2015. február 6., péntek

Fitspiration #2


 Ahogy ígértem, mostantól havonta egyszer jön a virtuális popónbillentés, hogy igenis tessék folytatni azt a egészséges táplálkozást, megemelni a hátsó felünket is edzeni. 
Ahogy eltelt az év első hónapja, úgy múlt a nagy fitness-láz is. A konditermek lassan kiürülnek, a nagy tervekről más mindenki tereli a szót. Remélem, hogy ti kitartóan csináljátok amit amit elterveztetek és ez a bejegyzés, csak olaj lesz a tűzre. 
Ha pedig valaki "majd holnap", "majd hétfőtől" "majd a következő hónapban" szeretné kezdeni az életmódváltás, akkor ez most különösen neki szól. Kezd el most. Kezd el lassan, apró lépésekben, de csináld. Ne add fel. Nem számít, ha visszaestél, ha nem kezdtél bele. Nyárig még véghez viheted amiről eddig csak álmodtál. Igen, meg tudod csinálni. Gondolj bele, hogy mennyi olyan dolog volt az életedben eddig amiről azt hitted, hogy nem fog sikerülni és mégis képes voltál rá. Magánéleti gondok, vizsgák, munkahelyi kihívások, dolgozatok, vagy apró dolgok, mint a busz elérése vagy egy igazán jól sikerült manikűr. Meríts erőt ezekből. Sikerülni fog, ha elhatározod magad, ha erős  agy és kitartó. 
"A kérdés nem az, hogy képes vagy e rá, hanem hogy meg fogod e tenni!"


 "Egyél jobbat, de ne kevesebbet." Ha egészségesen, kiegyensúlyozottan táplálkozol, akkor nyugodtan ehetsz naponta akár 5-6 alkalommal, sőt kifejezetten ajánlott a többszöri étkezés. Ne kínozd a szervezetedet azzal, hogy rendszertelenül eszel, naponta egy vagy két alkalommal, ne adj Isten napokig semmit, utána pedig habzsolsz. 
Így a szervezeted nem elhasználja a tápanyagokat, hanem elraktározza, mert nem kap folyamatos utánpótlást. Ergo nem fogyni fogsz hanem hízol.


 Mindig van jobb alternatíva. Semmiről sem kell lemondanod, de mindenre találhatsz egészségesebb verziót.


 Ne diétaként fogd fel, hanem életmódváltásként. Épp a minap hallottam a konditeremben egy lánytól, hogy alig várja már, hogy lefogyjon és akkor megint azt ehet amit akar. Kicsit megnyúlt a képe, amikor az edző felvilágosította, hogy ez nem így működik. Tartós eredményt CSAK ÉS KIZÁRÓLAG életmódváltással tudsz elérni.


 Szeresd e testedet és bánj jól vele. Ne tömd magad szeméttel, gyorséttermi ételekkel. Mozogj, sportolj, ne hanyagold el magad. Az egészben az a szép, hogy olyan mások vagyunk. Van akinek nőies csípője van, van akinek formás lábai, másnak vékony a dereka, megint másnak pedig formás a feneke. Ne akarj más lenni, mint aki vagy. A testalkatunktól is függ, hogy milyen az alakunk. Nekem alapból pici fenekem van, így tudom hogy sosem lesz olyan, mint a lányoknak a fitness-posztereken. Más hiába edz, akkor sem lesz rés a combjai között (tigh gap mánia). 
De ez nem azt jelenti, hogy nem hozhatod ki a legtöbbet a testedből. Igenis lefogyhatsz és feszesebb lehetsz.


 "Egyél amikor akarsz, de egyél jól". Ha napközben nincs időd rendesen étkezni, akkor csoportosítsd át az étkezéseidet. Felejtsd el a régimódi felfogást, hogy hat után semmit. Ha csak este érsz rá edzeni, akkor különösen fontos, hogy utána is egyél. Ha napközben a munkahelyed vagy a suli miatt nem tudsz rendesen ebédelni, akkor kezd a napot egy kiadós reggelivel. Hidd el megéri 10 perccel korábban kelni. Készítsd zabkását gyümölccsel, vagy lágy tojást, banán-omlettet, amit csak szeretsz. Napközben pedig jöhet egy egészséges szendvics, fehérjeszelet vagy épp egy turmix. Friss gyümölcsöt pedig mindig ehetsz. ;)


 "Nem tudsz túledzeni egy rossz táplálkozást!" Az egyik a másik nélkül nem működhet. Vagyis hiába eszel rendesen, ha nem mozogsz. Lehet hogy le fogsz fogyni, de a bőröd petyhüdt lesz, tele leszel striákkal és narancsbőrrel. Ráadásul lassabb ideig is tart. Ha pedig edzel, de nem eszel rendesen, akkor tulajdonképpen ártasz magadnak. Ha nem pótlod a vitaminokat, a fehérjét a szervezetedből, akkor a tested az izmaidat kezdi elégetni. 
Tehát mindegyikre figyelned kell.


 "Egy egyórás edzés a napod 4%-át teszi ki. Ne keress kifogásokat!" Azt mondod nincs időd, mióta is ülsz a gép előtt? Nem kell egy órában gondolkodni. Ha hetente 3x legalább fél órát edzel, az már bőven elég.


 "Ugyanaz a hang, ami azt mondja, hogy add fel, megtanítható arra is, hogy azt mondja, folytasd!" Az egész fejben dől el. Mennyire akarod? Mennyire szeretnéd azt a mínusz 1-2-3 ruhaméret? Mennyire szeretnéd magabiztosabbnak, egészségesebbnek, fittebbnek, szexinek, csinosnak érezni magad?


 "Ha arra a személyre vársz, aki megváltoztatja az életed, nézz bele a tükörbe!"


 Nyárra ez lehetsz akár te is.


 Ha neki sikerült neked miért ne sikerülne?


 Vágj bele! Hidd el, pár hónap múlva fel fogod tenni magadnak a kérdést, hogy miért nem kezdted el korábban. Miért ettél annyi szemetet, amikor az egészséges ételek is ugyanolyan finomak? Miért kerestél kifogásokat? Akárhány embert ismerek, aki változtatott az életmódján mind ezt mondja. Én is ezt mondom.


A krumplit sem kell teljesen száműznöd az étrendedből. Nagyon finom ebéd a sütőben sült fűszeres burgonya friss salátával. :)


Egy ilyen ételt akár előre is elkészíthetsz, így a munkahelyedre is magaddal viheted. ;)


A sima burgonya helyett érdemes édesburgonyát venni. Az íze leginkább a krumpli és a sütőtök keveréke. Most nem sorolom fel, hogy mik az előnyei, ha valakik érdekel, akkor mindent megtalál róla a neten. De a clean eating táplálkozás egyik alappillére.


A nasizásokat szuperül ki lehet váltani gyümölcsökkel és magvakkal is. Egy ilyen tál például szerintem felér egy tábla csokoládéval vagy bármilyen süteménnyel is. ;)


Gyors, finom és egészséges egy gyümölcs smoothie. Tehetünk bele zabpelyhet is, vagy fehérjét, így az edzés után is tökéletes ital. :)

Remélem hasznosnak találtátok ezt a bejegyzést! 

Hogy haladtok az életmódváltással és az edzéssel? :)

10 megjegyzés:

  1. Eleve ritkán eszek szemét kaját, bár pár kocka csoki mindig lecsúszik. Persze így könnyű, hogy NINCS gyorsétterem a kisvárosunkban :D Tejet nem tudom meginni.
    Az a tojásos kép nagyon jól néz ki, de nem lehet vele jóllakni. Max. ha háromszor ekkora az adag. Vagy kicsit több a hal része (ha jól látom, az valami haldarálmány). Én is szoktam ilyesmit enni, szeretem is az efféle táplálkozást, a natúr húsok a kedvenceim meg a lazac.

    VálaszTörlés
  2. Most csak egy szimpla: KÖSZÖNÖM!!!!!!! (megint nagyon jókor!) :)

    VálaszTörlés
  3. Küzdök, csinálom, nem adom fel -bár ebben a kondibérletnek is nagy szerepe van, talán az egyik legmotiválóbb dolog az egészben. Már fogytam 5 kg-ot január eleje óta (nálam ez normális, mert közel 25 kg felesleg van rajtam, ebből nem nehéz az elején sokat fogyni), és látom, illetve érzem, hogy egyre lazábbak a ruháim, kezd derekam lenni, akkor a clean eating és a workout hatására sokkal kevésbé narancsbőrős a combom és a fenekem. Bár volt egy hét betegsége, amikor egy kicsit elengedtem magam -egy kis csokika, egyik nap pizza -bár mentségemre legyen szólva, 3 napig nem ettem szinte semmit, annyira nem kívántam a kaját, szerintem egy etióp kisgyerek többet evett nálam akkor. Szóval én kitartok, mert ki kell tartanom. Nem mondom, hogy néha nem hiányzik a szemét kaja, mert de , hiányzik, de ha az embernek vannak céljai, akkor igenis tud nemet mondani.

    VálaszTörlés
  4. @Audrey80, a csokoládé szerintem nem szemét kaja. Szemét kaja alatt én a gyorséttermi ételeket, az alapporból készült ételeket értem.
    A salin lehet csirkemell is, sajnos nem volt hozzá leírás. A két felszeletelt tojás méretéhez viszonyíva ez egy nagyon nagy adag saláta lehet. 4 más étkezés mellett, még ha az csak gyümölcs, joghurt vagy egy reggeli rántotta is, ez egy elég kiadós adag. Szerintem nem kell mindig puffra telire ennünk magunkat. Nem az étel mennyisége, hanem a minősége a lényeg. A csirkében és a tojásban nagyon sok a fehérje, tehát több energiát ad, mint mondjuk egy adag burgonya oldalassal. ;) De persze mindig lehet tuningolni is, ha kevésnek érzed, egy jó kis cukkini vagy brokkolikrémleves mellé szerintem elég kell hogy legyen. :)

    @Pampuska, nincs mit! :) Hajrá! ;)

    @Ada, az nagyon szuper!!! Ügyes vagy! ;) Csak így tovább. A nasizás miatt pedig ne aggódj, néha tényleg belefér egy kis csalás, sőt jót is tesz ha beiktatsz heti 1-2 csaló-evést (ahogy én hívom) :D. Csak arra figyelj, hogy azon a napon a többi étkezéssel egyensúlyozd ki a dolgokat. ;)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó kis bejegyzés lett, a képek is nagyon motiválóak :) Nálam sajnos most kis visszaesés van mind étkezés, mind mozgás terén, de igyekszem visszaállni az eredeti felállásba.

    VálaszTörlés
  6. Nekem több fülön csìpés és fenekbe billentes kéne. Nehéz számomra, h haran llakunk egy házban és senki srm akarja rajtam kívül. Inkább lehurrognak.
    Sajnos itt a faluban kevés zöldségfélét kapni és az a kevés ami van....drága és nem éppen jó minősegű.
    Újra iszom azt a gyömbéres keveréket amit tavaly osztottál meg velünk.
    Szerencsére van végre rendes internetünk. Így tornából is meg tudom nezni azokat, amiket tavaly ajánlottál.

    VálaszTörlés
  7. Meg valami. Szeretem a tejet es nem igazán akarok róla lemondani. Ez nagy baj?

    VálaszTörlés
  8. @Piros, a tej annyira nem vészes, csak arra figyelj, hogy ne legyen túl zsíros. A legjobb persze a laktózmentes lenne, vagy valamilyen növényi például Mandula vagy zabtej.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jók a képek! Én is csinálgatom, most Jillian Michaels videóit nyúzom, azok nagyon bejöttek. Sajnos nekem mostanában az evés része megy nehezebben, érdekes módon régen pont fordítva volt, hogy megmozdulni nem esett jól. Azért persze nem csüggedek, sőt, megpróbálok még jobban erőt venni magamon és nem nassolni.

    VálaszTörlés
  10. Jöttem írni, bár tudom, hogy ez már egy régebbi bejegyzés, bár nem igazán volt időm mostanában gépen nézelődni. Szerencsére most már egész jól haladok én, és jobb volt, hogy tavaly még novemberben álltam neki, és nem halogattam most újévre az ilyesmi fogadalmam :D Egyébként nekem van kedvenc youtube csatornám, méghozzá a tone it up lányoktól, hát ők eszméletlen jók :D És nekem nagyon tetszenek az edzős videóik is. :) Amióta kicsit jobban odafigyelek, jobban érzem magam, bár nekem ez a kaja csomagolás még mindig nehézkes. Amikor reggel 10-től bent vagyok a suliban fél 6-ig és nem tudom betenni hűtőbe a kajám, akkor azért problémás, félek, hogy megromlik a melegben, mire oda jutnék, hogy megeszem. Melegíteni szintén nem tudok az egyetemen, szal szívás :D De azért szendót viszek egészséges összetevőkből, csak az nem ugyanaz :)
    Hajrá nekünk, képesek vagyunk rá :)

    VálaszTörlés

Szia Kedves Olvasó! :) Nagyon köszönöm előre is, ha megtisztelsz a véleményed-hozzászólásod leírásával. Kérlek, ha a mondandó, negatív tartalmú, azt a többi olvasó érdekében kulturált stílusban fejezd ki. De legyen pozitív vagy negatív kritika, köszönöm, hogy szántál rám néhány percet az idődből! Gyere máskor is! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...