Tavaszi Yankee Candle Haul + Vélemény


Tudjátok már, hogy mekkora Yankee Candle rajongó vagyok évek óta. Én írtam róluk először a magyar blogszférában és évszakról-évszakra lelkesen várom és vásárolom az új kollekciókat.
Az utóbbi időben inkább tartokat rendeltem, mivel így sokkal több illatot próbálhatok ki. Hiszen egy kis üveggyertya áráért, akár 6-8 Tart is vásárolható.
Ezúttal az új tavaszi kollekciókból válogattam, illetve néhány régi kedvenc is bekerült a kosaramba.
Róluk olvashattok ebben a bejegyzésben. Ha kíváncsiak vagytok rájuk, tudjátok mit kell tennetek! ;) 



Akik még nem találkoztak ezekkel az illatosítókkal, azoknak röviden elmagyarázom, hogy miről is van szó. A tartok kis sütiformájú viasztömbök, amiket párologtatóba helyezve mécsessel olvasztunk fel. Használhatunk speciális elektromos párologtatót is, de teljesen jó a célra a sima vizes-illóolajos párologtató is. Ebben az esetben nem kell vizet tenni bele, csak helyezzük a kicsomagolt viaszt a medencébe és gyújtsunk meg alatta egy mécsest. 
A viaszokat attól függően, hogy mekkora a párologtató, vagy épp milyen intenzitású illatot szeretnénk, meg is felezhetjük, vagy negyedelhetjük. Egy szobát teljesen beillatosít egy negyed tart, de egy fél vagy egész akár egy egész lakásban is érezhető.


A tartok illatának intenzitása és tartóssága változó. Sok helyen találkoztam azzal a tévhittel, hogy a tart elfogy. Ilyenről szó sincs, hiszen a viasz maga nem tud elpárologni, csak az illata. 
A tart illata természetesen az első égetéskor a legintenzívebb, olvadt állapotban. De egyébként már a csomagolásban is erőteljes illatuk van, most hogy itt vannak mellettem, tőlem pár méterre, így is érzem őket. 

Ahogy említettem az illat erőssége és tartóssága változó, vannak olyan illatok, amik akár egy hétig napi 3-4 óra égetés mellett is illatosak maradnak. Természetesen, a vége felé már visszafogottabban. Ilyen például a Salted Caramel vagy a Black Cherry illat. 
Más tartok néhány használat után elveszítik az illatukat. (Champaca Blossom, Ginger Dusk). 

A tartokat mixelni is lehet, így akár saját illatot is kreálhatunk. Ha az adott viasz már nem illatos, vagy meguntuk akkor több mód is van rá, hogy "megszabaduljunk" tőle. A legegyszerűbb, általam is használt módszer, hogy az olvasztómedencét alufóliával bélelem ki, így amikor ki akarom cserélni a viaszt, csak kiemelem azzal együtt. 

Az is egy megoldás, ha a párologtatót pár percre a fagyasztóba tesszük. A mázas kerámia vagy üveg daraboknál így a viasz könnyedén kijön, ha egy késsel a pereme alá nyúlunk. 
A macerás és kicsit veszélyes módszer, ha a még folyékony viaszt egy üres konzervbe öntjük és a medencét kitöröljük.


A tartok ára változó. Én az illatgyertya.hu oldalról rendelem őket, de van üzletük is. A hónap illata akció keretein belül 337 Forintba kerül egy darab, egyébként a teljes áruk 450Ft. 
Tudom, hogy sokan drágán tartják, de amíg valaki nem próbálja ki őket, addig úgysem érti, hogy miért éri meg az árát. Biztosan próbáltátok már az Ikea, F&F, Glade gyertyákat, ami esetleg közel hajolva vagy 1-2 méterről áraszt valami kis illatot, ami jó esetben csak hasonlít arra aminek mondja magát. 
De képzeljétek el az egész lakásban érezhető, tökéletes, élethű illatot. A Summer Scoop tényleg gyümölcsös fagyillat, a rózsa tényleg rózsaillatú, az alma gyertyának valóban alma illata van. 
Tényleg szuper lenne ha tudnék illatokat is közvetíteni, de minden ügyességemet bevetem, hogy élethűen írjam le őket Nektek. :)


Kezdjük rögtön az új illatokkal. Sok új izgalmas illat került most a kínálatba. Igyekeztem a legkülönfélébb illatokat kiválasztani, persze azért a saját és a környezetem ízlését is figyelembe véve. :)



Az oldalon gyümölcsvirágokkal színesített krémesen lágy illatnak írják le. Én tényleg valami nagyon finom testvajhoz tudnám hasonlítani. Kicsit púderes, nagyon különleges illat, szerintem abszolút megosztó lesz, sokan imádni fogják, de sokak számára nem lesz kedvenc.



"Savanykásan édes és tele a természet jóságával... az érett, piros málna páratlan aromája."
Ez az illat anyukám kívánsága volt, aki rajong a málnáért és a málnaillatért. Maga az illat nekem picit csalódás volt, mert nem éreztem a frissen szedett málna illatát. Savanykás, friss, gyümölcsös aroma, nagyon kellemes. Kíváncsi leszek, hogy olvasztva milyen. Így csomagoláson át engem leginkább a málnadzsemre emlékeztet.


Cassis

"A buja feketeribizli aromája egy csipetnyi fanyarsággal." Engem ez az illat a natúrkozmetikumokra emlékeztet. Egy kicsit kesernyés-savanykás, van benne egy kis fűszeresség, mélység, amitől szerintem kifejezetten pasi-barát illat. ;)



"A tiszta, frissítő víz keveredik a vastag, nyugtató aloéval, hogy megalkossa a tökéletesen pihentető és illatos atmoszférát otthonában." Erre az illatra nagyon kíváncsi voltam, mert imádom az aloe verás illatokat, készítményeket. 
Meglepő módon is leginkább egy dinnyés aromát érzek benne, ami nagyon kellemes. Tényleg van egyfajta vizes illata, könnyű és friss, tökéletes "kezdő-illat", ha valami még nem próbálta a Yankee termékeket. Az egyik kedvencem az új kollekcióból próbáltak közül.



"Gazdag és csábító… ez a csodálatos füstölő aroma segít megteremteni a tökéletesen nyugodt hangulatot."
Erre az illatra is nagyon kíváncsi voltam, hiszen az oud az egyik legdrágább parfümösszetevő, tulajdonképpen egy gyantáról van szó. 
Épp ezért maga az illat egy parfümös, mély, keleties aroma, van benne egy kis füstös édesség, ami számomra nagyon kellemes. Olyan finom, hogy simán magamra fújnám parfümben. :D



"Magával ragadó… a fehér gardénia lenyűgöző szépsége a teljes virágzás idején." 
Egy nagyon kellemes, friss, fehér virágillat, olyasmi ami a virágüzletekben csapja meg az embert. Én nagyon szeretem ezt az illatot. Viszonylag semleges és könnyű, így szerintem olyan aroma, ami mindenkinek tetszik.



"Vaníliás sütemény gazdag és krémes aromája egy csipetnyi citrommal és vajas cukorbevonattal." 
Egyértelműen a top 3 kedvencem között van, szinte nem telhet el úgy fél év, hogy ne rendeljek egyet-egyet belőle, sőt gyakran kapok belőle barátoktól-családtól is, mert mindenki tudja, hogy mennyire szeretem. Nagyon intenzív, tömény, édes vaníliás sütiillat. Van akinek biztosan sok, de én rajongásig szeretem. Olyan illat, ami minden évszakban tökéletes választás. :)


Under the Palms

"Hűsít és frissít… a tengeri fű, a pálmalevél és a lédús kókusz aromája keveredik ebben az egzotikus illatban." 
Ez az illat most kifutó, így 40% kedvezmény van rá. A tavalyi kollekció egyik darabja és nyáron nagy kedvencem volt. Friss illat. Nagyon zöld, ha lehet így mondani, de érezni benne a kókuszt is. Sokan nem szeretik ezt az illatot, de én imádom, sőt szerintem bent van a top 10 kedvencem között. :) 

Nos, ennyi lenne ez a kis haul-vélemény poszt, remélem hasznosnak találtátok. :) Biztosan fogok még rendelni a tavasz folyamán, esetleg vegyesen tavasz és nyári illatokat, de ez az adag most szerintem elég lesz pár hétig. :D 

Melyik a kedvenc Yankee Candle illatotok? Próbáltátok már az új kollekció illatait? A fentiekről mi a véleményetek? :)

Megjegyzések

  1. Még semmit nem próbáltam tőlük. Itthon füstölő es aromaolaj pártiak az emberek

    VálaszTörlés
  2. Nekem most jó sok van otthon, egészben :D Mivel nincs most párologtatóm, amiben olvaszthatnám :D Helyette itt az irodában fogyasztjuk a tartokat, de hát mivel kicsi iroda, így lassan fogynak és nem csak én, hanem a kolléganőm is hozott be tartokat, szóval elleszünk egy darabig, ill. meglesz még egy darabig a kollekcióm :D Innen csak az Under the Palms-ot ismerem, nekem nagyon bejön! :) Viszont az Aloe Watert és a Shea Buttert szerintem szeretném még :) Ja és a kedvencem a Bahama Breeze <3 De nehéz csak egyet kiválasztani :D

    VálaszTörlés
  3. Az oudos nagyon érdekel... sajnos eléggé keleties illat-párti vagyok. Ugyanakkor nagyon furcsán érezném magam, ha egyfolytában füstölőket égetnék az egy kis szobácskámban - egyrészt mert csak úgy minden apropó nélkül nem csinálnék ilyesmit, másrészt annak igazi füstje van, ami eléggé beleivódik a szövetekbe. Szóval nna, minden keleti jellegű viasznak örülök, több kéne belőlük:D

    VálaszTörlés
  4. A málnásat és az áfonyásat tervezem beszerezni, most fanyar gyümölcsös illatokra vágyom :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Szia Kedves Olvasó! :) Nagyon köszönöm előre is, ha megtisztelsz a véleményed-hozzászólásod leírásával. Kérlek, ha a mondandó, negatív tartalmú, azt a többi olvasó érdekében kulturált stílusban fejezd ki. De legyen pozitív vagy negatív kritika, köszönöm, hogy szántál rám néhány percet az idődből! Gyere máskor is! ;)