Recept Sarok: Sütőtökös churros krémsajtos mártogatóssal


A churros az egyik kedvenc édességem és az egész családunk nagyon szereti, így az őszi-téli hónapokban gyakran elkészítem. Másfél évvel ezelőtt már megosztottam veletek a klasszikus churros receptjét, amit itt találtok. 
Ennek egy ősziesebb változatát készítettem most el, sütőtökkel a tésztájában sütőtök fűszeres cukorba forgatva, krémsajtos mártogatóssal. Jól hangzik, ugye? Ha kíváncsiak vagytok rá, hogyan készül, akkor olvassátok el a teljes bejegyzést. 


Hozzávalók a churroshoz: 
  • 1 bögre víz
  • 3 evőkanál vaj vagy margarin én laktózmentesen használtam) 
  • 1 csomag vaníliáscukor 
  • 1 evőkanál olaj (én kókuszolajat használtam)
  • 1 bögre liszt 
  • 3/4 bögre sütőtökpüré (párolt sütőtök finomra pürésítve) 
  • csipet só
  • 2-3 tojás (ha nagyok a tojások, akkor elég belőlük 2) 
  • kristálycukor
  • fahéj, szegfűszeg, szerecsendió, gyömbérpor
Hozzávalók a krémsajtos mártogatóshoz: 
  • 250 gramm mascarpone
  • 2 csomag vaníliáscukor
  • tej (én rizstejet használtam)

 Elkészítés: 
  • Kezdjük a krémsajtos mártogatóssal, ami nagyon egyszerű. A krémsajtot egy keverőtálba tesszük, beleszórjuk a vaníliás cukrot és hozzáadunk annyi tejet, amennyire folyós állagú mártogatóst szeretnénk. Én jobb szeretem ha krémesebb a mártogatós, így 4-5 evőkanál tejet tettem hozz. Robotgéppel összedolgozzuk és hűtőbe tesszük. 
  •  A churroshoz egy vastag falú edénybe beletesszük a vizet, a margarint, az olajat és a vaníliás cukrot, majd alacsony lángon forrásig melegítjük. Ekkor hozzáadjuk a lisztet és a sót, majd folyamatos keveréssel összedolgozzuk a tésztát. Akkor jó, ha az egész egy gombócba összeállt. Levesszük a tűzről, majd egy keverőtálba tesszük és pár percig keverjük. Ezután hozzáadjuk a sütőtök pürét és összedolgozzuk a tésztát. Végül jöhetnek a tojások egyesével.  Minden tojás után keverjük át a tésztát addig, amíg homogén állagot kapunk. 
  • Egy vastag falú serpenyőben vagy lábasban olajat melegítünk. Érdemes többet tenni bele, hogy könnyebben meg lehessen fordítani a churrosokat. 
  • Most jön az én trükköm. Nem sima habzsákot használok, hanem lezárható műanyagzacskót, aminek az egyik csücskét kivágom és csillag alakú díszítőcsövet teszek bele. Az egészet egy nagy pohárba teszem, a zacskó szélet visszahajtom, majd belekanalazom a tésztát. Összesen kettő ilyet készítek, mert sokkal egyszerűbb adagolni a tésztát, ha kevesebb van a zacskóban. 
  • Ha az olaj megfelelő hőmérsékletű, kis kukacokat nyomok bele a tésztából. Ez úgy történik, hogy lassan, óvatosan, egyenletes erővel nyomom a tésztát, majd ha körülbelül 5-6cm hosszú, akkor egy késsel elvágom az alját és hagyom az olajba pottyanni. Egyszerre körülbelül 8-10 darabot süssünk. Általában az első adagnak 2-2 perc kell minden oldalon, a következőknek 1-1 perc. Lapáttal papírtörlővel bélelt tálba szedjük őket és még melegen a cukorba forgatjuk. 
  • A sütőtök fűszeres keverékhez a fűszereket ízlés szerint összekeverjük a cukorral. 
  • Melegen tálaljuk a churrost a mártogatóssal. 
Extra tipp: Egy sütőpapírral bélelt tálcára nyomjatok ki churrosokat, majd tegyétek a fagyasztóba 1-1,5 órára. Ha megdermedtek, tegyétek őket lezárható zacskóba a fagyasztóba és legközelebb csak meg kell sütni őket.

Remélem kedvet kaptok az elkészítéséhez. 😊

Szeretitek a churrost? Melyik a kedvenc őszi-téli édességetek?

Megjegyzések

  1. Nagyon jól néznek ki, lehet így este 9-kor nem is volt olyan jó ötlet idekattintani. ;) Elmentem a receptet, ha lesz egy kis időm, megpróbálom diétásítani. :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Szia Kedves Olvasó! :) Nagyon köszönöm előre is, ha megtisztelsz a véleményed-hozzászólásod leírásával. Kérlek, ha a mondandó, negatív tartalmú, azt a többi olvasó érdekében kulturált stílusban fejezd ki. De legyen pozitív vagy negatív kritika, köszönöm, hogy szántál rám néhány percet az idődből! Gyere máskor is! ;)