Recept Sarok: Vörösáfonyás fehércsokis blondie


Ma egy igazi karácsonyi finomság receptjét hoztam el nektek, ami nálunk nagy kedvenc lett az utóbbi hetekben. Ráadásul egy egészségesebb verzióban készítettem el, amihez laktózmentes vajat és a gluténmentes lisztkeveréket használtam. Ez a blondie (a brownie "szőke" testvére) szerintem a tökéletes karácsonyi sütirecept. Édes, de a fanyar vörösáfonya miatt nem émelyítő. A fehércsoki, áfonya, és mandarain illatával pedig az egész házat megtölti, ünnepivé teszi. Ráadásul pofon egyszerű, kezdő szakácsoknak is csak ajánlani tudom, mert nem lehet elrontani. Ha kíváncsiak vagytok a receptre, akkor olvassátok el a teljes bejegyzést. 



Amikor pár hete először kiraktam az Instagram oldalamra ezt a receptet, sok üzenetet kaptam, amiben kérdeztétek, hogy hol szereztem be a vörösáfonyát, ami nálunk eléggé ritkának számít. Én ősz közepe óta találkoztam már vele a Tescoban és Aldiban is. Kis műanyag dobozkában árulják, általában a sima áfonya mellett van. 
Kérdeztétek még, hogy mindenképpen friss áfonya kell a recepthez. Azt mondom, hogy el lehet készíteni aszalt vörösáfonyával is, de az ízélmény nem lesz ugyanaz. Az aszalt vörösáfonya inkább édes, míg a friss kesernyés és savanyú, önmagában én nem is szeretem különösebben.  Ezért én azt javasolnám, hogy ha nem kaptok friss vörösáfonyát, akkor próbáljátok ki sima áfonyával vagy málnával, azt szinte minden nagyobb üzletben lehet kapni. 

Mirelit gyümölccsel NE próbálkozzatok, mert szanaszét ázik tőle a tészta és ehetetlen lesz. (Saját káromon tanultam meg sajnos.) 

Én egy kisebb tepsit használtam a sütéshez, azt a méretet, amit általában browniehoz szoktam használni, így szép magas sütit kapok. 

Ezek voltak tehát a háttérinfók, most jöjjön a lényeg, vagyis maga a recept.


Hozzávalók: 
  •  1 és 1/4 bögre liszt (én az Aldi gluténmentes lisztkeverékét használom)
  • Fél bögre vaj (én laktózmenteset használtam)
  • 1 közepes tojás
  • 1/3 bögre tej (én mandulatejet használtam)
  • Fél bögre barnacukor
  • Fél bögre kristálycukor (én ezt kicseréltem kókuszcukorra) 
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 kiskanál sütőpor
  • csipet só
  • 1 tábla fehér csokoládé, kis darabokra összevágva
  • 1 mandarin lereszelt héja
  • 1 bögre vörösáfonya (a nagyobbakat vágjuk ketté)

Elkészítés: 

  •  A lisztet összekeverjük a sütőporral,sóval és átszitáljuk, félre tesszük. A csokoládét apróra vágjuk, félre tesszük. Az áfonyát megmossuk, megszárítjuk, a nagyobb szemeket ketté vágjuk, ezt is félre tesszük. A sütőt bekapcsoljuk, 180 fokra előmelegítjük. 
  • A vajat kikeverjük a cukrokkal, majd hozzáadjuk a tojást. Körülbelül 2-3 perc alatt homogén állagúvá keverjük robotgéppel. Hozzáadjuk a tejet, ezzel is kikeverjük. Hozzáadjuk a mandarin reszelt héját. 
  • Három részletben hozzáadjuk a lisztes keveréket, majd alacsony fokozaton összedolgozzuk a tésztát. Keverőlapáttal laza, de gyors mozdulatokkal beleforgatjuk a csokoládét és a vörösáfonyát. 
  • Sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük a tésztát, elsimítjuk és körülbelül húsz-huszonöt perc alatt megsütjük. Tűpróbával ellenőrizzük a tésztát 20 perc környékén. Ha langyosra hűlt, kockákra vágjuk és frissen tálaljuk.

Extra tipp: Én két darabot szoktam vágni a sütőpapírból. Egyet keresztbe teszek a tepsibe, egyet pedig hosszába. Így sokkal szebb alakja lesz a süteménynek és a papír is jobban illeszkedik a tepsibe, mindenhol biztosan lefedi. 


Ez a sütemény nagyon édes, a fehércsoki és a mandarin illatossá teszik, a vörösáfonya fanyarsága pedig jól kiegészíti az édes ízét. Ha unjátok már a klasszikus karácsonyi süteményeket és valami nagyon extrát szeretnétek készíteni gyorsan, akkor szívből tudom ajánlani ezt a receptet, mert előkészületekkel, sütéssel együtt is nagyjából fél óra alatt elkészül és mivel eléggé kiadós, édes süti, egy kis kocka is elegendő belőle, tehát a nagyobb családoknak is ideális. 

Remélem, hogy kipróbáljátok ezt a receptet és sok örömötök lesz benne. 😊

Melyik a kedvenc karácsonyi süteményetek? Mit fogtok készíteni az idei ünnepre?

Megjegyzések