Képeslap: Puglia (Polignano a Mare)

Polignano a Mare egy bájos tengerparti város Pugliában, mindösszesen fél óra vonatútra Baritól. Aprócska strandja a csodás türkiz tengerrel sokaknak ismerős lehet, hiszen ha Barira keresünk rá az interneten, sokszor erről is láthatunk képeket. Mi egy napot töltöttünk itt, bejárva az óváros szűk utcácskáit és magunkba szívva az igazi mediterrán hangulatot. A bejegyzésben hoztam néhány fotót és egy kis beszámolót is az élményeinkről. Ha kíváncsiak vagytok rá, olvassatok tovább.

Polignanoba egy reggeli vonattal mentünk. A vonatok nagyon tiszták és percre pontosan érkeztek az egyes megállókba, amik kivetítőn látszódtak a kocsikban, így nem lehet eltéveszteni a leszállást. A jegyet a pénztárban vettem meg az oda és a visszaútra is. Az útra nem kellett külön érvényesíteni a jegyet, de a visszaútra a polignanoi vasútállomáson kihelyezett kis automatánál tudtuk érvényesíteni.

Navigáció nélkül sem lehet eltévedni, hiszen a vonatról leszállva csak követni kell a többi turistát. Egy mediterrán fenyőkkel és kis parkkal övezett út vezet az óvárosba és a tengerpartra. Áthaladunk egy nagy, olajfákkal beültetett téren és már ott is vagyunk.

Az óvárosra itt is jellemzőek a fehérre meszelt épületek, amik mellett pompásan mutatnak a kékre festett ajtók.

A felső képen a Chiesa del Purgatoriot látjátok.

Az óváros szűk utcáin sok szuvenírbolt, kézműves bolt és kis étterem, büfé várja a helyieket.

Itt rengeteg a növény, a falakon szőlő fut és az utcák tiszták. Reggel még csak pár turista lézengett, ha el akarjátok kerülni a tömeget, ez a megfelelő napszak.

Nekem nagyon tetszett a városka hangulata.

Szebbnél szebb épületeket láttunk, minden részletgazdag.

A szűk utcákon sétálva kis teraszokra, kitekintőkre érünk, itt csodás képeket lehet készíteni a tengerről és az óváros alatti barlangokról, üregekről. Ezeknél a kitekintőknél általában mindig vannak éttermek, kávézók, de az áraik jóval magasabbak és az ételek minősége sem a legjobb, hiszen nem a visszatérő vendégekre alapoznak, hanem a turistákra.

Ha nem akartok sorba állni egy-egy fotóért, szintén érdemes reggel érkezni.

Polignano a Mare híres strandja a Lama Monachile, a sziklafalak között megbúvó kis öböl. Ha itt szeretnétek fürödni, még délelőtt érdemes kijönni, mert délutánra hatalmas a tömeg.

A bátrabbak a sziklákról is beleugranak a tengerbe, mi is láttunk néhány merész ugrást.

A strandra a hídról vezet le lépcső, innét remek fotókat is lehet lőni. Itt rengeteg az afrikai árus, de szerencsére nem nagyon erőszakosak, általában egy "No, thank you!" elég ahhoz, hogy tovább álljanak.

Ahogy említettem, a tenger színe valami csodálatos színű és nagyon tiszta. A strandidő májustól október elejéig tart. Polignano az olaszok körében is népszerű nyaralási desztináció, rengeteg az olasz turista.

És persze magyarokkal is lépten-nyomon összefut az ember, ilyenkor mindig kisegítjük egymást egy fotózással, útba igazítással, étterem és kavézó tippel stb. Egy kedves hölgy csinált rólunk fotót, én pedig róla és a családjáról az egyik kitekintőnél.

Mi amikor ott jártunk május végén, már bőven 29 fok volt. Naptej, víz, kalap, napszemüveg mindig legyen nálatok. Itt is, mint Olaszország szinte egészében betartják a sziesztát, tehát 14:00 és 19:00 óra között a legtöbb bolt, étterem és bár bezár.

Sok étterem délig csak reggelit kínál.

Még egy kép a csodás strandról.

Egész Pugliban szembe jött velünk ez a csodás pink növény, amit murvafürtnek hívnak, mint utólag megtudtam. Polignanoban is mindenhol fel-felbukkant néha ilyen elképesztő méreteket öltve.

Nem bírtam ki, hogy ne készítsek róla több tucat fotót.

Annyira hangulatos volt a fehér épületek mellett.

A kirándulást egy hangulatos kis étteremben zártuk, ami a már említett térről vezető kis mellékutcában volt. Természetesen orechiettét ettem, ami a régió jellegzetes tésztája.

Összességében amit ki lehetett hozni a két teljes napból, mi kihoztuk. Nekem nagyon tetszett Bari és Polignano is, és biztosan vissza fogok menni még, ha lesz rá alkalmam, hiszen a környéken még sok csodás városka vár felfedezésre.

Ti jártatok már Pugliában? Mik a tapasztalataitok?

Megjegyzések

1. Micsoda hely 🫣 @vivo.saurus

2. Gyönyörű hely.😍

3. Gyönyörű hely 😍😍 vanda_1015

4. Gyönyörű hely😍😍😍 @lizminger

5. Gyönyörű hely 😍❤️ @fejesjanosne9

6. Csodás hely , nagyon tetszik, remélem én is eljutok ide :) 😀 @zagyvvv

7. Meseszép hely😍😍😍 @nikihrubeczky

8. Csodálatos!Ezek a virágok....ez a hely....mint a paradicsomban. 😍 @erosnekurucz

9. Gyönyörű @sziszizotty23🍀

10. Nagyon szép hely, remélem én is eljutok egyszer ide! 😍 ig: @finok.viki

11. Nagyon szeretnék eljutni oda én is

12. Csoda szép ez a hely😍 egy álom
    @e_privat001

13. De jó lenne itt pihenni. @buda.renáta

14. Insta: jazz.ngy
    Még nem voltam de köszi az ajánlatot bakancslistás lett ez a gyönyörű hely.

15. Gyönyörű hely,még nem voltam de szívesen elmennék☺️ mom_of_lacika

16. Álomszép hely! Ide nekem is el kell jutnom! Azok a gyönyörű murvafürtök!!! Azok is csodásak! Köszönjük a nagyszerű beszámolót! Nagyon tetszett!

17. Csodálatos ,àlomszèp fotók maga a hely is meseszép.💞❤️

18. 💓💞 @sooosadrienne Csodálatos 🏖️🌅

19. Csodás hely, gyönyörű képek. 😊 Remélem egyszer eljutok majd erre a helyre 🙂 insta: @jucica95