Recept Sarok: Krémsajtos sütőtökös muffin


A Hosszúhétvége alatt biztosan sokan ügyeskedtek a konyhában, esetleg vendégeket is fogadtok vagy épp vendégségbe mentek. Gondoltam megosztom veletek ezt a nagyon egyszerű, igazán őszes receptet, amivel garantáltan sikert fogtok aratni még azoknak a körében is, akik egyébként nem tartoznak a sütőtök-rajongók közé. Ha kíváncsiak vagytok a receptre, akkor nézzéntek meg a teljes bejegyzést. 


Először is szükségetek lesz egy muffin tepsire. Én kettő hatos szilikonformát használok. Mivel a muffinok tetején egy nagyon fincsi fűszeres morzsa van, így nem árt, ha muffin papírt használok a sütéshez. 

Hozzávalók: 

Krémsajtos töltelék: 
  • 25dkg mascarpone
  • két csomag vaníliás cukor 
  • cukor ízlés szerint (Én nem tettem bele többet, mint a két vaníliás cukor, mert a muffin magában is édes szerintem.)  
 Fűszeres morzsa: 
  • 4 evőkanál liszt 
  • 1 evőkanál barnacukor (Én kókuszcukrot használtam, de nádcukor is ugyanolyan jó) 
  • 5dkg margarin
  • sütőtökfűszer ízlés szerint ( A sütőtökfűszert magam készítem: egy kiskanál őrölt fahéj fél kiskanál őrölt szegfűszeg, késhegynyi szerecsendió,gyömbérpor és kardamom) 
Muffin: 
  • Egy bögre sütőtök püré (párolt sütőtök pürésítve) 
  • 1,5 bögre liszt 
  • fél teáskanál sütőpor
  • fél teáskanál szódabikarbóna
  • két tojás 
  • 3/4 bögre kristálycukor 
  • 15dkg margarin
  • 2 csomag vaníliás cukor 
  • pici tej (ha a tészta túl sűrű lenne) 
  • sütőtökfűszer ízlés szerint
 

Elkészítés:  
  • Elsőként a krémsajtot készítjük el. Összekeverjük a hozzávalókat, majd hűtőbe tesszük. 
  • Ezután a morzsa következik. Két villa segítségével összedolgozzuk a hozzávalókat, hogy egy darabos morzsát kapjunk. 
  • A tésztához elsőként a tojásokat habosra keverjük a kétféle cukorral. Ha a cukor nagyrészt feloldódott, hozzáadjuk a margarint és addig keverjük, amíg homogén nem lesz. Ezután belekeverjük a sütőtökpürét. 
  • A liszthez hozzákeverjük a sütőport és a szódabikarbónát, majd a fűszereket. 
  • A lisztes keveréket három részletben hozzáadjuk a tökös masszához. Egy könnyedén kanalazható tészta a cél. Ha túl sűrű lenne, picit tejet adhatunk hozzá. 
  • A muffinpapírok aljába fél evőkanál tésztát teszünk, erre egy kiskanál krémsajtos töltelék kerül, majd annyi tészta, hogy elfedje a krémsajtot. A tetejét megszórjuk a fűszeres morzsába. 
  • Előmelegített sűtőben kb. 20 perc alatt megsütjük. 15 perc elteltével érdemes tűpróbát végezni.
  • Nekem 22db közepes méretű muffin lett ebből a mennyiségből. 😊

Remélem kedvet kaptok az elkészítéséhez. 😊

Van kedvenc őszi süteményetek? Szoktatok muffint sütni?

Megjegyzések