Nyári barnaság egész évben


Nem járok szoliba. Egyrészt mert hófehér, nagyon érzékeny bőröm van jópár anyajeggyel, másrészt mert egyszerűen nem tetszik az a szín, amit a szoláriám ad, arról nem is beszélve, hogy milyen brutál módon károsítja és öregíti a bőrt. Van bőrgyógyász a családunkban, így elég sok rémtörténetet hallottam tőle páciensekről, akik gyakori szoli-vendégek voltak. 
Az az igazság, hogy lebarnulni sem tudok. A felső testem még csak-csak, de a lábszáramat egyszerűen nem fogja a nap. A testápolós önbarnítók szintén nem a kedvenceim, mert foltosak, büdösek és szerintem a színük sem szép. De akkor hogyan barnulok én? 
Néhány éve fedeztem fel a St. Moriz márka termékeit, ezen közül is, a gyors barnaságot adó önbarnító habot. Erről olvashattok ebben a bejegyzésben. 



Kezdjük azzal, hogy a 200ml-es flakon nekem általában 15 alkalomra elegendő teljes testen. Így egy flakon nagyjából fél év alatt fogy el és ha ezt hozzávetjük a 3260 Forintos árához, akkor szerintem anyagilag nagyon jól jövünk ki. 

A termékkel különféle barnasági szinteket érhetünk el. Egy óra alatt is szép színt tud produkálni, így például ha egy buli vagy strandolás előtt vagyunk, akkor is bevethetjük még az utolsó pillanatban is. 

A használata viszont igényel némi előkészületet. A szőrtelenítést, gyantázást, borotválást mindenképp a használat előtti napon javasolnám. Ha használat előtt közvetlenül végezzük ezeket, akkor a termék, csíp, éget és irritációt okoz. Ezt a magam kárán tanultam meg. 

Használat előtt mindenképpen használjatok egy nagyon jó, alapos bőrradír, különös tekintettel a térd, lábfej és könyök részeknél illetve minden olyan testrészen, ahol szárazabb a bőr. Használat előtt mindenképpen vigyetek fel testápolót. Sokkal szebb, egyenletesebb és tartósabb lesz az eredmény. 

A hab felviteléhez és mindenképpen javasolom a szivacskesztyű beszerzését. Ezzel lehet a legszebben felvinni és eldolgozni a habot.  Kézzel felkenve foltos lesz az eredmény, a sima szivacs pedig túl sokat szív fel belőle. A kesztyűt minden használat után mossátok ki. 

Na és hogyan is működik pontosan? 

A flakon felrázzuk, majd a habot a kesztyűre pumpáljuk. Nekem a lábszáramra és a lábfejemre elég két pumpálásnyi. Gyorsan ráütögettem kis foltokban a bőrömre, majd körkörös mozdulatokkal a eloszlatom. Gyorsan kell vele dolgozni, mivel hamar megszárad. A hátamon persze nem tudom magamnak felvinni, ehhez általában életem párját szoktam segítségül hívni, de mindenhol máshol fel tudom kenni magamnak. Az egész procedúra körülbelül tíz percet vesz igénybe. Az, hogy azonnal megszínezi a bőrt nagyon nagy segítséget nyújt, hiszen pontosan látjuk, hogy egyenletes e a felvitel. Nem kell tőle megijedni, ha nagyon sötétnek tűnik, lemosás után nem ezt az eredményt kapjuk ha 1-2 órát hagyjuk csak fenn. A termék gyorsan szárad. Felvitel után általában valami laza, bő ruhát szoktam felvenni. Egyébként nem hagy nyomot, de azért egy hófehér ágyneműbe nem mernék vele befeküdni. 
Nyáron én általában 2-4 órát szoktam fennhagyni, addig például takarítok vagy megnézek egy filmet. Arra kell csak figyelni, hogy víz ne érje a bőrt. 
Na és hogy mennyire látványos az eredmény?





Bal oldalon a hullafehér bőröm, jobb oldalon pedig óra elteltével ó, lemosás után a bőröm. (Egyébként senkinek sem javaslom, hogy hasonló színkísérletet végezzen magán, mert hiába kentem fel  a másik lábamra is a habot és hagytam fel ugyanannyi ideig, az eredmény felemás lesz. No de ilyen a beauty bloggerek sorsa. 😁)

Tehát, miután a hab fenn volt 2-3-4 órán át, szépen beállunk a zuhany alá és leöblítjük. Nem kell tusfürdő, vagy szivacs, csak szépen finoman lemossuk a bőrt, majd óvatosan, dörzsölés nélkül megtöröljük. Az így kapott szín nekem általában 4 napig intenzív marad, utána kezd fakulni. Ha meg akarunk szabadulni tőle, akkor a bőrradírral szépen lejön. 
Mennyire tartós? Egy egész napos tengerben fürdőzés után is csak minimális kopást tapasztaltam. Nincs gusztustalan önbarnító szag, nem fogja meg a ruhákat és nem kopik foltosan, inkább csak egyre halványabb lesz. 

Számomra ez egy holy grail termék és minden fehér bőrű sorstársamnak ajánlom, hogy tegyen vele próbát, vagy mindenkinek aki egész évben napbarnított bőrt szeretne. A színe nagyon szép, természetes, egyáltalán nem narancsos. Hibázni nem tudunk vele, hiszen már felkenéskor látható, ha valahol foltos lenne és ezen lehet korrigálni. Annál sötétebb sosem lesz, mint amilyen színt felkenés után látunk, szóval attól sem kell félni, hogy úgy járunk mint Ross a Jóbarátokból. (Ki emlékszek arra a részre? 😀)


Remélem hasznosnak találtátok ezt a posztot, így a tél küszöbén is. Én személy szerint kedvelem, ha télen is van egy pici színem, valahogy a közérzetem is jobb ilyenkor.

Egyébként szeretném még felhívni a figyelmeteket a Notino közelgő akcióira is. 
 11.11-én azaz a Szinglik napján 11% kedvezményt kaphattok bizonyos márkák termékeire (Pl. Foreo, Rimmel, Bourjois, Jil Sander, Yankee Candle, Kringle Candle, Axe, stb.) illetve ingyenes szállítás és ajándékok is lesznek az akcióban. Ide kattintva találjátok a részleteket. Szerintem egyébként klassz, hogy van már szinglik napja is, igenis nekik is jár egy külön nap, pláne így, hogy mindenféle klassz kedvezményekkel lehet vásárolni ezen a napon. 😊

A Black Friday akció pedig november 15-25 között lesz érvényben. Ekkor 25% kedvezményt lehet majd érvényesíteni bizonyos márkák termékeire a megadott kóddal, valamint ingyenes szállítás is lesz bizonyos összeg felett. 

Ti szoktatok önbarnítót használni vagy jobb szerettek inkább napozni-szolizni?

Megjegyzések

  1. Kedves Anna, nagyon szeretem a posztjaidat és a stílusodat, ez is hasznos lett de egyvalamit szeretnék javítani mert sok embernél olvastam és tévedés. A szolárium nem "ad" színt, azaz nem színez! A saját bőrünk saját pigmentjeit hozza elő, amik ugyanolyan színűek mint pl. Nap hatására. Amiket szoktam olvasni/hallani, hogy "szoliszín" az nem létezik, nem a szoli hibája, hanem max. eltúlozta az ember a használatát, de a napozást is ugyanúgy eltúlozná. A bőrödben pigmentek vannak, Nap és szoli hatására lépnek működésbe. De ugyanúgy pirosas, vagy sárgás, emberfüggő. De a szolárium nem "ad" más színt, mint a túlzott napozás. A saját pigmentjeidet hozza működésbe, csak gyorsabban, ezért könnyebb túlzásba esni vele és "túlpirulni".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az észrevételt és a háttérinfókat. Sajnos rosszul fejeztem ki magam, természetesen tudom, hogy nem megszínezi a bőrt. A színt ad kifejezést arra értettem, hogy milyen lesz a végeredmény. Aki látott már napbarnított bőrt és szolis bőrt egymás mellett, az nyilván tudja, hogy mi a különbség a kettő között. Én láttam már ugyanazt a személyt természetesen lebarnulva és szolis színnel és látható volt a különbség.

      Törlés
  2. Ja és imádtam a Ross-os részt ;)
    "Egy, megérett a meggy" :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Szia Kedves Olvasó! :) Nagyon köszönöm előre is, ha megtisztelsz a véleményed-hozzászólásod leírásával. Kérlek, ha a mondandó, negatív tartalmú, azt a többi olvasó érdekében kulturált stílusban fejezd ki. De legyen pozitív vagy negatív kritika, köszönöm, hogy szántál rám néhány percet az idődből! Gyere máskor is! ;)