a sógorom is segít.

6. Fel szoktátok díszíteni a házat? Ha igen, akkor hogyan?
Igen. :) Idén az ablakokba csillagos dekorációk kerültek, valamint különböző világító dolgot. Pl. ágacskák, fenyő. Az ebédlőben alap a karácsonyi terítő, a csillár fölötti hópelyhes dekor. A nappaliban sok sok gyertya és adventi koszorú van, valamint a fát is ide tesszük. A többi helyiségbe általában illatos gyertyák és mécsesek kerülnek. Az bejárati ajtóra és az utcaajtóra is kerül koszorú valamint a tető alá és a házunk utca felőli részén lévő ablakokba égősor. Szigorúan arany színű. :)

7. Milyen és mekkora fát szoktatok venni?
Változó, minden évben másfélét veszünk és általában 2-2,5 métereset.

8. Van valamilyen étel és/vagy sütemény ami minden évben része a vacsorának?
Sült kacsa és vadhús minden évben van. Valamint anyu vaníliás kiflije, mama csokis fatörzse és kókuszkocka, mézes zserbó, torta, amiket én csinálok. . Ja és 24.-én délben mindig mákus guba az ebéd. :P

9. Hogy zajlik nálatok 24.-e?
A fát általában 23.-án este díszítem, mert akkor másnap már csak a főzésre kell koncentrálni. :D Este 6-kor szoktunk vacsorázni, utána van ajándékozás, majd a család egy része elmegy az éjféli misére, a többiek (általában én, néha a sógorom is) filmet nézünk forralt borozunk, sütizünk.

10. Nagy ajándékozás vagy inkább apróságok?
Nálunk a karácsony a családról szól és az együtt töltött időről. Talán mert a család egyik fele külföldön él és nem találkozunk túl gyakran. Mindenki vesz ajándékot mindenkinek, de nem szoktuk túlzásokba vinni.

11. Az ajándékozással kapcsolatban van valami hagyományotok?
Azt hiszem nincs. :D Talán csak annyi, hogy nálunk a kutyusok is kapnak ajándékot. :)

12. Melyik nap időzítitek a rokonlátogatást?
Egyik napra sem. :D A rokonok általában két ünnep között jönnek hozzánk. :)

13. Van kedvenc karácsonyi filmed és zenéd?
A kedvenc karácsonyi filmem a Város karácsony nélkül. Zenében pedig minden évben más. :) Idén egyenlőre Mindy Gledhill-től a Winter Moon. :)

14. Van olyan dolog amit nem szeretsz a karácsonyban?
A tömeget, a hisztériát, azokat az embereket akiknek csak a drága ajándék a lényeg és azokat akik állandóan azon versengenek hogy az ő házuk legyen a legjobban kivilágított, legjobban feldíszített.

15. Melyik a legszebb karácsonyi emléked?
Nagyon sok van. :) A legszebb emlékem az egy picit szomorú. Abban az évben halt meg a nagypapám, így a nagymamám egyedül maradt. Anyukám egyedüli gyerek és nekem is csak egy nővérem van így pici a család. Sajnos úgy alakult hogy a nővéremnek dolgoznia kellett karácsonykor. A főnöke kastélyára (igen, egy igazi kastély. :D) vigyázott egyes egyedül egy kis osztrák faluban. Így csak anyukámmal és a mamámmal lettem volna Szenteste, de rábeszéltem őket, hogy menjünk el a nővéremhez. 24. -én útra keltünk az ajándékokkal Bécsbe. Sikeresen eltévedtünk, majd úton a kis osztrák faluba elkapott minket a hóvihar. :D Összefagytunk, nem volt karácsonyi vacsora sem, még karácsonyfa sem. :D De legalább együtt voltunk. :) Na jó, azért nem volt rossz egy kastélyban karácsonyozni! :D


Megjegyzések

  1. 1. Meddig hittél a Mikulásban-Jézuskában?
    Nem is tudom, kb 6-7 éves koromig talán.

    2. Van valamilyen családi tradíciótok az ünneppel kapcsolatban?
    Nálunk minden karácsony egyforma, ugyanaz a menetrend, ugyhogy végülis az egész tradíció :D

    3. Korán beszerzed az ajándékokat vagy az utolsó pillanatra hagyod?
    Egy része már augusztusban meg volt idén :D a legutolsó apróságokat tegnap szereztem be.

    4. Szeretsz ajándékot csomagolni?
    Igen! Nem szeretem az ajándéktáskát, mert olyan jó kibontani a sok csomagocskát :D

    5. Ki díszíti nálatok a fát?
    A fafaragás és az égők felrakása fiús meló a többit anyával csináljuk ketten.

    6. Fel szoktátok díszíteni a házat? Ha igen, akkor hogyan?
    Nappaliban van a karácsonyfa, és ide kerül ki 1-2 karácsonyi dísz és a dohányzóasztalra karácsonyi terítő. Az étkezőben van az adventi koszorú, itt is karácsonyi terítő van. A bejárati ajtó előtt szokott lenni egy pici fenyő amin szintén van égősor és egy-két díszecske ami időjárásálló :) illetve a korláton fut végig égősor.

    7. Milyen és mekkora fát szoktatok venni?
    Eddig mindig Normand volt és 2,5-2,8m magas. Idén elöször ezüstfenyő lesz és csak 1,80.

    8. Van valamilyen étel és/vagy sütemény ami minden évben része a vacsorának?
    24-én délben van a halászlé. Majd 5kor vacsi, akkor rántott hal, tormás sonkatekercs, sajttekercs, tatár beafsteak és bécsi krumpli saláta a menü. A desszert pedig sok-sok süti és frissen sült gesztenye.

    9. Hogy zajlik nálatok 24.-e?
    Délelőtt elmegyünk a temetőbe Anyai nagyszüleim sírjához. Ebédre megyünk az apai nagyszüleimhez, ott van az ebéd, utána hazajövünk, itthon ajándékozás, fürdés, készülődés és a vacsi megintcsak a Mamáéknál van unokatesómékkal együtt.

    10. Nagy ajándékozás vagy inkább apróságok?
    Apróságok

    11. Az ajándékozással kapcsolatban van valami hagyományotok?
    Nincs

    12. Melyik nap időzítitek a rokonlátogatást?
    26.


    13. Van kedvenc karácsonyi filmed és zenéd?
    Mindig más.

    14. Van olyan dolog amit nem szeretsz a karácsonyban?
    Hogy a legtöbb ember számára a pénzről szól az egész :(

    15. Melyik a legszebb karácsonyi emléked?
    Mindegyik szép, mindegyik valamiért jó. De a legemlékezetesebb az mikor még kicsi voltam és az ajándékaim a fa alatt voltak még 26án is és mire hazajöttünk a rokonlátogatásból fölborult a fenyő és ripityára tört az új esernyőm ami persze kinyitva volt a fa alatt :( :D

    VálaszTörlés
  2. 1. Meddig hittél a Mikulásban-Jézuskában?
    Amíg a nővéremék le nem lőtték a poént :D kb. 5-6 lehettem :D
    2. Van valamilyen családi tradíciótok az ünneppel kapcsolatban?
    December 24-én szent este nagy vacsi van ! :)
    5. Ki díszíti nálatok a fát?
    Anyu meg éppen aki itthon van és segít :)
    6. Fel szoktátok díszíteni a házat? Ha igen, akkor hogyan?
    Igen, főleg kint. Van az előkertbe egy fenyő, és azon szokott világítás lenni valamint a házon az ereszcsatorna alatt végig. Ja és a bejárati ajtó is kivan vílágítva és felvan díszítve! :)
    10. Nagy ajándékozás vagy inkább apróságok?
    Apróságok! :)

    A többire azért nem írtam választ, mert nem sok mindent tudtam volna hozzá fűzni .. :D

    VálaszTörlés
  3. 1. Nem tudom pontosan hány éves voltam, de csengőt akasztottam a függöny szélére és lebuktattam anyát.
    2. Talán annyi, hogy 24-én otthon vagyunk, 25-én apa családjához, 26-án pedig anya családjához megyünk. Messze laktak és csak így oldható meg.
    3. Változó, amikor elkap a karácsonyi hangulat, akkor vásárolok.
    4. Imádok csomagolni. :)
    5. Tesóm és én.
    6. Nem viszem túlzásba a díszítést, de valami mindig van.
    7. Most 1,3 m vettünk, kevés neki a hely szóval kicsiket, de cukikat veszünk.
    8. Havas Tátra és töltött káposzta.
    9. Fejetlenség mindig. Anya főz vagy mostanában már én inkább, délután díszítés, este vacsora.
    10. Apróságok, sokszor készítek én ajándékot.
    11. Nincs.
    12. 2. pont :)
    13. Nincs. Nem vagyok oda a karácsonyi filmekért.
    14. Ha valaki túlzásokba esik, a giccset és a tolongást a boltokban.
    15. Mindig a legfrissebb a legszebb nálam. :)

    VálaszTörlés
  4. 1. Nem nagyon tudom, de talán 5-6 :)
    2. együtt ebédel a család, és este hajnalig kártyázunk, vagy játszunk valamit :)
    3. attól függ, hogy tudom-e mit akarok adni, mert ha nem, akkor az utolsó pillanatra marad, de ha igen, akkor azt már december elején megszerzem
    4. szeretek ^^
    5. én és az öcsém :D
    6. nem igazán :)
    7. nekünk műfenyőnk van, ami olyan 1,5m
    8. csülök pékné módra, és húsleves *-* már alig várom :D
    9. délelőtt megy a sütés/főzés, addig öcsémmel fát díszítünk. ebéd, aztán pihi, és este meg összeülünk és a családdal játszunk hajnalig :)
    10. Apróságok
    11. Nincs
    12. nincs rokon látogatás, mert nagyon megcsappant a létszám az elmúlt években, így az az 1-2 ember velünk tölti amúgy is a Szent estét
    13. mindig más
    14. azt a nagy felhajtást emiatt. a családról és a velük töltött időről kellene szólnia, nem pedig, hogy ki vesz nagyobb és drágább ajándékot
    15. úgy egyet sem tudnék kiemelni, mert mindegyik másért emlékezetes :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó volt olvasni a válaszaidat..:)

    VálaszTörlés
  6. Örülök,hogy kitöltötted ezt a tagot, jó volt elolvasni a válaszaidat.:)

    VálaszTörlés
  7. Olyan kis aranyos csajszi vagy! :) Tényleg élvezet olvasni a blogot meg ahogy írsz! :) Egy nap alatt függő lettem! :D

    VálaszTörlés
  8. 1. Meddig hittél a Mikulásban-Jézuskában?
    Én is kb. 6 vagy 7 éves koromig. Az iskolában már felvilágosítják a gyerekek egymást! :)

    2. Van valamilyen családi tradíciótok az ünneppel kapcsolatban?
    Régebben volt, mindig elmentünk anyuval a templomba. Ez mostmár sajnos nincs, nagyon sokat dolgozik még 24- én is. Illetve az is hagyomány hogy ilyenkor vagy mi hívjuk meg a családot ebédre vagy ők jönnek hozzánk. :)

    3. Korán beszerzed az ajándékokat vagy az utolsó pillanatra hagyod?
    Az utolsó pillanatra hagyom, pedig ez nem rám vall. De az egyetem teljesen kikészít ilyenkor és semmire sincs időm. Sajnos ez és az előző hét is a ZH- k hete és most hogy bezárják az egyetemet hetekre még vizsgám is lesz.

    4. Szeretsz ajándékot csomagolni?
    Nem!
    Úgy fogalmazok hogy szeretnék szépen csomagolni, de nem tudok. Anyukám viszont nagyon ügyes. A 10% papír és 90% ragasztó nálam is megvan! :)))))))))
    5. Ki díszíti nálatok a fát?
    Én apuval, míg anyu főz. :)

    6. Fel szoktátok díszíteni a házat? Ha igen, akkor hogyan?
    Igen. :) Az ablakomban világító télapót, kintre égősort szoktunk rakni. Sőt néha még az udvaron álló ezüstfenyőre is kerül világítás.
    7. Milyen és mekkora fát szoktatok venni?
    Mi eddig mindig kis karácsonyfát vettünk és földlabdásat. Idén viszont annyira beleszerettük egy nagyobb fába, hogy azt választottuk.

    8. Van valamilyen étel és/vagy sütemény ami minden évben része a vacsorának?
    Azt hiszem csak a halételek; vagy rántott hal vagy halászlé. És még a töltött káposzta. :)

    9. Hogy zajlik nálatok 24.-e?
    Idén apuval ketten leszünk itthon délelőtt amikor feldíszítjük a karácsonyfát. Mama jön anyuval haza délután, amikor megebédelünk. Este karácsonyi filmet nézünk és beszélgetünk a szobámban. :)

    10. Nagy ajándékozás vagy inkább apróságok?
    Ezen a válaszon sokat gondolkoztam. Míg valakinek 2-3000 forint apróság, nálunk ez azt hiszem nagy ajándéknak számít. Ilyenkor igyekszem olyan ajándékot választani amiről tudom hogy szeretné, de magának nem veszi meg. Pl. anyukám kinézett magának egy cserép káposztafőző edényt:) De nem vette meg, mert nem akart magára költeni, így most elhozza neki a Jézuska. :)
    11. Az ajándékozással kapcsolatban van valami hagyományotok?
    Nincs. :)

    12. Melyik nap időzítitek a rokonlátogatást?
    25 és 26- án. :)

    13. Van kedvenc karácsonyi filmed és zenéd?
    Általában a tv- t szoktuk nézni. Kimondott kedvencem nincs.

    14. Van olyan dolog amit nem szeretsz a karácsonyban?
    Amikor a karácsony lényegét elfelejtik az emberek; ész nélkül rohangálnak méregdrága ajándékok után, bántják egymást, veszekednek.

    15. Melyik a legszebb karácsonyi emléked?
    Amikor még nagypapám élt, mamánál gyűlt össze a család. A nappaliban álló asztalnál kártyáztak a nagyok, mi kicsik pedig játszottunk. Mindig beöltöztettük a fiú unokatesómat lánynak, aztán megmutattuk a többieknek akik jót nevettek rajtunk. Aztán bunkert is építettünk a felső szobában. :)Örök emlék marad :)

    VálaszTörlés
  9. 1. 6-7éves lehettem
    2. Nem tudok ilyen különlegességet mondani.
    3 Változó
    4. Imádom :)
    5. Én :)
    6. Adventi koszorú, ablak dísz.Nem visszük túlzásba :)
    7. Változó
    8. töltött káposzta :)
    9. változó
    10.apróságok
    11.nincs
    12. mindegyik napra :)
    13. Reszkessetek betörők 1-2
    14. Ebben egyetértek veled :)
    15. az első párommal töltött karácsony... :)

    VálaszTörlés
  10. 1. szerintem 7 éves koromig:D
    2.családi tradíciónak nem nevezném, de ilyenkor úgy néz ki a nap nálunk, hogy anya én főzünk, apa és tesóm díszítik a fát, utána letesszük az ajándékokat, ebéd, beszélgetés, iszogatás, közben karácsonyi zene, ajándékosztás. ez minden évben így szokott lenni:)
    3.általában utolsó pillanat, mert mindig azt hiszem hogy találok valahol jobbat, szebbet, de ha valami kihagyhatatlan, akkor természetesen hamarabb is beszerzem:)
    4. Igen, szeretek, (csak nem tudok:D) sőt, jobban is szeretem mint az ajándéktasakokat, amibe csak belenéz, és rögtön látja, hogy mi van benne. Jó látni, miközben bontja ki, és gondolkodik, hogy na mi is lehet benne..:D
    5.Apa, tesóm, a végén mi is besegítünk:)
    6.igen, kinnt a kertben van egy kis fenyőfánk, azon van egy égősor, és van kinnt még egy télapó, ami világít. Plusz az ablakban ilyen világító figurák:D a lakásban itt ott ilyen csillagok az ajtókon, gyertyák:)
    7.Nem szoktunk fát venni, hanem kb 3 éve vettünk egy gyönyörű, élethű műfenyőt, azt vesszük elő m inden évben:) megszólalásig hasonlít az igazihoz!
    8.valami hal féle, és gombás hús, nem tudom miért pont ezek, de ez mindig szokott lenni:)
    9. már leírtam azhiszem:)
    10.inkább apróságok:)
    11.nekünk két törpenyuszink van, de ők is szoktak karácsonyra ajándékot kapni:)
    12.25.-26-án megyünk rokonlátogatásra:)
    13.Igazából Szerelem, azthiszem zene nincs, a legtöbbet szeretem hallgatni:)
    14.azt hogy sok ember többet gondol bele, mint ami.
    15.az 5 évvel ezelőtti ( persze a gyerekkoriak is szép emlékek:))
    de 5 évvel ezelőtt volt az első karácsony a barátommal, amikor itt voltunk nálunk, tesóm is a barátnőjével, mama is ittvolt, úgy igazán együtt voltunk, először, ez egy nagyon szép este volt:)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon jó volt olvasni a válaszaidat, főleg az utolsó tetszett, dacolva a fagyos szelekkel, de odaértetek :))

    VálaszTörlés
  12. 1. kb. 7 éves koromig
    2. nincs igazán
    3. általában karácsony előtt 2 héttel már minden megvan
    4. igeen :D
    5. én és a nővéreim
    6. ajtóra, asztalra, ablakra szoktunk díszt tenni
    7. már pár éve műfenyőnk van, ami kb. 1,5-2 méter
    8. halászlé, mákos guba
    9. 6 körül vacsorázunk, utána ajándékozunk
    10. kis ajándékok
    11. nincs
    12. 26. vagy 27.
    13. nincs
    14. ugyan az mint neked
    15. huhh nem tudom, igazából minden karácsonyom szép volt:)









    VálaszTörlés
  13. 1. Erre sajnos nem emlékszem, de szerintem kb elsős másodikas koromig, arra kifejezetten emlékszem, hogy harmadikban felismertem a némettanárt aki mikulásnak volt öltözve :D akkor már biztosan nem hittem a jézuskában sem.

    2.van egy 3 éves kishúgom aki nagyon örül a jézuskának, délután 2-3 órára elviszem a barátommal sétálni meg boltba, így addig anya fel tudja díszíteni a fát :D nagyon örül hugom mikor megyünk haza és már megjött a jézuska :D

    3. ez nagyon változó, nem szoktunk már annyira drága ajándékokat venni, inkább apróságokat. én főleg hugomnak veszek valami játékot, úgy vagyok vele ő még hadd örüljön a karácsonynak, ezen kívül még anyának veszek valami kis ajándékot :)
    barátomnak pedig nem veszek meglepit, idén parfümöt vettem neki, de már meg is mutattam, mert nem bírtam ki karácsonyig :S :D

    4. én imádok, mások szerint nagyon kreatív vagyok, így csomagolni is szeretek:)

    5. anya :)

    6. anya mániája a karácsonyi díszítéés :D már ősszel nagyon várja hogy kitehesse az ebédlőbe a kis díszeit :D kívül a házunk előtt pedig van egy nagyon nagy ezüstfenyő, arra teszünk mindig égősort, néha már úgy is érzem hogy kicsit túlzásba viszi.. de anya már csak ilyen :D

    7. a lehető legnagyobbat :D anya évek óta tervezi hogy veszünk egy műfenyőt, de valahogy mindig meggondolja magát, sőőt mindig akkora fát vesz hogy le is kell vágni belőle mert nem fér be az ebédlőbe :D

    8. nálunk tipikus menü a rántott husi rizibizivel :) sütik terén pedig a linzer karika és a mézeskalács az, amit minden évben elkészítünk :)

    9. karácsony előtt egy héttel elkezdünk takarítani, így 24.ére már csak a sütésfőzés illetve a fadíszítés marad :) este szoktunk kb 6kor vacsizni, utána pedig ajándékozás :)

    10. inkább apróságok :) hugomnak sem veszek drága játékot, hiszen tudom hogy bárminek örül :) teljesen felesleges 20ezer forintos legot stb-t venni szerintem az már nem karácsony...

    11. nincs különösebb hagyomány ezzel kapcsolatban :)

    12. 25.én délben megyünk mamához és ott is jól bekajálunk :DD utána pedig hugom keresztszülei jönnek hozzánk vacsorára :)

    13.kedvenc karácsonyi filmem nincs, viszont kedvenc zeném csondor kata add tovább című dala :)

    14. a takarítást, a nagy tömeget akik mindig az utolsó pillanatra hagynak mindent, illetve akik drága ajándékokkal halmozzák el egymást, szerintem a karácsony már teljesen értelmét vesztette e téren.. :(

    15. legszebb élményem, mikor hugomat tavaly hazahoztuk a sétából és meglátta, hogy már megérkezett a jézuska, annyira cukorfalat volt ahogy örült neki :)idén szerintem ez még jobb lesz, hiszen már tudja, hogy miaz, és már várja nagyon :))

    VálaszTörlés
  14. Szia!

    1. Már nem emlékszem, de sokáig.

    2. Én sütök.

    3. Igyekszem év közben, apránként.

    4. Imádok csomagólni.

    5. Én és a lányom, mert én azt is imádom, főleg látva, hogy neki, hogy tetszik.

    6. Ilyenkor kívűl belűl ki van díszítve minden. Kint világítós figurákkal, égősorral; bent kari díszekkek.

    7. 3 m, ezüst fenyő általában.

    8. Huh. Valamilyen halas étel, mindig más, mézes kali, bejgli.

    9. Reggel sütés, főzés. Délután fa díszítés, este vacsi után ajizás.

    10. Mikor hogy. Szívből szóló legyen, az számít.

    11. Feliratozva, külön kupacokban.

    12. Hozzánk jönnek.

    13. Nincs kimondott ilyen.

    14. Ilyen sincs.

    15. Huha. Amíg nagypapám élt és jól volt, mindegyik szép volt.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Szia Kedves Olvasó! :) Nagyon köszönöm előre is, ha megtisztelsz a véleményed-hozzászólásod leírásával. Kérlek, ha a mondandó, negatív tartalmú, azt a többi olvasó érdekében kulturált stílusban fejezd ki. De legyen pozitív vagy negatív kritika, köszönöm, hogy szántál rám néhány percet az idődből! Gyere máskor is! ;)