Parfüm Pillanatok: Chloé "Nomade"


A Chloé márkát szerintem senkinek sem kell bemutatnom, hiszen hosszú ideje jelent vannak a divat és parfüm világban. Tavaly már írtam az egyik ikonikus illatukról és most a Notino jóvoltából lehetőségem volt  kipróbálni a legfrissebb kreációjukat, ami a Nomade nevet viseli. Régóta szemezgettem ezzel a parfümmel és nagyon örültem, hogy lehetőségem volt tesztelni. Ha kíváncsiak vagytok rá, mi a véleményem róla, olvassátok el a teljes bejegyzést.



Nagyon szeretem a Chloé parfümök eleganciáját, ami nem csupán az illatban nyilvánul meg, hanem a külsejükben is. Már a doboza is elragadó, a lágy púderszínnel és arany betűkkel. Az üveg nehéz, masszív, ugyanakkor mégis légies és végtelenül elegáns. Engem a márka "Drew" fantázianevet viselő táskáira emlékeztet, a kupakja pedig olyan, mint egy italos flaskáé. A letisztult üveg, az arany díszítések és a púderszínű hasított bőr egyszerre kifinomult és belevaló. 
Az illat mögötti orr nem más, mint Quentin Bisch, akinek több Jean Paul Gaultier, Missoni és Thierry Mugler illatot is köszönhetünk. 
A Nomade 2018-ban debütált és azonnal hatalmas sikert aratott a parfüm-rajongók körében, hiszen nem követte a márka eddigi illatainak sorát. Habár ez a kreáció is egy virágos, citrusos illat, mégis van benne valami fékezhetetlen, valami megfoghatatlanul vad és ősi, ami méltóvá teszi a "Nomade" névre.


Mielőtt behatóbban elemeznénk az illatot, érdemes még szót ejteni az üvegről. Habár nagyon törékenynek és kecsesnek tűnik, mégis masszív és és strapabíró, ha lehet mondani ilyet egy parfümös üvegre. Talán ez is egy rejtett üzenet a parfüm mögötti inspirációra utalva? A törékeny kecses nő, aki mégis erős és mindent kibír. Nekem személy szerint tetszik ez a gondolat. 
Ez az az üveg, amit akár egy hátizsákos túrára is bátran magammal vinnék. Nagyon jól zár a kupak, egy biztos kattanás jelzi, hogy a helyére került. 
A szórófej első osztályú, lágy és egyenletes permetet bocsát ki. Nekem két-három fújás bőven elég belőle, hogy tejesen körülöleljen.


Illatjegyek: 

Fejillat: Mirabelle, Bergamot, Citrom, Narancs
 Szívillat: Frézia, Jázmin, Barack, Rózsa
Alapillat: Tölgymoha, Borostyánfa, Pacsuli, Szantálfa, Fehér pézsma

Amikor még csupán a képzeletemben élt az illat és csak az alkotóelemeket elképzelve gondoltam rá, egy nagyon citrusos, kissé kesernyés, lágyan virágos, karakteres aromát képzeltem el. 
Fújás után közvetlenül  a lédús gyümölcsöket érezhetjük meg, ami mögött ott lapul egy karcos, mély, fás aroma. Pár pillanatnak kell eltelnie hogy előbújjon a kecses, elegáns frézia és jázmin, amik mögött ott rejtőzik a rózsa illata is, csak úgy a háttérben, végig kísérve a parfüm teljes jelenlétét. A szantál finom, édeskés aromája jól kiegészíti ezt a kompozíciót, a pacsuli és pézsma, pedig adnak neki egy picit maszkulin jelleget, ami szerintem igazán különlegessé teszi ezt az illatot. 
Ez a parfüm egy erős, határozott nő illata. Egy nyughatatlan léleké, aki sosem bír egy helyben maradni, keresi a kalandokat, a kihívásokat, aki nem fél megmutatni az erős oldalát, de ugyanakkor tud végtelenül nőies és törékeny is lenne. 
A Nomade egy tökéletes tavaszi és nyári illat. Virágos és friss, ott van benne a tavaszi eső utáni föld illata, a buja, zöld erdőké. Kalandra hív és inspirál. 
Ezt az összetettséget és erőt szerintem egy olyan nő tudja értékelni igazán, aki már szerzett némi élettapasztalatot, Aki tudja, hogy nem kell túl rövid szoknyát viselnie, hogy vonzó legyen. Aki a nőiességét nem a külsejében éli meg, hanem a kisugárzásában, a mosolyában és a pillantásában. Akivel el lehet tölteni egy estét az operában, de hajlandó akár nekivágni a vadonnak is. Egy olyan illat, amihez fel kell nőni, hogy értékelhessük.


Én elsősorban a 25+ korosztálynak ajánlanám ezt az illatot. Tavasszal inkább nappalra, nyáron pedig esti viseletnek. Lehet akár egy dolgozó nő illata is, de szerintem egy menyasszonyhoz is nagyon jól illik. A tartósságát tekintve szerintem nagyon jó. Rajtam egész nap intenzíven érezhető.  

A Nomade tehát nem okozott csalódást és nagyon a szívemhez nőtt, sőt azon kaptam magam, hogy szinte csak ezt viselem az elmúlt napokban és nagyon sokan meg is dicsérték rajtam. Azt hiszem új kedvencet avathatok a személyében.


Próbáltátok már ezt az illatot?

Megjegyzések