2015. január 3., szombat

Fitspiration #1


 Tegnap séta közben a bicikliúton sok lányt láttam akik az új évre felbuzdulva kocogni indultak és azt hiszem a konditermek is tele vannak most. De ahogy telnek a napok-hetek a létszám egyre fogyni fog és tavaszra csak a legkitartóbbak maradnak. 
A saját bőrömön tudom, hogy milyen nehéz dolog kitartónak, motiváltnak, erősnek maradni. Milyen nehéz az izomlázat leküzdve újra felvenni az edzőcipőt. Nagyon csábító a szoros napirendben sorozatnézéssel, fetrengéssel tölteni azt az 1-2 szabad órát, ahelyett, hogy kitekerjem a matracot és tornázzak. 
Ezért döntöttem úgy, hogy elindítom ezt a kis sorozatot, mert annyi újévi fogadalmas poszt került most fel és olyan sok kommentárban írtátok hogy, igen jó lenne a fogyókúra, habár eddig sosem sikerült. 
Igenis sikerülhet. Maradjunk együtt motiváltak, osszuk meg egymással a trükköket, bátorítsuk egymást! 
Ezentúl havonta 1x lesz a blogon virtuális popsirugdalás, hogy tessék felállni a gép, tv, tablet elől és tornázni, futni egy nagyot. Remélem hasznosnak találjátok majd! ;) Azonban nem szeretnék itt is abba a hibába esni, mint anno a Fitt Április rovatnál, hogy hiába dolgozom a bejegyzésen, közben senki sem ír még egy sort sem. Tehát, ha azt látom, hogy nem tetszik nektek ez a rovat, nem írtok róla véleményt, stb, akár 1-2 szóban sem, akkor nem fogom erőltetni. Remélem megértitek. :)


 "Csak azért mert nem történik meg most, nem azt jelenti, hogy sohasem fog." Ne add fel, csak mert nem látsz változást 2 nap vagy egy hét után. A változást nem is látni kell, hanem érezni. Könnyebbnek érzed magad, a bőröd már az első hét után szebb, a vérkeringésed jobb, az alvás pihentetőbb és az emésztési folyamataid is könnyebbek. Azt is észreveheted, hogy a megfelelő folyadékbevitel miatt szebb lesz a bőröd és a hajad. A vérkeringés javulásával kevésbé leszel fázós. Ezekre a dolgokra koncentrálj az első 1-2 hétben és ne a centikre vagy a mérlegre! 


 Az egészséges táplálkozás egyáltalán nem koplalást jelent. Sőt ez edzés miatt a szervezeted megköveteli, hogy sokat és megfelelően tápláld. Akár napi 6 étkezést is jelenthet ez. 
Felejtsd el a "6 után semmit" szabályt is. Ha este 8-kor vagy 10-kor van időd edzeni, akkor utána igenis szüksége van a szervezetednek a folyadékra és a fehérjére. Ilyenkor a legegyszerűbb mód talán a protein shake. Az emberek nagy része azt hiszi, hogy a fehérjeturmixtól nagy felfújt állat lesz. Na ezt, felejtsétek is el szépen. Ha megnézitek a pilates vagy fitness edzők oldalait, a vlogjaikat, láthatjátok, hogy ők is fogyasztanak ilyet. 
Egyszerűen nem lehet mindig megoldani, hogy csirkemellet sütögethessünk. 

Edzés előtt legalább 1 órával ne egyél semmi nehezet. Ezért ha reggel edzel, érd be egy kávéval, pohár vízzel, esetleg egy banánnal vagy almával. Viszont edzés után mindig egyél valamit. 
Ugyanúgy, ha tudod, hogy csak este lesz egy fél órácskád tornázni, akkor told ki a vacsorát és ne lógd el.


 "Ha a tökéletes körülményekre vársz, sosem fogsz belekezdeni." Túl hideg van, túl meleg van, esik, fúj, korán van, késő van, fáj a hasam, nincs kivel edzek, utálom ha néznek, nincs futócipőm, nincs jógamatracom, nincs pénzem bérletre... kifogások. Te is tudod. Sosem lesz olyan, hogy tökéletes időjárás. Ha mindig arra vársz, hogy valaki ráérjen veled edzeni, az hosszú távon nem fog működni. Utálod ha néznek futás közben vagy a teremben? És azt nem utálod majd, ha a strandon kell takargatni magad, mert nem akarod hogy a pocakot, úszógumit nézzék? 

Az egészséges táplálkozás nem pénz kérdése. Ha eddig megvetted a heti 2-3 tábla Milka csokit, a chipseket, volt pénzed Vapiano-ra, Mekire, Starbucksra, Oreo kekszre és Nutellára akkor arra is lesz. Egy fokhagymás csirkemellet salátával kevesebb pénzből ki lehet hozni, mint egy rántott csirkét krumplipürével vagy egy pörköltet. 

A futócipő más kérdés. Nyilván nem fogsz azonnal 10km-t lefutni, sőt ha nagy súlyfeleslegtől akarsz megszabadulni, akkor lehetséges, hogy az első pár hónapban csal sétálni tudsz majd. Épp ezért ne negyvenezres Nike cipőben gondolkozz. Teljesen jó lesz egy olcsóbb noname cipő is. Például az F&F edzőcipők 1000Ft alatt vannak és ehhez képest nagyon jó minőségűek. 

A matrac, súlyzó kérdés teljesen hülyeség és felesleges kifogás. :D Nyugodtan tornázhatsz egy sima szőnyegen, sima kemping vagy strand szivacsos matracon, leteríthetsz egy törülközőt vagy plédet. Ha akarod, találsz rá módot. Ha nem, találsz rá kifogást. Ennyi. 
Súlyzó? Jah kérem, nem hallott még vizes palackról? ;) Egyébként is kezdő súlyzóra fél vagy 1,5 kilóra szerintem tök felesleges költeni. :D


"Ne vágyakozz a fitt test után, dolgozz meg érte!" A fitt nem vékonyat jelent, az egészséges pedig nem koplalást. A skinny fat lányok jól néznek ki ruhában, de a strandon már gondban vannak. Ha jól akarsz kinézni bikiniben is, akkor bizony kézbe kell venni a súlyzót is, és le kell futni azt a pár kilométert hetente többször is.


Sose lógd el a bemelegítést és a nyújtást.


"Én nem tudok lefogyni." "Nekem ilyenek a génjeim, mindenki kövér a családban. " Bullshit. Anya meg apa sem emelte meg a popót, anya max 1-2 hétig ette a káposztalevest meg nyomta a duci tréninget, aztán hello. Ez kb. ugyanolyan kamu mint a "nekem vastag a csontom". A hízásra való hajlamot lehet örökölni, de arról, hogy fogyunk e, mi magunk döntünk, nem a természet. 
Ennek ellenére 10kg-nál nagyobb fogyás előtt mindenképpen menjetek orvoshoz egy kivizsgálásra, vérképre.


"Nem a "van e időm"-ön múlik, hanem a "szánok e rá időt"-ön."
Aranyom, van időd napi 1-2 rész sorozatra? Esetleg még 2-3 óra netezésre? És nincs időd edzeni? Miről is beszélünk? ;)


Tudom, sokakat sért ez a kemény hangnem, bevallom én saját magammal szemben is jobb szeretem a seggbe rugdosást, mint a kedves, megértő, noszogatást. Tedd a szívedre a kezed? Hány fogyókúrát és edzést hagytál félbe? Hány éve tervezed, hogy lefogysz? Ideje gatyába rázni magad és elkezdeni, csinálni, véghezvinni. Komolyan 20 év múlva akarsz keseregni majd a régi fotóid fölött? Vagy nyáron akarsz majd sóhajtozni, hogy de jó lett volna... Ugye, nem?


Ne fogd vissza magad! Ha nem vagy boldog, változtass! Ne foglalkozz a barát, barátnő, anyuka, nagymama, véleményével. Ne keress kifogásokat, hanem keresd a lehetőségeket. Ha nincs időd-pénzed konditeremre, tornázz otthon, youtube videókra. Nagyon jó edzéseket találsz a Blogilates és Tone it Up csatornákon. 
Egyszer hallottam a világ legidiótább kifogás sorozatát. Az illető közölte, hogy p nem jár le terembe, mert nem érzi magát odavalónak, és folyton nézik. Másrészt meg közölte, hogy otthon nem tud edzeni, mert neki kell, hogy más is csinálja a gyakorlatot mellette. WTF? Hogy is van ez? 
Mert szerintem úgy, hogy ha akarom akkor csinálnom. Otthon, teremben, a konyhában, a szobában, reggel hatkor vagy este 10-kor.


Néhány étel, amit mindenképp építs be az étrendedbe. :) Minden nap egyél friss zöldséget, gyümölcsöt és igyál legalább 3 liter folyadékot, ami lehet víz vagy épp zöld tea.


Fotó pinterest.
Egy év alatt... Megjegyzem, az izom tömege nagyobb mint a zsíré, ezért a jobb oldali fotón a lány többet nyom, mint a bal oldali képen. De komolyan? Melyik mutat jobban a bikiniben? 
Ezért ha a sport miatt izmosodni kezdesz, lehet, hogy a mérleg nyelve egyre kevésbé mozdul majd meg. Tehát semmi pánik. Ne a mérlegnek higgy, hanem a tükörnek! ;)


Négy hónap alatt... napi 5 étkezéssel heti 3x 1 óra pilatesszel.


"Amit privát megeszel, azt viseled nyilvánosan." 
Nem kell koplalni. Nyugodtan megeheted heti 1-2 alkalommal a kis csokikádat (nem egy táblát, csak pár kockát) Vagy havonta 1x egy pizza vagy spagetti vacsi is belefér. Sőt, ha keményen edzel, annál inkább megengedheted majd magadnak a nasit is. ;) 
Csak arra figyelj, hogy ne ess vissza. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy az egy-két kocka csokiból fél tábla, aztán egy tábla lesz. A heti 1 csalónapból kettő, aztán három, utána pedig "áh, mindegy, hagyjuk, nekem ez nem megy". 

A legfontosabb és legalapvetőbb szabály: Tartós fogyást nem tudsz elérni fogyókúrával, csak életmódváltással! Sőt, a legtöbb esetben ha visszaesel, többet hízol mint amennyit lefogytál. Az egészséges életmódot ne egy fejezetként, rossz, kínzó dologként fogd fel, hanem egy új élet kezdeteként. Mert sosem késő változtatni és belekezdeni. Akkor is ha az elmúlt x évben nem jött össze. 

Remélem hasznosnak találtátok ezt a bejegyzést és erőt tudtok belőle meríteni a céljaitok eléréséhez. :)

Sok kitartást kívánok mindenkinek, aki életmódváltásba kezdett az új évben! :) 

Ti szeretnétek fogyni idén? Vagy már el is kezdtétek? Milyen módszerrel? :)

15 megjegyzés:

  1. Én pont egy éve kezdtem bele az a fogyiba, új évi fogadalomként, sikerült 25kg-ot ledobnom. Soha nem gondoltam volna, hogy ennyire megfogom szeretni a mozgást. :D Jó az ilyen motiváló dolgokat olvasni, mindig visznek tovább! :)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem a csaj a első bikinis képen is jól néz ki.
    A 2. képre meg kevesen hasonlítanak. Azért tenni kell minden nap.
    Nem fogyózom, nem tornászom, viszont ha szabadnapom van, ritkán kapcsolom be a gépet, nem érek rá :)
    Nekem az alapállapot a 4. hónap utáni kép.
    Szerintem eleve megszokás és neveltetés kérdése, hogy az ebéd pl. egy tányér valami, nem két púpos tányér és nem zabálunk naphosszat.
    Nekem az is sokat segít, hogy a munkahelyen fél óra séta gyalog. Ha tetszik, ha nem, mozgok. Persze lehetne még fokozni, de este 10-kor nincs kedvem ugrálni, ja, meg a párom jár TRX-re, heti kétszer, kettőnknek már nem megy.

    VálaszTörlés
  3. Ez most nagyon nekem szólt, örülök, hogy megírtad ezt a bejegyzést. Ma este fel is pattanok a szobabicajra, ami már itt porosodik egy ideje :D Szóval köszi, már ezeket a sorokat olvasva megjött a kedvem hozzá :)

    VálaszTörlés
  4. @Zuti, minden elismerésem! :)

    @Audrey80, szerencsés alkat vagy. :) Sokan nem is tudják, hogy milyen sokat számít csak a napi fél óra 45 perc mozgás. :)

    @Lexa, hajrá, hajrá! :) Remélem a blogodon olvashatunk majd a folyamatról. ;)

    VálaszTörlés
  5. Sajnos én tavaly beleestem abba a hibába, hogy 60 nap alatt leadtam -5 kg-ot, sokkal jobban éreztem magam a bőrömben, az alakom is jó volt. Azonban a 60 nap elteltével leengedtem, kevesebbet mozogtam és egészségtelenebbül ettem, ma a versenysúlyomhoz képest 7 kg-val vagyok több. Idén elhatároztam, hogy nem csak 60 napig leszek fitt :) Köszönöm az inspiráló bejegyzést!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó ötletnek tartom ezt a rovatot, a mai világban mindenki szeret egészséges életmódról szóló bejegyzéseket, motivációkat olvasni. Néhol a megfogalmazás nem igazán tetszik, de ettől függetlenül a tartalom jó és motiváló, szóval csak így tovább, én biztos vissza fogok járni :) Ja, csak még két apró észrevételt engedj meg :P Én megpróbáltam sima szőnyegen talajtornázni, ne tudd meg hogy tönkrevágta a térdemet. És ez nem kifogás, ez tény. Két napig nem tudtam normálisan járni, még szerencse, hogy a téli szünetben történt, mert máskülönben ki kellett volna iratnom magam betegszabira. Szóval ezzel nem értek egyet, mert kell a matrac, valami ruganyosabb anyag, ami védi a térdet a súly nyomásától (főleg nekem, aki nagy túlsúllyal küzd). A másik az ásványvizes üveg - nem jó a súlyelosztása, hiszen még felbontatlan állapotban is ide-oda lötyög benne a víz, úgyhogy én inkább beruházok majd egy kis súlyzókészletre, addig meg nem súlyozok. Ezek csak az én tapasztalataim, nem szemrehányás, de nálam így történtek a dolgok.

    VálaszTörlés
  7. Kelleni fog ez a rovat!Nekem most ez is nagyon jól jött. 2013-ban nagyon ügyesen jártam edzeni, figyeltem az étkezésemre, a folyadékbevitelre. Jobb is volt a nyaram, nem volt kínos a strandra menni. Viszont ahogy vége lett a nyárnak, ellustultam, néha fellángoltam, edzettem hol teremben, hol itthon, de a néha kevés. Most, hogy vége az év végi dorbézolásnak, alig várom, hogy könnyű kaját egyek és mozogjak. Egy kis szervezést is fog igényelni a napi 5-6 kaja, de most erre is úgy tekintek, mint valami jó mókára, tehát jó kedvvel vágok bele újra. Nekem kell egy füzet, amibe kajaötleteket gyűjtök, van mit fellapozni, ha nincs ötletem. A párom rendszeresen jár edzeni, tud figyelni a kajára, így nőtt fel, beleépült a mindennapjaiba. Sajnos és édesszájú és elcsábulós vagyok, úgyhogy ha más nem is, én tuti írni fogok a posztokhoz, mert nagy szükségem lesz a folyamatos motiválásra. Idén először készíteni fogok előtte képet is. :D Na azt nem várom... :D (bocs, kicsit belendültem :D )

    VálaszTörlés
  8. Idén én is eldöntöttem, hogy picit leadok. Nem igazán érzem magam jól. Has és comb tájon van problémám, ezért a Blogilates blogon találtam egy 30 napos kezdő abs kihívást. Ha ezt sikerül véghezvinnem akkor folytatni is fogom. És tényleg eddig 3 perc volt max amit elvett az időmből.
    Hiába várok a csodára, nem fog a testem magától átváltozni.

    VálaszTörlés
  9. Nekem ez a sorozat jól jön :)
    Látom magamon a pluszokat :( Úgyhogy mire eljön a melegebb idő jó lenne legalább azoktól megszabadulni.

    VálaszTörlés
  10. Az előttem szólók sok mindent leírtak már, így próbálok nem regényt írni.
    Három szakban dolgozom. Heti kétszeri mozgással jelenleg. Próbálom megállni éjszakásban, h egyek. Ez viszont akkor szokott sikerülni ehezes nélkül, ha indulás előtt egy órával eszem főételt. Próbáltam, h nem eszem főételt és éjszaka gyümölcsöt eszem. Alma esetében gyomorfájdalom a vége. Egyéb gyümölcsnél néha nagyobb éhinség.
    Van esetleg valami tanácsod, h mit merjek vagy mit lenne jobb ebben az esetben enni?
    Pl: rendes vacsora és ugyan az éjszaka is? Rendes vacsi, éjszaka teljes kiörlésű péksüti?
    Délutánossal voltam gondba, de azt megoldottam. Hatkor rendes vacsi, nyolckor joghurt 1-2 zabfalatos keksszel vagy egy kis szelet barna kenyer sajttal.

    VálaszTörlés
  11. Nekem pont az ilyen hangvételű bejegyzések kellenek, hogy végre felemeljem a popperom a kanapéról, és elkezdjek mozogni, úgyhogy nagyon köszi, én biztos fogom olvasni ezeket a posztokat! :D Eddig minden évben tök jól indultam, de aztán alábbhagy a lelkesedésem, de most, hogy már elhagytam a szülői házat, és azt ehetek amit én szeretnék, könnyebb lesz, remélem sikerül elérnem az álomalakot! :)

    VálaszTörlés
  12. Nagyon sokat segített ez a bejegyzés,köszönöm!:) Tavaly már egész jól ment ez a kis életmódváltás,és sokkal jobban éreztem magam a bőrömben,így hát most is belekezdek,és remélem lesz annyi erőm hogy ne hagyjam abba!:) Nagyon várom a következő rész!:) Ja,és sok sikert neked is!:)

    VálaszTörlés
  13. Nekem is nagyon jól jött ez a bejegyzés és az is, hogy látom, többen vannak még igy vele. Várom a következő részt is. :)

    VálaszTörlés
  14. Oh, ennek a posztnak én nagyon örültem! Ugyanis én még tavaly októberben határoztam el magam, hogy változtatok. És most végre örökre meg is tartom mindezt. Én nem fogyni akarok, csak formásodni, mint a példának felhozott lányok is. Épp ezért én személy szerint blogot is indítottam, ugyanis azt vettem észre, hogy ezáltal magam is motiválom a változtatásra. Úgyhogy rám mindenképp számíthatsz a posztjaidnál! Mondjuk annyi, hogy én meguntam már a vizespalackozást, és vettem egy saját kis kézisúlyt, de csak azért, mert marha olcsó volt a Lidlben :D

    VálaszTörlés
  15. Köszi ezt a bejegyzést, sok erőt adott :) Nagyon rossz a bal térdem, nagyon fáj ha megerőltetem, így nem nagyon sportoltam eddig. Ha megerősíteném körülötte az izmokat, akkor természetesen jobb lenne. Ördögi kör. :D Ha edzek fáj, ha nem edzek fáj, ha sokat edzek hosszú távon nem fáj, de ahhoz fájnia kell :D Egy szó mint száz, még ma keresek valami jó kis videót és belevágok :) Nagyon várom a következő részt is ! :)

    VálaszTörlés

Szia Kedves Olvasó! :) Nagyon köszönöm előre is, ha megtisztelsz a véleményed-hozzászólásod leírásával. Kérlek, ha a mondandó, negatív tartalmú, azt a többi olvasó érdekében kulturált stílusban fejezd ki. De legyen pozitív vagy negatív kritika, köszönöm, hogy szántál rám néhány percet az idődből! Gyere máskor is! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...