2014. január 17., péntek

5 tipp a sikeres fogyókúráért


Szerintem nem túlzok, ha azt mondom, sokan tettünk fogadalmat vagy határoztuk el magunkat az új év elején fogyókúra, életmódváltás, edzés témakörben. :) Én is így vagyok vele, szerintem nincs abban semmi szégyellnivaló, ha az emberre az ünnepek alatt felszalad 1-2 kiló felesleg.
Ha pedig évek óta nem érzed jól magad a bőrödben, esetleg már többször visszaszedted a leadott kilókat, vagy épp félbe hagytad a diétát és az edzést, akkor Neked különösen ajánlom ezt a bejegyzést, mert szerintem ezekkel a tippekkel, sokkal könnyebb tartani magunkat az elhatározáshoz, legyen szó 5 kilóról vagy épp 15-ről. :)

1. Rendszeres de változatos táplálkozás


Sose hagyj ki egyetlen étkezést sem, ha 1-1 órát csúszol velük akkor sem. Néha persze a suli vagy munka miatt nehéz őket betartani, de ilyenkor gondolkodj előre. Ha vásárolni mész egy bevásárlóközpontba, mindig egyél előtte, így elkerülheted a gyorséttermek csábítását. Ha csak 10 perced van ebédet készíteni, akkor dobj össze egy tartalmas szendvicset, vagy zabkását.
Ha pedig tényleg nincs időd főzni, akkor se fordulj az alapporok, gyorséttermek, vagy mirelit ételek felé, inkább keress egy olyan ételkiszállítót, akiktől tartalmas, egészséges és változatos ételeket rendelhetsz. :)
Ebben segítségedre lehet a Foodpanda oldala, ami egy gyűjtőoldal ételrendeléshez. A mobilodra is letölthető alkalmazásukkal, egyszerűen és gyorsan rendelhetsz, akár a munkahelyedre is, akár minden nap másféle ételt. :)
Így nem kell magad az éttermek és büfék napi menüihez tartanod, azt ehetsz, amit épp kívánsz és biztosan nem egy zacskó chips-szel és egy tábla csokival fogod végezni a sarki kisboltból, feladva az utolsó kenetet a fogyókúrádnak. ;)

 2. Nasi de másképp


Ha gyakran ettél édességet, akkor a fogókúra alatt nehéz lehet lemondani róla, épp ezért érdemes más alternatívákat keresni. A legegyszerűbb mód szerintem, ha eltünteted a közeledből az édességet. Ha a család miatt ez nem megoldható, akkor pedig vásárolj be gyümölcsökből, diákcsemegéből, joghurtból és müzliből. Egy gránátalma filmnézés közben szuper csemege, mert sokáig tart megenni. Vagy épp délutáni nasinak egy kis joghurt, müzlivel és banánnal, finom és egészséges. :)

3. Igyál, de ne akármit


Minden reggelt kezdj egy pohár, langyos citromos (igazi citrom, nem pótló) vízzel, valamint minden fő étkezés előtt igyál meg 2dl vizet. Tehetsz bele citromot, gyömbért, mentát, stb. Sokszor, ha rád tör az éhség, lehet hogy a szervezeted igazából folyadékot szeretne, úgyhogy igyál, mielőtt a hűtőhöz mennél. :)
Naponta legalább 2liter folyadékot kellene meginnunk, ahogy melegszik az idő, úgy nőjön ez a mennyiség 3-3,5 literre.
Ha eddig keveset ittál, akkor nem egyszerű azonnal átállni a rendszeres és megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre. Fontos, hogy kerüld a cukros üdítőket, igen az ízesített ásványvizeket is. Válassz helyettük sima ásványvizet és ízesítsd te magad. Vagy épp bio gyümölcsleveket, amik persze drágábbak, de tehetsz belőlük a vizedbe, így tovább kitartanak. A zöld tea is remek választás, akár kávé helyett is.

 4. Ne komplikáld túl az edzéseket


Ne vegyél kondibérletet, ha szűkös az időbeosztásod és ne várj a barátnőidre, hogy veled edzenek. Akkor úgyis mindig lemondják, vagy ellógjátok. Ne akarj bonyolult, több órás edzésprogramot, inkább csinálj egyszerűbb gyakorlatokat, akár naponta kétszer, amikor van 10-15 perced. Mert annyi kell, hogy legyen. :) 
Menj kocogni, vagy sorozatnézés közben csinálj gyakorlatokat, esetleg használd a lépcsőt a lift helyett, válts biciklire a tömegközlekedés helyett. :) Nem is oylan nehéz összehozni azt a heti 2-3 alkalmat, amikor mozogsz, ugye? :) 

5. Ne legyenek teljesíthetetlen elvárásaid


Ha soha eddig nem edzettél rendszeresen, akkor ne hidd, hogy azonnal lefuthatod a félmaratont, vagy épp kapásból megcsinálsz 100 felülést. Ebben nincs semmi szégyellnivaló. Folyamatosan szoktasd hozzá magad az edzéshez. Kezd mondjuk 20 felüléssel/nap az első héten, aztán emeld a mennyiséged 30-ra és így tovább.
Ha nem szoktál futni, akkor az első 1-2 alkalommal válaszd a nagyobb tempójú sétát, majd ezután válts kocogásra. Fuss 5-10 percet, majd gyalogolj 5 percet, aztán megint válts futásra.

Ne számíts rá hogy egy hét után több mérettel kisebb ruhákat vehetsz majd. Ha több mint tíz kg-ot szeretnék fogyni, ahhoz legalább 4-5 hónap szükséges, de inkább fél év. Nyárra sikerülhet. ;) De abban a tévhitben se ringasd magad, hogy ha egyszer lefogytál akkor úgy is maradsz. Ha visszatérsz az egészségtelen élethez és abbahagyod a mozgást, akkor a kilók is visszajönnek. Ez nem azt jelenti, hogy életed végéig diétáznod kell és keményen edzeni. Csak táplálkozz tudatosan és ne azért mozogj mert muszáj, hanem mert jól érzed magad tőle. Ez az egész lényege is.

Ne azért diétázz, táplálkozz egészségesen és tornázz-fuss, mert utálod a tested, hanem mert szereted. :)


Remélem hasznosnak találtátok ezt a bejegyzést. :)

Ti diétáztok-edzetek tavaszra? Ha igen milyen módszerekkel? :)

10 megjegyzés:

  1. Ez most jól jött! Én kevés vizet szoktam inni napközben, ezért mostanában mindig van az asztalomon egy pohár, amit folyamatosan utántöltök. Igy próbálom rávenni magam a rendszeres folyadékbevitelre.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó bejegyzés lett, az ilyen témájú dolgokat mindig szívesen olvasom, mert motiválnak és emlékeztetnek arra, hogy óvatosnak kell lennem :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi ezt az emlékeztetőt.
    Igen,és is megfogadtam...de persze nem tartom be sajnos...viszont igyekszem minden nap gyümölcsöt enni és rengeteget inni :D. Futni is szeretek, viszont csak a szabadban,így még várnom kell, míg jobb idő nem lesz.

    VálaszTörlés
  4. Én legnagyobb problémámnak a vízivást látom, mert még sosem sikerült normális mennyiségű vizet innom. :( Rettentő keveset iszok, komolyan csodálkozok, hogy még nem sikít a vesém. :(
    2 éve sikerült leadnom 7 kilót, de sajnos nem mozogtam mellette, és az étkezés is felborult 1 év után, így 15 jött vissza. Mivel nekem betegség miatt van ez, sokszor úgy vagyok vele, hogy nem tehetek róla, de mindig meggyőzöm magam, hogy igenis képes vagyok változtatni. Sajnos hiába csinálom újra hónapok óta, meg sem moccan a súlyom. :( (Természetesen járok orvoshoz.) Remélem, hogy lassan változni fog! :)

    VálaszTörlés
  5. Milyen egyszerű dolgok, és mégis milyen nehéz őket betartani. :/ Az egyetlen, amivel nincs bajom, az az ivás, a munkhelyemen reggel megfőzöm 1,5 liter teám, és azt megiszom, amíg bent vagyok, azon felül meg még fél litert meginni gyerekjáték. :D De az a fránya mozgás.... :/

    VálaszTörlés
  6. Az-az érdekes, hogy mikor kézilabdára jártam, nem vettem észre mennyit futottunk. Ha viszont valaki azt mondja fuss...hát fusson előlem.
    Valamelyik nap a tollaslabda jutott eszembe, hogy azt mennyire szerettem! Észre sem veszi az ember, hogy mennyit mozog közben.

    VálaszTörlés
  7. Piros, tollasozni én is szeretek, tényleg szuper módja a mozgásnak. A másik ilyen a röplabda. :)

    VálaszTörlés
  8. Örülök, hogy ilyen témákról is írsz, most olvastam a fogyózásról szóló tavalyi bejegyzéseidet is. Végre valaki, aki nem az eszetlen, éhezésen vagy egyoldalú táplálkozáson alapuló fogyókúrákat népszerűsíti. Nekem sikerült egy teljes életmódváltáson átmennem: először leadtam 20 kilót (azóta még egy kicsivel többet), és most már közel egy éve heti 5-6 napon edzek, elég keményen. 35 évesen olyan állóképességem van, mint soha korábban. Lányok, igenis tessék odafigyelni a mozgásra és a testzsírszázalékra (nem a kilókra!) már tizen- és huszonévesen is, mert később sokkal nehezebb lesz.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jó tippek. Én hetente kétszer járok edzeni a barátnőimmel. Régen táncoltam de aztán megszűnt az egyesület ahol voltam. Mostanában megint gondolkodom hogy be kéne iartkozni valahova.

    VálaszTörlés
  10. Többször megfogadtam de sikertelenül.:D
    Viszont mindennap futok (télen nem).:)

    VálaszTörlés

Szia Kedves Olvasó! :) Nagyon köszönöm előre is, ha megtisztelsz a véleményed-hozzászólásod leírásával. Kérlek, ha a mondandó, negatív tartalmú, azt a többi olvasó érdekében kulturált stílusban fejezd ki. De legyen pozitív vagy negatív kritika, köszönöm, hogy szántál rám néhány percet az idődből! Gyere máskor is! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...