Autumn Home Decor - Őszi Lakásdekoráció

Ezúttal egy rendhagyó poszttal készültem Nektek, amiben összegyűjtöttem, hogy idén ősszel milyen dekorációkat készítettem a házunkban. Illetve néhány tippet is megosztok majd, amik nekem nagyon beváltak. Nagyon szeretem az otthonunkat minden évszaknak megfelelően feldíszíteni és a szabadidőmben szívesen vadászok ötletekre  Pinteresten és Youtubeon is. Remélem ez a poszt Nektek is segítség lesz és tudtok belőle ötleteket meríteni. Ha kíváncsiak vagytok rá, olvassátok végig.

Mint tudjátok, négy cicánk van, akik ugyan nagyon jól nevelt cicák, de néha előfordulnak kisebb csínytevések, előfordul, hogy a játék hevében felborítanak vagy levernek dolgokat, így ezt figyelembe véve dekorálok, illetve arra is is figyelek, hogy a megszokott kedvenc kis zugjaikat szabadon hagyjam, vagy épp, tekintettel a hidegebb hónapokra, még kényelmesebbé tegyem. 

A hálószoba komódunk állandó dísze ez az égősor, ami szerintem minden évszakban jól mutat. A kis fonott kosárka is minden évszakban itt marad. A fonott tálat és a gyertyát Sinsayről rendeltem. A gyertyának nagyon kellemes, lágy illata van. 

Minden évben szoktam termeszteni és vásárolni dísztököket. Idén inkább a zöldes színek mellett tettem le a voksomat és egy kis változatosságot visznek az őszi dekoráció hagyományos sárga és bordó színeibe


Ezt a posztert Sheinről rendeltem még a tavasz elején és ez is fenn maradt egész évben. Nagyon szeretem a színeit valahogy olyan megnyugtató hangulata van.


A hálószoba egyik sarkában berendeztem ezt a kis olvasókuckót, a hintaszékkel, ami mellé egy Sinsay kosárka került és bolyhos párnával és egy mű tölgyfaággal. Ez a típusú dekor nagyon praktikus is, mert kis helyet foglal, mégis otthonossá teszi a szobát és el lehet vele fedni a konnektorokat, hosszabbítókat is, ahogy én is tettem. 
A pöttyös párna A Gate webshopból van. Szerintem nagyon kis vidám, kettőt is vettem belőle. Szintén olyan darab, ami az év nagy részén illik a dekorációhoz. Az asztalra egy gyertyát dekort állítottam össze különféle mű termésekkel és tökökkel. Mivel a cicák ehhez hozzáférnek, így nem használtam igazi terméseket itt, hogy ne tudjanak vele koszt csinálni. (Tavaly az egész nappalit beterítették szétrágott száraz falevéllel... 😂)


Szeretem az újra felhasználható dekorációkat. Általában puha papírral kibélelt cipősdobozba kerülnek az évszak végén, amire rá szoktam írni, hogy melyik évszakhoz kapcsolódnak, így könnyebben megtalálom őket.

Őszre és télre vásároltam egy új puha ágytakarót, amit a cicák imádnak és ami nagyon otthonossá, meleggé teszi a szobánkat.


Az előtérben nincs sok helyünk, így általában mindig egy kis sarkot választok ki a dekoráláshoz. Szeretem a különféle textúrákat keverni, mint például az antik fémek és kerámiák és szeretem élő-dekort is becsempészni. Itt például a saját termesztésű dísztököket használtam fel.


Ez a festmény nagyon kedves a szívemnek, mert a régiónk egyik ismert kortárs művészének egy korai darabja, akit személyesen is ismerek és együtt is dolgoztam vele, amikor még kiállításokat  szerveztem. Az év nagy részében a másik hálószobánkat díszíti, de ősszel mindig átviszem a nappalinkba.


Nagyon szeretem ezeket a kis kosarakat, mert szuperül lehet őket használni virágtartóként, lehet bennük tárolni takarókat és felhasználhatóak dekorációhoz is.


Én most egy sárga takarót, egy virágcsokrot és néhány dísztököt tettem bele és így került a nappali egy sarkába. Tipp: Tegyél a kosár aljára egy másik takarót, egy kisebb párnát, vagy akár egy lefordított műanyag tálat és erre rá tudod tenni a dekorációt úgy, hogy jól látható legyen.


A vintage piknikkosaram mellé egy kis vázába került ez a kis pick, mellé egy fehér dísztökkel és egy só-gyertyatartóval.


A pampafű csokrom is kint van egész évben, de őszre került mellé egy ilyen színes ág, ami szerintem nagyon feldobja a nappalit. Tipp: Ha nem akarod, hogy a pampafű hullani kezdjen és szanaszét szálljon, fújd be extra erős hajlakkal.


A cserépkályha a nappalink leghangsúlyosabb darabja, ezért minden évszakban szeretem kidekorálni. Mivel csak az igazán hideg napokon használjuk, így most ősszel egy égősorral kombinált őszi garland került rá, ami este nagyon hangulatos és szintén olyan darab, ami évről-évre felhasználható.


Tavaly karácsony óta odavagyok az emeletes tálalós dekorokért. Ezt a darabot a H&M-ből rendeltem még tavasszal, de nagyon hasonlót találtok most a Sinsayen is. Szintén egy olyan darab, mait minden évszakban ki lehet dekorálni. Ezeknél a dekoroknál azt az elvet szoktam követni, hogy különböző méretű és magasságú dolgokat használok, az üres tereket pedig általában valamelyen növénnyel töltöm ki. 
A háttérben a kanapén pedig az őszi párnákat láthatjátok. Ezeket is le szoktam cserélni minden évszakban. Szerintem ez az egyik legolcsóbb mód ahhoz, hogy az adott évszakhoz dekoráljuk a lakást. Az egyik kedvenc beszerző helyem párnahuzatokra a Shein webshop, de a H&M és a Sinsay oldalát is érdemes böngészni.


A fa golyós kis füzér egy DIY projekt volt tavasszal. Ezt is minden évszakban belekombinálom a dekorba, de nagyon jól mutat egy vázán is.

Szeretem kombinálna a különféle textúrákat, szerintem ez a fonott alátét nagyon feldobja az összhatást.


A cserépkályha melletti pad a cicák egyik kedvenc helye, itt van a kis házuk is, amit felváltva használnak. Ide általában egy puha takarót szoktam tenni, amit mi is használunk filmezés közben és egyben dekor elem is. A kis dzsungel mellette pedig egy kis frissességet, életet visz a helységbe. Szerencsére a cicák nem bántják a növényeket, így ezeket bátran ki merem rakni a lakás bármely pontján.


A kis fáskosár szintén egy cica-szundihely és ilyenkor ősszel és télen mindig nagyon élvezik, ha teszek bele egy takarót, vagy egy puha párnát.


A konyhában azt az elvet vallom dekorálás terén, hogy soha ne menjen a funkció rovására. Sokat főzök és sütök és nem szeretem ha valami útban van. Ez a kis H&M polc amellett hogy dekorációk alapja, még hasznos is, hiszen fel tudom rá akasztani a köténykémet és a fogókesztyűt. Utóbbi Pepco szerzemény, szintén egy olyan darab, amit nyár óta használok dekorként is, mert nagyon szeretem ezt a sárga színt. A kis kosár amellett, hogy egész évben dekor elem, nagyon jól elnyel apróbb használati tárgyakat, amikre néha szükség van, de nem tenném a többi konyhai felszerelés közé (Ragasztószalag, mérőszalag, stb)


Itt is igyekeztem keverni a különféle textúrákat és színeket és szerintem igazán őszies lett a hatás. Mivel itt egy viszonylag nagy falfelület van, ezért tettem fölé egy koszorút, ami szerintem olyan darab, ami ősztől tél végéig kint maradhat.


Azt hiszem ez kedvenc dekorációm idén ősszel.


Az őszi kopogtatónkat még tavaly csináltam és nagyon szép állapotban maradt.


A teraszunkra és az ablakokba pedig őszi virágokat ültettem. Ez a mix a kedvencem.


Annyira szépek ezek a színek, ugye? 

Remélem, hogy tetszett Nektek ez a poszt és érdekesnek, inspirálónak találtátok. Ha szeretnétek, akkor karácsonykor is készítek majd egy hasonlót, csak jelezzétek kommentárban, ha szívesen látnátok még hasonló jellegű témákat a blogon. 

Ti készítettetek őszi dekorációt? Melyik a kedvencetek az én dekorációmból?


Megjegyzések


  1. Kedves Anna!
    Igazán hangulatos lett, köszönöm, hogy egy kis betekintést engedtél az otthonotokba. Legtöbbször én is a sárga színt szeretem használni a dekoráláshoz, mert tényleg tavasztól ősz végéig megállja a helyét.
    Én már nagyon várom a karácsonyi változatát ennek a bejegyzésnek.
    Legyen szép napod! 😊♥️

    VálaszTörlés
  2. Nagyon hangulatos. Imádtam olvasni. Picit dekoráltam is, viszont idén a költözés miatt nem vittem túlzásban, na de majd karácsonykor... Annyira várom már :D.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Szia Kedves Olvasó! :) Nagyon köszönöm előre is, ha megtisztelsz a véleményed-hozzászólásod leírásával. Kérlek, ha a mondandó, negatív tartalmú, azt a többi olvasó érdekében kulturált stílusban fejezd ki. De legyen pozitív vagy negatív kritika, köszönöm, hogy szántál rám néhány percet az idődből! Gyere máskor is! ;)