Karácsonyi Yankee Candle Haul + Snowglobe Wonderland Kollekció Review/Teszt

Számomra az igazi téli-karácsonyi hangulathoz legalább annyira hozzátartoznak az illatos gyertyák és viaszok, mint a fények, a forraltbor, vagy épp a karácsonyi vásár. Habár az évek során sok márkát kipróbáltam, de a Yankee Candlehez mindig visszatérek és minden évszakban izgatottan várom az új kollekciót. Természetesen a téli-karácsonyi illataikra vagyok mindig a legkíváncsibb, így idén is beszereztem ezeket és most részletesen mesélek is róluk. Emellett több régi nagy kedvencem is van, amiket minden évben újra szoktam venni. Ha kíváncsiak vagytok rájuk, akkor olvassátok el a posztot és a végén válaszoljatok a feltett kérdésre! 😊

Két régi kedvenc illatot viaszban szereztem be, ezek még a régi tart típusú viaszok és bevallom én ezeket sokkal jobban szeretem. Hiába praktikusabb a műanyag tégelyes, lehúzható címkés kiszerelés, valahogy mégsem tudok megbékélni vele. 

A két tart viasz amit beszereztem a Mandarin Cranberry és a Pomegranate Gin Fizz. Mindkettő gyümölcsös illat, de abszolút télies és ünnepi. Ha valaki nem szereti az édes-sütis vagy fűszeres ünnepi illatokat, akkor ezt a kettőt abszolút tudom ajánlani. 


Gyertyák közöl a Home Sweet Home, Glittering Star, Christmas Eve és Christmas Eve Cocoa illatokat választottam. Utóbbi a tavalyi kollekció egyik darabja és nagyon megszerettem ezt a lágy vaníliás-kakaós illatot. A Christmas Eve pedig az abszolút kedvenc karácsonyi Yankee illatom már több mint tíz éve. A másik kedvencemet a Singing Carols-t sajnos megszüntették. Az üveggyertyákról tervezek egy külön posztot is, ezért nem is mesélek róluk most részletesebben, jöjjenek az idei új illatok.

Idén öt új karácsonyi illatot kaptunk és szerencsére kapható belőlük illatviasz is. Én ezeket szereztem be, de természetesen üveggyertya és van belőlük három méretben és a klasszikus mintagyertyák mellett még mintagyertya csomag és ajándékcsomagok is találhatóak a Snowglobe Wonderland kollekcióban. 

A viaszok kis műanyag tégelyben érkeznek, a címke pedig lehúzható róluk és egy kis lyukon keresztül meg is szagolhatjuk a viaszt. Engem leginkább a Peppermint Pinwheels és a Snowflake Kisses illatok érdekeltek, de a másik háromra is nagyon kíváncsi voltam. Nézzük is őket egyesével.

Winter Night Stars

Illatjegyek: 

Fej: citrusok, frissen hullott hó, eukaliptusz
Szív: rózsa, téli üvegházi virágok
Alap: havas ámbra, fás aromák, fehér pézsma

Ez egy abszolút pasis illat szerintem. A virágos jegyeket kevéssé érezni, inkább a fás jegyek, a pézsma és egy kis citrus dominál. Inkább téliesnek mondanám, mint karácsonyinak. Őszintén szólva nekem nem igazán jön be ez az illat, engem egy olcsóbb wc illatosítóra emlékeztet. Nálam ez 1/5 pont. 

Snowflake Kisses

Illatjegyek: 

Fej: őszibaracknektár, eper, málna
Szív: ibolya, íriszrizóma, rózsa
Alap: púderes akkord, szantálfa, fehér pézsma

 Ez az illat is csalódást okozott, számomra ez inkább egy kora tavaszi illat, mintsem téli vagy karácsonyi. El is tettem februárra, amikor már nagyon elegem lesz a télből. Egyébként az illat kellemes, ha el tudunk vonatkoztatni attól, hogy egy karácsonyra szánt illat. Púderes, érezni benne az ibolyát és a rózsát és van benne egy kis fanyar gyümölcsösség is. 2/5 pontot adok neki.

Spun Sugar Flurries

Illatjegyek: 

Fej: ananászhab, citrom, sárgabarack, alma
Szív: fahéj, jázmin, gyöngyvirág, hófödte örökzöldek, brandy
Alap: húzott cukor, ámbra, szantálfa, cédrusfa, pézsma, moha

Ismét egy számomra egyáltalán nem télies vagy karácsonyi illat. Amit érzek az egy halvány ananász aroma, kevés citrussal és néhány fehér virág. Ezt próbáltam ki először és harmatgyenge olvasztva. Hatalmas csalódás. 1/5 pont jár csak neki, de az is csak a címke szépsége miatt.

Snowglobe Wonderland

Illatjegyek: 

Fej: jeges menta, csillagánizs, zsálya, fagyöngy
Szív: szerecsendió, eukaliptusz, levendula
Alap: cédrusfa, praliné, havas moha

Ez az illat egy igazi friss téli aroma. A frissen hullott hóra emlékeztet egy csipet citrussal és fűszerrel. Csodás, elegáns illat, törékeny, nem túl tolakodó vagy kellemes atmoszférát teremt. Egy fél viasz nekem az egész házat beillatozta és két olvasztás után is kellemes maradt az illata. Engem a "régi" Yankee illatokra emlékeztet, mint a Icicles, Angel's Wings, Season Of Peace, stb. Ezek az illatok nagyon hiányoznak. 5/5 pontot érdemel.

Peppermint Pinwheels

Illatjegyek: 

Fej: pezsgő borsmenta, olvasztott vaj, tengeri só
Szív: pattogatott kukorica, zúzott mentolos botnyalóka, téli menta
Alap: habos vanília, étcsokoládé, cukros fodormenta

Ez az illat egy igazi karácsonyi hangulatú aroma. Édes és vaníliás, ott van benne egy kis frissesség a bormentával, egy kis vajas krémesség. Nagyon kellemes, igazi téli "cozy" hangulatot teremt. Az egyetlen negatívum az erőssége. Nagyobb térben "elveszik" az illat, mindenképp egy kisebb helységbe érdemes olvasztani, égetni. 4/5 pontot kap tőlem.

Összességében a Snowglobe Wonderland kollekció nekem csalódás volt, csupán egyetlen illatot tudnék kedvencnek nevezni és van egy olyan érzésem most már 1-2 éve, hogy a márka kezd "elfáradni" és amíg korábban minden új illatok telitalálat volt, különleges és ötletes, addig az utóbbi időben nem igazán tudnak olyan emlékezetes illatokat produkálni, mint például sokak kedvence a már megszűnt Salted Caramel és Christmas Memories vagy a Candy Cane Lane, ami az én egyik kedvencem volt. Pont ezért ha elfogadjátok az én tippemet, nézzetek szét a régi illatok közül, hamarosan én is fogok majd ajánlani négy olyan illatot, ami számomra kedvenc.

 Van kedvenc Yankee Candle illatotok?

Megjegyzések

  1. Kb. 9 éve ismertem meg általad a Yankee Candle márkát. Azóta szinte minden évben veszek. A Home sweet home nekem is a kedvenceim között van. Ősszel és télen szeretem használni őket. Idén a Spiced Apple és a Cozy Christmas illatokat próbáltam ki, de egyik sem fogott meg különösebben. A Frosty Gingerbreadet égetem helyettük, jelenleg ez a kedvenc karácsonyi illatom. Pár éve a Christmas Cookiest is szerettem, szinte ugyanaz az illat volt. Megszaglásztam a Macaron Treats gyertyát is, és úristen kell!

    (Hiányollak instáról :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Zsófi! Nem tűntem el instáról, csak sajnos elvesztettem a fiókom hozzáférését és nem kaptam vissza, így új oldalt csináltam. by.anna.blog néven megtalálsz. :)
      Frosty Gingerbread nekem is kedvencem volt. Köszönöm, hogy írtál. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Szia Kedves Olvasó! :) Nagyon köszönöm előre is, ha megtisztelsz a véleményed-hozzászólásod leírásával. Kérlek, ha a mondandó, negatív tartalmú, azt a többi olvasó érdekében kulturált stílusban fejezd ki. De legyen pozitív vagy negatív kritika, köszönöm, hogy szántál rám néhány percet az idődből! Gyere máskor is! ;)