Nagy őszi Yankee Candle illat-teszt


 Javában benne vagyunk az őszben és szerintem ez az az időszak amikor a legtöbbünknél előkerülnek az illatos gyertyák és viaszok. Tudom, hogy sokan szeretitek a Yankee Candle márkát és idén ősszel két új kollekció is megjelent náluk, többek között ezekről olvashattok a bejegyzésben, illetve néhány régi klasszikusról és kifutó termékről. 
Ha kíváncsiak vagytok rá, hogy mi a véleményem ezekről az illatokról, akkor olvassátok el a teljes bejegyzést. 




 Általában 10-12 illatot szoktam egyszerre beszerezni és ezek körülbelül három hónapra elegendőek, vagyis egy rendeléssel egy évszakot le is szoktam fedni. Az utóbbi években a nyár kimaradt, valahogy nem volt ingerenciám negyven fokban is gyertyát égetni, különösen mivel nálunk nyáron szinte az összes ablak nyitva van. Valamint a tavasszal rendelt illatok is kitartottak körülbelül szeptember elejéig. 

Viszont ahogy beköszöntött az esős, borús idő, elkezdtem vágyni a finom, melengető illatok után. Ráadásul  a YC idén ősszel két szuper kollekciót is piacra dobott, tele izgalmas, új illatokkal.


 Elsőként azokról az illatokról szeretnék ejteni pár szót, amiket most az outlet termékek között találtok, tehát hamarosan kikerülnek a kínálatból. (Hüpp hüpp)


 Az egyik nagyon nagy kedvencem a Ginger Dusk illat, amiből sajnos tartot már nem tudtok rendelni, de mintagyertyát és kis méretű üveggyertyát még igen. 

"Egy üdítő érzés, ahogy a tiszta levegő keveredik a frissítő fűszer és az édes citrus aromájával." 

Ez az egyik kedvenc nappali illatom kora ősszel. Citrusos, picit kesernyés és csípős, tökéletes visszaadja a gyömbér illatát. Nagyon intenzív illat, így egy fél tart nekem bőven elég belőle.


 Az Amber Moon évek óta az egyik kedvenc őszi illatom. 

"Az arany borostyán varázslatos illata egy kevés pacsulival és szantálfával." 

Ez egy nagyon fűszeres, karakteres illat, ami tökéletes egy hideg, ködös október estére. Ez az egyik olyan illat, ami én pasi-barátnak hívok, hiszen van benne valami férfias, talán a pacsuli miatt. Szintén nagyon intenzív illat, Így érdemes darabolva olvasztani.


 A szívem vérzik a Cosy By The Fire illat miatt, hogy nem lesz többé kapható, mert szintén nagy kedvencem ősszel és télen is. Ebből sem kapható már tart, de mintagyertya és üveggyertya még igen. 

"Gyömbér, szegfűszeg és narancs enyhén fás aromája a kandallóban ropogó tűz és a mellette elfogyasztott forró ital emlékét idézi fel." 

Imádom ezt a füstös, pézsmás, fás illatot, mert nagyon hűen felidézi a kandallótűz aromáját és azt az élményt, amikor betakarózva ülsz előtte egy bögre forró teával. Kellemes, melengető illat, ami több olvasztás után is élvezhető, nem veszít az "illatélményéből".


 A Candy Cane Lane egy kakukktojás, hiszen ez egy karácsonyi-téli illat, ráadásul az egyik kedvencem, így még biztosan fogok belőle venni amíg kapható. 

"Egy varázslatos karácsonyi hely, ahol az álmok borsmentából és édes sütikből készülnek vaníliás cukormázzal." 

Ez egy édes, de nem émelyítő illat, amibe pici frissességet csempész a borsmenta aroma. Krémes, lágy, igazi karácsonyi illat, nekem azonnal karácsonyi hangulatom lesz tőle. Ez egyike azon illatoknak, amit mindenképp ki kell próbálnotok, mert szerintem nem lehet vele mellé lőni.


Három olyan illatot is rendeltem, amik az állandó kollekció részét képezik, az egyik a tavalyi őszi kollekcióval jött ki, kettő pedig nagy kedvencem már évek óta.


Az Autumn Night illat tavaly ősszel debütált az akkori őszi kollekcióval, de egészen eddig nem volt alkalmam kipróbálni. 

"Az őszi este erőteljes földes aromákkal és a levendula és az erdők álomszerű illatjegyeivel hívogat." 

Ez is egy nagyon férfias, ugyanakkor édesebb aromájú illat. Inkább esti illatnak nevezném. Nagyon komplex illat, mert az édesség mellett kiérződik belőle egyfajta férfias fűszeresség, de finom megbújik benne a levendula aromája is. Ugyanakkor nem az a tipikus vendégváró vagy első-élmény illat, tehát ha valaki még nem próbálta a Yankee Candle tartokat, akkor nem ezt javasolnám első vásárlásnak. 


A Fireside Treats egy olyan illat, amit én egész évben nagyon kedvelek, mert kellemes egy őszi estén, vagy egy havas januári napon is, de volt már, hogy nyáron illatozott belőle, szigorúan csak egy kis darab a lakásban. 

"A táborozás örömteli emlékei... egy kis nevetés és éneklés tökéletes kiegészítője a finom és puha mályvacukor édes aromája." 

Ez egy nagyon-nagyon édes és émelyítő illat, szóval ha valaki nem bírja a pillecukros, édes illatokat, akkor nem ez lesz a kedvence. Érdemes elfelezni, vagy ha kisebb helységben olvasztjuk akkor negyedelni. Van benne egy kis füstösség, ami valóban visszaadja a finoman megpirult pillacukor illatát.


Az örökös kedvenceim listáján előkelő helyet foglalna el a Lake Sunset illat, ami szintén egy olyan aroma, amit egész évben nagyon kedvelek. Ugyanakkor tudom, hogy nagyon megosztó illat és sokan nem kedvelek. Elsősorban olyanoknak ajánlanám akik nem kedvelik sem az édes, sem a gyümölcsös illatokat, inkább a kifinomultabb, megfoghatatlanabb aromákért rajonganak, amire nem lehet azonnal rámondani hogy vattacukor, alma vagy épp rózsaillat. 

"Az aranyló napsugarak még utoljára megmártóznak a szinte mindig kék vízben, felidézve számunkra egy nyugodt, pézsmaillatú naplemente emlékét." 

Ez egy nagyon kifinomult, elegáns illat, ami tökéletes visszaadja az őszi tóparti naplementék aromáját. Friss, ugyanakkor van benne egy pici pézsmás fűszeresség és egy egészen lágy édeskés aroma is.


Most pedig jöjjenek az újjatok, elsőként az idei őszi kollekció darabjai. Idén négy nagyon izgalmas illattal rukkoltak elő, bár bevallom én valami édes, sütőtökös illatot hiányolok a kínálatból és egyébként is annyi klassz őszi illata van a márkának, hozzánk is végre behozhatnák őket, tuti lenne rá kereslet, mert egyébként pont az őszi illatokból a legkisebb a kínálat.


A teljes őszi kollekciót itt tudjátok megnézni.


A Mulberry&Fig Delight a gyümölcsös illatok kedvelőinek új őszi kedvence lehet. 

"Csábító gyümölcstál, az eperfa gyümölcsével és frissen szedett fügével tele."

Egy nagyon kellemes, vegyes gyümölcsös illat, de bevallom nekem nem lett a kedvencem, mert semmi különlegeset nem érzek benne, sőt engem leginkább az erdei gyümölcsös autós illatosítóra emlékeztet legjobban. Ettől függetlenül egy kellemes illat, csupán én egy picit többet vártam volna tőle. Nagyon intenzív illat, így egy fél darab bőven elég belőle. 


A Warm Cashmere a legnagyobb kedvencem ebből a kollekcióból. Szintén egy amolyan megfoghatatlan illat, de nekem pont emiatt tetszik. 

"Burkolózz luxusba a nyugtató hatású szantálfa és az egzotikus pacsuli pazar illatjegyeivel."

Ez egy édesebb illat, de egyáltalán nem émelyítő. Nagyon kiérződik belőle a szantálfa illata amit én személy szerint nagyon kedvelek. Van benne valami frissesség is, ami a frissen mosott, puha pulóverekre emlékeztet, ugyanakkor a pacsuli édeskés, karakteres aromája is jelen van. Én ezt egy nappali illatnak lőném be és szerintem tökéletes vendégváró illat, valamint szerintem nem csupán őszre tökéletes, én előre érzem, hogy az év más szakaszaiban is szívesen fogom majd olvasztani.


A Vibrant Saffron nekem picit csalódás volt, mert én egy édeskés, picit indiai hatású sáfrányos illatot vártam, de egyáltalán nem azt kaptam. 

"Fedezd fel a vanília puhaságával átitatott sáfrány meleg és vibráló édességét."

Nekem valahogy ez az illat nem áll össze. A vanília túl vad benne és egyáltalán nem édes, inkább picit savanykás, szúrós aromát érzek. A sáfrány illatának élménye is elmaradt és engem inkább a vizes, rothadó falevelekre emlékeztet ez az aroma. 
Körülbelül a harmadik olvasztás után tudtam kellemesnek érezni, akkor jött elő az édeskés aroma belőle. Lehet, hogy ha egy kisebb darabbal kezdtem volna, akkor kellemesebb illatélményt ad, de nem hiszem, hogy újra fogom vásárolni.


A másik kedvenc illatom az új kollekcióból az Autumn Glow lett. 

"Aranyszínű napfénnyel és fás pacsulival kevert, földes aromájú levelek – akárcsak egy séta az őszi erdőben." 

Ez egy abszolút unisex illat, amit én akár parfümben is el tudnék képzelni. Karakteres, fűszeres, de van benne egy kis édeskés virágos-gyümölcsös megfoghatatlan aroma is. Érződik benne a lehullott falevelek füstös aromája, de egyáltalán nem nyersen, az arcunkba tolva, hanem csak egy finom mellékhangként. Egy nagyon elegáns, melengető illat, ami szerintem tökéletesen visszaadja az őszi-otthon hangulatát. Egy olyan illat amit egész nap szívesen használok a lakásban.


Nagyon izgatott lettem, amikor kiderült, hogy nálunk is kapható lesz a Cookie S"wap kollekció, de aztán kiderült, hogy sajnos csak három illat érkezik hozzánk és pont a számomra két legizgalmasabb illat a Candy Cane Meringue és Crunchy Pisctachio Vanilla nem lesz kapható. 
Ennek ellenére a másik három illatnak is nagyon örültem.


A Magic Cookie Bar már a leírás alapján nagyon szimpatikus volt, mert imádom a kekszes-karamellás édességeket. 

"Az édességesség rétegei – csokoládé, kókuszpelyhek, barna cukor, tejkaramella, és tovább!" 

Őszinte leszek, nekem ez is picit csalódás volt. Sem a karamellát sem a kókuszt nem érzem benne. Egyértelműen sütis illat, de engem inkább a frissen sült linzerre emlékeztet, mert van benne egy kis citromosság. Ettől függetlenül egy nagyon kellemes illat, szintén tökéletes ha vendégeket várunk, mert nem émelyítően édes.


Az Iced Gingerbread tökéletes azoknak akik ki akarják próbálni a Yankee Candle illatokat, hiszen ki nem szeretné a mézeskalács illatot? 

"A fűszeres, mézeskalács sütemény csodálatos aromája vaníliával."

Ez az illat a tökéletes mézeskalácsillat-élmény. Fűszeres, édes, mézes, simogató, igazi ünnepi hangulatú. Egyszerűen imádom. Ha csak egy illatot javasolhatnék kipróbálásra az eddigi közül, akkor biztosan ő lenne az, mert szerintem ez az illat mindenkinek tetszene. 


A Merry Berry Linzer a leginkább várt illat volt a három közül számomra, mert nagyon szeretem a linzeres sütiket. 

"Vanília mázzal borított mandulás sütemény málnás töltelékkel… ellenállhatatlan!"

Már a leírás alapján tudtam, hogy nem a számomra megszokott baracklekváros vagy szederlekváros, porcukorral megszórt, citromos tésztájú vaníliás linzer illatát fogom érezni, így nem is volt semmiféle elvárásom az illattal kapcsolatban. Első szaglásra engem leginkább egy szálas gyümölcstea keverékre emlékeztetett. De egyértelműen ott van benne a vanília és a mandula aromája is. Nagyon kellemes illat egy őszi estére, illetve szerintem ez az az illat ami tökéletes ajándék lehet anyukáknak és nagymamáknak is. 


Ez volt tehát a nagy őszi Yankee Candle illat-teszt és véleményezés. Az új kollekciók szerintem jól sikerültek, lett néhány kedvencem, de nem érzem telitalálatnak, olyannak ami mindenkit, minden illatával levenne a lábáról, de biztos vagyok benne, hogy mindenki találhat bennük kedvére valót. 
Legközelebb szerintem december elején lesz hasonló bejegyzés, habár az idei téli-karácsonyi kollekció már kapható a webshopban is, én egyelőre még elvagyok az őszi illatokkal. 

Ti próbáltátok valamelyiket a fenti illatok közül? Van kedvenc őszi Yankee Candle illatotok?

Megjegyzések

  1. A cookie swap kollekció nekem nagyon bejön, imádom mind a háromnak az illatát. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Klassz kis kollekciós, de sajnálom, hogy a másik két illat hozzánk nem jött be.

      Törlés
  2. A fentiekből a Cosy by the fire nagyon tetszik! Annyira eltalálták azt az illatot, amikor az ember ül a tűz előtt és valami fűszeres itókát fogyaszt! :) A Candy cane lane viszont nagyon nem az esetem. Jobbat vártam.
    Kedvenceim az Ebony&oak, az Icicles és a Cranberry pear! :)

    VálaszTörlés
  3. Az Amber Moon, Honey Glow és a Ginger Dusk a kedvenceim voltak, egyszerre jelentek meg őszi illatként a Wild Fig társaságában, szerintem minden idők legütősebb őszi kiadása volt, erre megszüntetik. Hát kb. zokogtam, nagy üveggyertyában is beszereztem mindet és tart hegyeket vásároltam, tuti bolondnak néztek a boltban... Azóta szerintem én vagyok az Amber Moon-os lökött csaj... :D A Mountain Lodge volt még imádatom tárgya, amikor kifutó volt nem rendeltem eleget belőle, azóta is vérzik a szívem érte, nagyon nehezen külföldről be tudtam szerezni nagy üveggyertyában, de tartot már sehol nem találok. :'( Viszont szerencsére idén elég sok kedvencem lett; Viva Havana, Ebony&Oak, Driftwood valamennyire kárpótol a veszteségért. :) Köszönöm a posztot, nagyon örültem neki! :* Virág

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mountain Lodge... ahhh mennyire imádtam! Az még a régi szép időkből volt, amikor lehetett kapni a Red Velvet Cake és Autumn Levaes illatokat itthon is. Nekem nagyon hiányzik a Salted Caramel és Vanilla Chai is.

      Törlés
  4. Köszi a posztért, sosem használtam még Yankee Candle terméket, de szeretném kipróbálni, csak megijesztett a kínálat. Ez nagy segítség, hogy ne lőjek nagyon mellé elsőre! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Szia Kedves Olvasó! :) Nagyon köszönöm előre is, ha megtisztelsz a véleményed-hozzászólásod leírásával. Kérlek, ha a mondandó, negatív tartalmú, azt a többi olvasó érdekében kulturált stílusban fejezd ki. De legyen pozitív vagy negatív kritika, köszönöm, hogy szántál rám néhány percet az idődből! Gyere máskor is! ;)