Random Téli és Karácsonyi Kedvencek 2018



Gondoltam egy nagyot és egy bögre forró tea mellett összeírtam néhány kedvencemet az elmúlt időszakból. Nem, ezúttal nem szépségápolási termékekről írok Nektek, hanem filmekről, zenékről és minden olyan apróságról, ami mosolyt csalt az arcomra, az elmúlt hetekben és amikkel a közelgő karácsonyra hangolódtam. Ha kíváncsiak vagytok rájuk, akkor olvassátok el a teljes bejegyzést. A végén pedig, ha van kedvetek, meséljétek el, hogy ti miket kedveltetek az utóbbi időben. 😊



Könyvek



Két könyvet említenék meg, amiket nagyon szeretek ilyenkor karácsony előtt. Az egyik az Első hó Debbie Macombertől, ami egy igazi ünnepi, szívmelengető romantikus történet. Olyasmi, amit egy hosszabb utazás alkalmával vagy épp egy fárasztó nap végén szívesen olvas az ember. 


"Ashley ​Davison, a mindig vidám egyetemista lány eredetileg úgy tervezte, nem utazik haza karácsonyra, egy váratlan kényszerszabadság miatt azonban lehetősége adódik arra, hogy egyedülálló édesanyjával töltse az ünnepeket Seattle-ben. Dashiell Sutherland, az egykori katona is ugyanoda tart egy állásinterjú miatt. Csak a repülőtéren szembesülnek azzal, hogy a karácsony előtti utolsó járatra elfogytak a jegyek, és már az autókölcsönzőnél is csak egyetlen kocsi maradt szabadon. Bár elsőre kifejezetten ellenszenvesnek találják egymást, a kényszer szülte helyzetben vonakodva mégis úgy döntenek, hogy együtt kelnek útra.
Néhány percnyi kínos csend után azonban megtörik köztük a jég: nemcsak az derül ki, hogy sok közös van bennük, hanem meglepődve veszik észre, hogy lassan, de biztosan vonzódni kezdenek egymáshoz. Az úton kalandos események sora hátráltatja őket – lehet, hogy nem érnek oda időben Seattle-be, de még az is megtörténhet, hogy a legszebb karácsonyi ajándékkal lepi meg őket az élet." - Moly.hu 

A másik könyv, egy örök kedvencem, egy igazi léleksimogató novella Fekete István tollából. Már többször is említettem Nektek, hogy mennyire szeretem Fekete Istvánt. A könyvein nőttem fel és a mai napig szívesen olvasom újra a műveit, legyen szó regényekről vagy novellákról. Senki sem ír olyan hitelesen és szépen a természetről és az egyszerű falusi életről mint ő. Néha megríkat, máskor megnevetettet, elgondolkodtat és legfőképpen tanít. Ha szeretnétek egy picit lassítani, átszellemülni az ünnepekre, akkor ezt a könyvet szívből tudom ajánlani.

"Fekete István világa varázslatos. A szegénység és a szépség betlehemi csillaga ragyogja be útjait, tájékait, a nádtetős házak fehér falait, még a kamrákat és az istállókat is. Az angyalok éneke hol hallhatóbban, hol halkabban, de szüntelenül szól visszhang és kíséret gyanánt a természet minden hangja, nesze s minden emberi szó mögött. Nagy betlehemes misztériumjáték szereplője ennek a világnak minden alakja, a mesékből előlépett nagymama, a mogyorópálcás és aranyszívű apa, az édesanya, a félénk és vakmerő pajtások, legtöbbje szegény gyerek, az udvarosok és cselédlányok, egészséges és beteg, szegény és gazdag falubeliek, de még a betyárok és megtévedt tolvajok is, akiknek az árnyék és az elrettentő példaadás szerepe jutott ebben az angyalmuzsikás misztériumban."


 Filmek

Emlékszem, legelőször olyan 8-9 éves koromban láttam először "Az élet csodaszép" című filmet. Akkoriban valami különös vonzalmat éreztem a fekete-fehér filmek iránt és habár, sokszor még nem értettem a mondanivalót, minden ilyen filmet szívesen megnéztem. Arra is emlékszem, hogy kék pöttyös zokni volt rajtam, amikor néztem a filmet és dán vajas kekszet ettem, az eredeti dobozából. (A doboz még megvan, azóta cérnákat tartunk benne. 😁) Szóval talán a nosztalgia miatt, de nagyon közel áll a szívemhez ez a film. Nem a tipikus, giccses karácsonyi mozi, de szerintem egy olyan alkotás, amit mindenkinek látnia kell egyszer az életben.


Habár, az örök kedvenc karácsonyi filmem még mindig az Igazából szerelem, a Karácsonyi Krónikák szorosan ott van mögötte. Ez a film idén jött ki a Netflixen, de ez senkit se tévesszen meg, mert nem az a rózsaszín maszlag kategória, mint például a szintén Netflixes Karácsonyi Herceg. 
A télapó szerepében Kurt Russelt láthatjuk, aki brillírozik a szerepben. A főszereplő gyerekek nagyon cukik. A film alaptörténete meglehetősen komoly, hiszen a főszeplő gyerekek az első karácsonyukra készülnek az édesapjuk nélkül. Ám a film inkább felemelő hangulatú, mintsem szomorú lenne. Vannak benne vicces jelenetek, jó zene, izgalmas autósüldözés, cuki kis manók és egy nagyon szép, megható befejezés, a legötletesebb cameoval párosítva. Szerintem ez egy olyan film, ami az egész család kedvence lehet. Említettem már, hogy a készítők jegyzik a Harry Pottert és a Reszkessetek betörőket? 


Zene


Az egyik kedvenc youtube csatornám az AlexrainbirdMusic, ahol különféle indie playlisteket találhatunk. Minden hónapban kijön több playlist az adott hónap újdonságaival, de vannak még egy listák is, például hosszabb utazáshoz, esős napokhoz és minden évben van karácsonyi dalokból álló playlist is. Ebben az original dalok mellett klasszikusok feldolgozásai is szerepelnek. Legtöbbször ezt hallgatom főzés és takarítás közben. A Youtube mellett Spotify-on is megtaláljátok.


Ha pedig már a Spotify, akkor a másik kedvenc playlistemet is meg kell említenem, ami a Christmas Peaceful Piano nevet viseli és szinte az összes klasszikus karácsonyi dalt meghallgathatjuk zongorán előadva. Igazi nyugalmat és békességet sugárzó válogatás egy relaxálós estéhez, vagy "háttérzajnak" egy baráti összejövetelhez.


Meg kell még említenem a Pentatonix új karácsonyi lemezét is. Ha még nem ismeritek őket, a Pentatonix egy amerikai acapella együttes, akik elsősorban feldolgozásokat készítenek és... ők a legjobbak. Többszörös Grammy díjas előadók. Ez a harmadik teljes karácsonyi lemezük, és habár nem ez a kedvencem tőlük, de tény, hogy nagyon kis hangulatos albumot hoztak össze, amit már rongyosra hallgattam az elmúlt egy hónapban. 


Az otthon illata





Az ünnepre hangolódás és készülődés közben a kedvenc illatom idén a Yankee Candle Merry Berry Linzer lett, ami szerintem a tökéletes sütis, gyümölcsös illat télre. Nem túl tömény vagy édes és nagyon tartós az illata, még a harmadik olvasztáskor is intenzíven érezhető. Elfelezve egy nagyobb helységet órákra finom illattal áraszt el. Ha nem kifejezetten karácsonyi illatot kerestek, akkor nagyon tudom ajánlani kipróbálásra.


Dekoráció



Évek óta szerettem volna készíteni egy sima toboz koszorút és idén végre meg tudtam valósítani ezt. A tobozokat nyár végén gyűjtöttem össze, kisebb és nagyobb méretben, majd december első hétvégéjén egy koszorú alapra ragasztottam fel őket. Ez eltartott egy ideig, de nagyon tetszik a végeredmény, így megérte a ráfordított időt. Nem lakkoztam le a tobozokat és nem is világosítottam rajtuk hypoval, csak egy sima karácsonyi masni került rá és így tettem ki a bejárat ajtónkra. Szerintem egyszerű és elegáns dísz és sokkal különlegesebb a számomra, mivel én magam csináltam. Habár nem tökéletes, de ha belegondolok, hogy egy-egy bolti ajtókoszorú alsó hangon 6000 Forint körül van, akkor még inkább büszke vagyok magamra, mert a felhasznált koszorúalap és a két ragasztórudacska a ragasztópisztolyba, plusz a masnihoz használt szalag összesen 1000 Forintba került. 😀





Ezek voltak tehát az idei karácsonyi időszak random kedvei. Remélem ti is megosztjátok velem és a többi olvasóval, hogy milyen dolgokkal hangolódtok az ünnepre idén. Aki beteg szívesebben olvasott volna beauty témájú kedvencekről, azok számára készül majd egy ilyen bejegyzés is. 😉

Mik a ti kedvenceitek? A fentiek közül kedveltek valamit?






Megjegyzések